گوشی تاشو Vivo X Fold معرفی شد

گوشی تاشو Vivo X Fold معرفی شد

Vivo به تازگی یک رویداد معرفی محصول در چین برگزار کرده که در آن شاهد معرفی چندین مدل جدید از جمله گوشی تاشو Vivo X Fold  بودیم. ویوو اعلام کرد بیش از چهار سال برای توسعه این مدل زمان صرف کرد.

در ادامه با مشخصات کامل آن آشنا خواهیم شد.

صفحه نمایش و طراحی

گوشی تاشو Vivo X Fold معرفی شد

Vivo X Fold تازه معرفی شده از طراحی تاشو به سمت داخل بهره می برد. به عبارت دیگر، نمایشگر اصلی دستگاه زمانی که گوشی هوشمند در حالت تا شده باشد، پنهان می شود. اگرچه، کاربران در این حالت به نمایشگر خارجی کوچکتر دسترسی دارند. پنل عقب دارای یک ماژول جزیره مستطیلی بزرگ بوده که یک سنسور دوربین دایره ای و سایر حسگرهای ضروری مانند فلاش LED را در خود جای می دهد. قسمت جلو دستگاه دارای یک حفره دوربین است با لبه های منحنی. نکته جالب این بوده که این دستگاه همچنین دارای دو اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک و همچنین یک نوار لغزنده هشدار در قسمت جانبی می باشد.

این برند روی لولای اولین گوشی تاشو خود که با طراحی باله هوافضا ارائه می شود، تاکید می کند. در تست تاشو Rheinland، دستگاه به طور کلی 300000 بار تا شد تا دوام آن بررسی شود. علاوه بر این، حتی اگر کاربر دستگاه را 80 بار در روز تا کند، مکانیسم تا شدن همچنان در طول 10 سال کارایی خود را حفظ خواهد کرد. از آنجایی که این اولین مدل در نوع خود از این برند است، جای تعجب نیست که Vivo هیچ سازشی در کیفیت ساخت آن انجام نداد.

در مورد صفحه نمایش، Vivo X Fold دارای یک صفحه نمایش بزرگ 8.03 اینچی E5 LTPO OLED 3.0 با UTG بوده که دارای نرخ نوسازی 120 هرتز، وضوح 2K و نسبت تصویر 4:3.5 است. این صفحه نمایش از فناوری HDR10+ نیز پشتیبانی می کند و دارای طیف رنگی 113 درصدی DCI P3 نیز خواهد بود. از سوی دیگر، صفحه نمایش ثانویه یک پنل 6.53 اینچی E5 OLED است که دارای رزولوشن فول اچ دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از HDR10+، پوشش 100 درصد طیف رنگی DCI P3 و نسبت تصویر 21:9 می باشد. قابل ذکر است که هر دو صفحه نمایش خارجی و داخلی دارای یک حفره دوربین هستند. قابل ذکر بوده که نمایشگر این گوشی هوشمند نیز امتیاز A+ را از DisplayMate دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید  گوشی میان رده جدید ویوو Y36 در راه چین

سخت افزار

گوشی تاشو Vivo X Fold معرفی شد

در بخش فنی، اولین گوشی هوشمند تاشو از سازنده گوشی های هوشمند چینی دارای چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 سفارشی و تراشه گرافیکی Adreno 730 برای گرافیک است. به بیان ساده، SPU سفارشی اساساً برای افزایش امنیت و حریم خصوصی تلفن هوشمند در سطح تراشه است. علاوه بر این، این چیپ درجه یک پرچمدار با حافظه داخلی UFS 3.1 و رم LPDDR5 همراه است.

پیکربندی های ذخیره سازی شامل 12 گیگابایت رم شده که با 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه می شود. Vivo X Fold تحت سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری سفارشی این شرکت اجرا می شود. گذشته از آن باید به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 66 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی اشاره کرد. شارژ سریع 66 واتی می تواند دستگاه را تنها در 37 دقیقه شارژ کند.

دوربین

در بخش دوربین ویوو با Zeiss همکاری کرده و یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی GN5 سامسونگ با فناوری OIS، یک لنز اولتراواید 48 مگاپیکسلی، یک لنز پرتره 12 مگاپیکسلی و یک لنز 5 مگاپیکسلی پیروسکوپی با زوم 5 برابری اپتیکال و 60 برابری دیجیتال دارد. در بخش دوربین سلفی نیز شاهد حسگر 16 مگاپیکسلی هستیم.

این گوشی در رنگ مشکی، آبی و خاکستری با قیمت پایه 1413 دلار و نهایی 1570 دلار از 22 آوریل راهی بازار خواهد شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی تاشو Vivo X Fold معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *