گوشی Pixel 8 گوگل احتمالا با چیپ اگزینوس 2300 همراه است

گوشی Pixel 8 گوگل احتمالا با چیپ اگزینوس 2300 همراه است

گوگل در اواخر سال 2023 نسل جدید گوشی های هوشمند خود را معرفی خواهد کرد. سری پیکسل 8 که شامل دو مدل پرو و استاندارد می شود و با مشخصات کلیدی برجسته راهی بازار خواهند شد.

حال گزارش جدید نشان می دهد که برند مورد اشاره درصدد است تا از یک چیپ اصلاح شده استفاده کند. گفته می شود گوگل به جای تنسور جدید می خواهد این چیپ را براساس یک پردازنده اصلاح شده اگزینوس ارائه دهد.

برای کسانی که مطلع نیستند، سامسونگ امسال تراشه‌های Exynos اختصاصی را از سری پریمیوم گلکسی S23 حذف کرده و به نفع پردازنده‌های کوالکام پرچمدار Snapdragon کنار می‌گذارد. اما اکنون، شایعه جدید حاکی از آن بوده که Exynos 2300 حذف شده ممکن است با نام دیگری ارائه شود. غول موتور جستجو گویی در نظر دارد از نسخه اصلاح شده Exynos 2300 برای نسل بعدی پردازنده Tensor استفاده کند.

به نوعی دیگر، به نظر رسیده که سامسونگ با وجود معرفی نکردن Exynos 2300، بی سر و صدا در حال کار روی آن است و نمی خواهد کاملا اگزینوس 2300 را حذف کند. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بخش نیمه‌هادی سامسونگ همچنان در حال کار بر روی یک پرچم‌دار جدید Exynos با کد Quadra هستند. بنابراین، Quadra ممکن است اصلاح شود و به عنوان پایه ای برای چیپست Tensor 3 به کار گرفته شود

بر اساس افشای اخیر، Exynos 2300 دارای هسته Cortex X3 prime با حداکثر فرکانس 3.09 گیگاهرتز به همراه چهار هسته Cortex A715 با فرکانس 2.65 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A510 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز است. دیگر اطلاعاتی در دست نیست تا به آن پرداخت و این تمامی جزئیاتی بوده که بر اساس شایعات اخیر فاش شد.

گزارش‌های قبلی همچنین حاکی از آن بوده که نسل بعدی تراشه‌های Tensor مبتنی بر فرآیند 4 نانومتری سامسونگ ساخته می شود، بنابراین روشن بوده که هر دو شرکت از نزدیک برای توسعه تراشه با هم همکاری دارند. بنابراین جهت کسب اطلاعات تکمیلی باید منتظر ماند. گوگل و سامسونگ چند سالی می شود همکاری خود را قوت بخشیدند و به نوعی که عمده قطعات پیکسل های گوگل توسط سامسونگ به تولید می رسد.

در سوی دیگر سامسونگ هم در بخش نرم افزاری ارتباط قوی با گوگل دارد.

بیشتر بخوانید  انتشار تصاویر زنده گوشی گوگل Pixel 7a

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی Pixel 8 گوگل احتمالا با چیپ اگزینوس 2300 همراه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *