گوشی P60 هوآوی با چیپ Kirin 9100 همراه است

گوشی P60 هوآوی با چیپ Kirin 9100 همراه است

از زمانی که هواوی با تحریم های مختلف از سوی ایالات متحده مواجه شد، شاهد کاهش شدید فعالیت های تجاری گوشی های هوشمند خود بود. اما، یک گزارش جدید جزئیات جالبی را در مورد گوشی هوشمند پرچمدار نسل بعدی این برند فاش کرده است.

برای کسانی که اطلاع ندارند، ایالات متحده تحریم هایی را علیه غول فناوری چینی اعمال کرده بود که باعث شد دسترسی به تامین کننده اصلی تراشه خود TSMC را از دست بدهد. این شرکت معمولاً از چیپست های اختصاصی HiSilicon Kirin خود، به ویژه برای مدل های گوشی های هوشمند پرچمدار خود استفاده می کرد. اما اکنون گزارش جدیدی از HuaweiCentral اطلاعات بیشتری در مورد مدل آینده هواوی P60 به ما ارائه کرده است. ظاهراً گوشی پرچمدار جدید دارای چیپست جدید Kirin است که مبتنی بر فرآیند 14 نانومتری بوده و با نام Kirin 9100 SoC شناخته می شود.

این خبر از سوی یک منبع اطلاعاتی می رسد که اطلاعات را در Weibo به اشتراک گذاشته است. در پست رسانه‌های اجتماعی، کارشناس اطلاعات نشان داد که علی‌رغم اینکه مبتنی بر فرآیند 14 نانومتری، عملکرد تراشه جدید با یک فرآیند نسل فعلی 5 نانومتری قابل مقایسه خواهد بود. علاوه بر این، مسئله نشان دهنده تلاش های این شرکت برای احیای شرکت تابعه تولید تراشه، HiSilicon و همچنین تولید مدارهای مجتمع است. شایعه شده که مدل پریمیوم گوشی هوشمند P60 در سال 2023 عرضه خواهد شد.

برای مقایسه، پردازنده‌های پرچمدار کوالکام یا اپل مبتنی بر فرآیند 5 نانومتری هستند که 15 میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است. از سوی دیگر، فرآیند 14 نانومتری تنها می‌تواند حدود 2 میلیارد ترانزیستور را در خود جای دهد و اپل در سال 2015 برای آیفون 6s خود استفاده کرد که دارای چیپست A9 بود. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر این خبر هنوز تایید نشده است، بنابراین برای به‌روزرسانی‌های بیشتر منتظر بمانید.

برای کسب جزئیات بیشتر باید به انتظار ادامه داد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  افشا مشخصات تبلت MatePad Pro جدید 11 اینچی هوآوی

نظرات در مورد : گوشی P60 هوآوی با چیپ Kirin 9100 همراه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *