گوگل به دنبال خرید شرکت Nuvia

گوگل به دنبال خرید شرکت Nuvia

شرکت نوویا به رهبری کارمندان سابق گوگل و اپل، سال گذشته توسط کوالکام خریداری شد. کوالکام تراشه Arm سفارشی Nuvia را می خواهد زیرا می تواند از آن برای رقابت موثرتر با اپل استفاده کند. برای در نظر گرفتن همه چیز، یکی از مدیران Nuvia به عنوان “معمار اصلی” چیپست Apple Silicon M1 در نظر گرفته شد. طبق گزارش The Information، Nuvia هدف تصاحب تعدادی از مشاغل از جمله گوگل بود. اطلاعات همچنین گفته است که اپل با نسل بعدی GPU که برای A16 Bionic در حال توسعه است، مشکل دارد.

یک تیم طراحی و CPU در کلاس جهانی با تجربه در CPUهای با کارایی بالا، سیستم‌های روی تراشه (SoC) و مدیریت انرژی برای دستگاه‌ها و برنامه‌های فشرده محاسباتی، پایه و اساس NUVIA است. ترکیب با کوالکام موقعیت کوالکام را به عنوان یک رهبر بازار تقویت خواهد کرد. کوالکام در حال حاضر به خاطر پردازنده‌های گرافیکی موبایل، DSP و شتاب‌دهنده‌های چندرسانه‌ای اختصاصی خود شناخته شده است. نتایج کار Nuvia در حال حاضر در Qualcomm Oryon مشهود است، محصولی که بر اساس کارهای انجام شده در Nuvia است.

این به خصوص ایده بسیار خوبی است، زیرا ممکن است گوگل Nuvia را برای تراشه های Tensor خود دنبال کند. تلاش Google برای Tensor برای تلفن‌های هوشمند پیکسل، کنترلی بر روی SoC‌هایی که در گوشی‌هایش قرار می‌گیرند به آن ارائه می‌دهد، اما داشتن طراحان چیپ‌ست خود که آماده استفاده از هسته‌های سفارشی Arm هستند به این معنی است که دیگر مجبور نیست برای مرجع به سامسونگ و تراشه‌های Exynos آن اعتماد کند. طراحی در آینده

کوالکام تأیید کرد که CPUهای NUVIA با مجموعه محصولات فعلی خود که شامل پردازنده‌های موبایل برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار، لپ‌تاپ‌های نسل بعدی، کابین‌های دیجیتال، سیستم‌های پیشرفته کمک راننده، واقعیت توسعه‌یافته و راه‌حل‌های شبکه زیرساختی در هنگام خرید Nuvia است، یکپارچه خواهند شد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط کوالکام، قرارداد خرید NUVIA به مبلغ 1.4 میلیارد دلار امضا شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پردازنده تنسور نسل جدید چیپی 5 نانومتریست

نظرات در مورد : گوگل به دنبال خرید شرکت Nuvia

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *