گوشی شیائومی MIX 5 با فناوری شارژ سریع بیش از 100 وات همراه است

گوشی شیائومی MIX 5 با فناوری شارژ سریع بیش از 100 وات همراه است

شیائومی یکی از بازیگران اصلی در صنعت فناوری شارژ سریع است. این شرکت در حال حاضر دارای شارژ سریع 120 واتی بوده اما در حال کار بر روی بهبود فناوری های شارژ فعلی خود هم است. طبق گفته وبلاگ نویس محبوب فناوری در ویبو موسوم به DCS، شیائومی در حال آزمایش شارژ فلش بیش از 100 وات می باشد. این گزارش همچنین ادعا می کند که سرعت شارژ باتری با ظرفیت بیشتر را در نظر می گیرد.

در همین بین عمر باتری و سرعت شارژ به طور همزمان تضمین می شود. متأسفانه افشاکننده مشخصات این فناوری جدید شارژ سریع را فاش نکرد. بر اساس آنچه تاکنون می دانیم، بالاترین قدرت شارژ به شیائومی 12 با توان 120 وات اختصاص دارد. اگرچه شیائومی 12 امسال عرضه می شود، مدل اولترا در ماه مارس یا آوریل با شارژ سریع 120 واتی وارد بازار خواهد شد. این بدان معناست که شارژر فلش فوق العاده 100 واتی جدید شیائومی تا سری Xiaomi MIX 5 به کار گرفته نمی شود.

اولین باری که این فناوری شارژ می تواند به کار گرفته شود قطعا به سری Xiaomi MIX 5 اختصاص دارد. این سری پرچمدار احتمالا در نیمه دوم سال از راه می رسد. شایان ذکر است که اخبار زیادی مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد فناوری شارژ فوق سریع 120 واتی را در نیمه دوم سال به کار گیرد، منتشر شد.

در مورد برنامه خاص، شیائومی قبلاً شارژ سریع 200 واتی را اعلام کرده بود که نسخه اصلاح شده شیائومی 11 پرو را به آن مجهز شد. قدرت شارژ سیمی آن به 200 وات می رسد و شارژ 100 درصدی آن تنها 8 دقیقه طول می کشد. این اولین بار بوده که یک فناوری شارژ در کمتر از 10 دقیقه به 100 درصد می رسد.

در ارتباط با سیستم خنک‌کننده پمپ سرد حلقه‌ای شکل که قبلاً توسط شیائومی اعلام شده بود، تولید گرمای شارژ سریع 200 واتی را نیز تا حد زیادی کنترل می‌کند. این امر ایمنی شارژ سریع فوق العاده پرقدرت را بهبود می بخشد و در نتیجه عملکرد کلی را بهتر خواهد کرد.

علاوه بر این، شیائومی همچنین دارای شارژ بی سیم فوق سریع 120 واتی بوده که برای شارژ بی سیم، می تواند در طی 15 دقیقه 100 درصد شارژ کامل شود. اول از همه، این اولین بار است که ظرفیت شارژ بی سیم از 100 وات فراتر می رود. ثانیا، شارژ بی سیم با سرعت شارژ 15 دقیقه ای بسیار جدید است.

بیشتر بخوانید  تاریخ معرفی ساعت Watch S1 Pro شیائومی مشخص شد

با این وجود، به نظر می رسد ظرفیت شارژ بی سیم به دلیل یک قانون چینی در 50 وات باقی خواهد ماند. دولت چین معتقد است که شارژ بی سیم بالاتر از 50 وات کاملاً ایمن نیست. به همین دلیل، سازندگان چینی دیگر واقعاً قدرت شارژ بی‌سیم را بهبود نمی‌بخشند.

علاوه بر این، شیائومی همچنین یک سیستم شیمیایی شارژ فوق سریع 10 درجه سانتی گراد را برای فناوری شارژ 200 واتی سفارشی سازی نمود که از مواد باتری تا حد زیادی محافظت می کند. انرژی باتری پس از 800 چرخه بیش از 80٪ حفظ می شود که بسیار فراتر از استاندارد عمر باتری چینی است. برای استاندارد چینی، پس از 400 چرخه انرژی باتری نباید کمتر از 60٪ باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی شیائومی MIX 5 با فناوری شارژ سریع بیش از 100 وات همراه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *