گوشی XIAOMI 13 در نهایت معرفی شد

گوشی XIAOMI 13 در نهایت معرفی شد

در رویداد معرفی محصول جدید شیائومی 13 و MIUI 14، سخنگوی شیائومی برای اولین بار در مورد عملکرد شیائومی در بازار گوشی های هوشمند پریمیوم صحبت کرد. این شرکت با شیائومی 10 در سال 2020 وارد این جایگاه شد. در این سه سال، شیائومی با موانع زیادی روبرو شد. لی جون معرفی کرد که چگونه می توانند بر همه آن مشکلات غلبه کنند. شش نقطه عطف ماه وجود داشت:

شیائومی 10 در فوریه 2020 عرضه شد و وارد بازار گوشی های هوشمند پریمیوم شد. Mi 11 در دسامبر 2020 عرضه شد و طراحی جدیدی را به بازار عرضه کرد. مدل بعدی، Mi 12، در دسامبر 2021 عرضه شد. این اولین گوشی هوشمند برتر این سری بود که بر تجربه تمرکز داشت. همچنین، این اولین مدلی بود که آیفون را بنچمارک کرد.

در پلتفرم های تجارت الکترونیک، سه مدل از سری Mi 12S به نرخ مطلوب بیش از 98 درصد دست یافتند. در همان زمان، نسل دوم گوشی هوشمند صفحه‌نمایش تاشو MIX Fold 2 به نرخ 99.97 درصد رسید. بنابراین، از نظر کاربران یک گوشی هوشمند ایده آل است. Mi 13 از طراحی جدید صفحه نمایش مستقیم با حاشیه بسیار باریک استفاده می کند. در نتیجه ظاهر و احساسی فراگیر دارد. صفحه نمایش 6.36 اینچی است. در عین حال، عرض فریم 1.61 میلی متر است و نسبت صفحه نمایش به بدنه به 93.3 درصد می رسد.

همچنین، از مواد جدید E6 استفاده می کند. دومی باعث مصرف انرژی کمتری می شود. با همان روشنایی 22 درصد کمتر از Mi 12 است. روشنایی تمام صفحه در فضای باز می تواند به 1200 نیت برسد، در حالی که اوج روشنایی می تواند به 1900 نیت برسد. شیائومی 13 از چهار استاندارد صفحه نمایش HDR پشتیبانی می کند: HDR 10، HDR 10+، Dolby Vision و HLG. می تواند طیف رنگی گسترده P3 و روشنایی بیش از 1000nit را نمایش دهد.

علاوه بر این، Mi 13 از نمایشگر فوق پویا نیز پشتیبانی می کند. سیستم تصویربرداری آن می تواند دامنه دینامیکی کل صحنه را به تصویر بکشد. سپس، فناوری نمایشگر فوق پویا وظیفه نمایش تصاویر واقعی تر را بر عهده دارد. هنگام تماشای عکس یا فیلم، می‌تواند طیف وسیعی از مناطق، از سیاه عمیق تا سفید روشن را نمایش دهد. این فناوری همچنین نقاط روشن‌تر و جزئیات کامل را در قسمت‌های تاریک به ارمغان می‌آورد و در عین حال انتقال صاف بین مناطق مختلف روشنایی را تضمین می‌کند.

قاب شیائومی 13 از آلیاژ آلومینیوم سبک ساخته شده است تا طراحی قاب صاف و منظمی داشته باشد. دومی می تواند تاثیر بصری صفحه را بهتر برجسته کند. به هر حال، این گوشی هوشمند چهار رنگ را ارائه می دهد: سیاه و سفید کلاسیک، سبز جدید (شیشه سه بعدی) و آبی کوهستانی دور (چرم فناوری نانو).

در این میان، پوسته با فناوری نانو قابلیت ضد کثیفی عالی دارد. پس از چسبیدن به خودکار، جوهر و سایر لکه ها، می توانید آن را با دستمال کاغذی یا پاک کن پاک کنید. ضخامت این گوشی 7.98 میلی متر و وزن آن 189 گرم است. فرآیند شیشه سه بعدی در پشت باعث می شود گوشی شیک به نظر برسد و چسبندگی عالی را ارائه دهد. دارای استاندارد IP68 ضد گرد و غبار و ضد آب است.

شیائومی 13 با قابلیت های تصویربرداری بومی لایکا عرضه می شود. به عبارت ساده، سخت افزار، نرم افزار و پشتیبانی لایکا جدید تجربه عکاسی جدیدی را به ارمغان می آورد. سه لنز عقب محدوده زوم اپتیکال 0.6x-3.2x را پوشش می دهند و تا 30x زوم دیجیتال را پشتیبانی می کنند. هر لنز دارای گواهی اپتیکال ویژه لایکا، وضوح بالا، دیافراگم بزرگ و اعوجاج تقریبا نامحسوس است. این سه نشان می دهند که یک لنز کیفیت تصویر عالی را ارائه می دهد.

در میان آنها، لنز اصلی از IMX 800 CMOS استفاده می کند. این لنز دارای طراحی لنز غیر کروی 7P، پوشش با انعکاس فوق العاده کم ALD prof و مواد جدید سیکلولفین است. در عین حال از Hyper OIS نیز پشتیبانی می کند. این یک فناوری تثبیت کننده تصویر فوق اپتیکال است که جایگزین گیمبال دستی می شود. سنسور جدید زیره فوق‌العاده از یک ناحیه اضافی 3.5 درصدی اضافی برای به دست آوردن میدان دید بزرگ‌تر هنگام فیلم‌برداری استفاده می‌کند. در مقایسه با Mi 12، میدان دید را 5 درجه افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  می نوت بوک ایر شیائومی با نمایشگر ۱۳.۳ اینچی دارای پردازنده نسل هشتم اینتل

به طور پیش فرض، دوربین اصلی از حالت خواندن چهار در یک برای گرفتن عکس های 12.5 مگاپیکسلی استفاده می کند. هنگامی که به زوم دو برابر نیاز دارید، دوربین اصلی به حالت بازخوانی 50 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس 12.5 مگاپیکسلی تغییر می کند. لنز تله فوتو شیائومی 13 با فاصله کانونی معادل 75 میلی متر و دیافراگم بزرگ F/2.0 طراحی شده است. این سنسور از OIS نیز پشتیبانی می کند. 75 میلی متر فاصله کانونی کلاسیک لایکا است و میدان دید آن 32 درجه است. هنگامی که فاصله از پرتره 1 متر است، 75 میلی متر می تواند از هد شات بگیرد.

گوشی XIAOMI 13 در نهایت معرفی شد

شیائومی 13 دارای چهار واترمارک لایکا است. بر خلاف برنامه های فیلتر اصلی موجود در بازار، همان فیلتر لایکا تصویر را بیش از حد مخدوش نمی کند. رنگ و تن را برای حفظ رنگ های اصلی تصویر تنظیم می کند. به لطف فاصله کانونی کامل، Mi 13 برای اولین بار از یک سری کامل از لنزهای اصلی پشتیبانی می کند. همچنین یک حالت پرتره 75 میلی متری جدید بر اساس لنز تله فوتو وجود دارد. عمق میدان بسیار کم، رنگ طبیعی پوست و جلوه های منحصر به فرد بوکه و تغییر نور را به ارمغان می آورد.

این گوشی دارای پلتفرم موبایل نسل دوم اسنپدراگون 8 است. به علاوه، یک حافظه جدید LPDDR5X (مقدار اوج 8533 مگابیت بر ثانیه)، حافظه فلش UFS 4.0 (سرعت خواندن 3.5 گیگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 2.6 گیگابایت بر ثانیه) و یک سیستم خنک کننده فوق العاده لوکس با 4642 میلی متر مربع VC وجود دارد.

این گوشی دارای گزینه های اتصال ایده آل است. به عنوان مثال، از آخرین شبکه بی سیم Wi-Fi 6، 4K QAM و شتاب WLAN دوگانه پشتیبانی می کند و می تواند حداکثر سرعت 3.6 گیگابیت بر ثانیه (5 گیگاهرتز + 2.4 گیگاهرتز) را ارائه دهد.

به دلیل پشتیبانی از دو کارت دوگانه، دو کارت را آنلاین نگه می دارد. بنابراین وقتی از کارت اصلی برای برقراری تماس استفاده می‌کنید، کارت دوم همچنان می‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد، پیام‌های متنی ارسال و دریافت کند و حتی به تماس‌ها پاسخ دهد. کاربران می توانند بین دو تماس بدون تداخل با یکدیگر جابجا شوند.

گفته می شود Mi 13 قوی ترین عمر باتری را در بین تمام گوشی های رده بالای شیائومی دارد. یک باتری با چگالی بالا 4500 میلی آمپری داخلی وجود دارد. طبق تست استاندارد عمر باتری شیائومی، عمر باتری Mi 13 می تواند به 1.37 روز برسد که بسیار بیشتر از آیفون 14 و حتی از آیفون 14 پرو مکس پیشی گرفته است.

شیائومی 13 از شارژ سیمی 67 واتی، شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ معکوس بی سیم 10 واتی پشتیبانی می کند. هنگام شارژ از طریق سیم، می تواند در 38 دقیقه به 100٪ برسد. برای همین هدف اما با استفاده از روش شارژ بی سیم، 48 دقیقه طول می کشد.

بقیه ویژگی ها شامل موتور خطی محور X، Dolby Atmos، ردیابی سر دالبی، کنترل از راه دور جهانی مادون قرمز و عملکردهای دیگر است. خریداران می توانند از بین چهار نوع ذخیره سازی انتخاب کنند. مدل 8+128 گیگابایتی 3999 یوان (575 دلار) قیمت دارد. نسخه 8+256 گیگابایتی با قیمت 4299 یوان (618 دلار) در دسترس است. نسخه 12+256 4599 یوان (661 دلار) است. نسخه 12+512 4999 یوان (718 دلار) قیمت دارد.

Mi 13 همچنین دارای پنج رنگ سفارشی نسخه محدود است. آنها در نسخه 12 گیگابایتی + 512 گیگابایتی با قیمت 4999 یوان (718 دلار) در دسترس هستند. 50000 واحد برای خرید موجود است. هر کاربر می تواند تا 2 واحد خریداری کند.

منبع

3/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : گوشی XIAOMI 13 در نهایت معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *