گلکسی اس 22 اولترا چهاردهمین گوشی فهرست dxomark

گلکسی اس 22 اولترا چهاردهمین گوشی فهرست dxomark

شرکت سامسونگ سری گلکسی اس 22 را در اوایل سال 2022 معرفی کرد. گوشی های هوشمند پرچمداری که مشخصات کلیدی قابل توجهی داشته و در این بین به تازگی امتیازات دوربین گوشی گلکسی اس 22 اولترا منتشر شد.

طبق بررسی دوربین گلکسی اس 22 اولترا توسط دگزومارک، این اسمارتفون 131 امتیاز کسب کرده و چهاردهمین گوشی برتر لیست dxomark محسوب می شود. این دستگاه در زوم 86 امتیاز، در عکاسی 134 امتیاز و در ویدئو 114 امتیاز کسب کرده است.

اگرچه امتیازات مطلوب بوده اما همچنان در رده های بالایی قرار می گیرد. سامسونگ در فوریه از چندین پرچمدار جدید رونمایی کرد که باید به گلکسی اس 22 اولترا اشاره کنیم. این اسمارتفون برترین مدل خانواده اس 22 بوده که از طراحی برگرفته خانواده گلکسی نوت و اس 22 بهره می برد و یک مدل منحصربفرد تلقی می شود. شرکت کره ای با معرفی اس 22 اولترا جانشینی را برای سری نوت رونمایی کرد و تایید نمود دیگر خبری از سری نوت نیست و همیشه باید شاهد معرفی یک مدلی خاص در سری گلکسی اس باشیم.

گلکسی اس 22 اولترا نه تنها جانشینی برای اس 21 اولترا بلکه نوت 20 اولترا هم محسوب می شود. این گوشی دارای قلم اس پن داخلی بوده و ترکیب جذابی برای سری نوت و اس به حساب می آید.

در بحث طراحی این گوشی شباهت نزدیکی به گلکسی نوت 20 اولترا دارد. در قسمت فوقانی و زیرین سطح صافی دارد اما در جلو و عقب طرح خمیده ای را شاهد هستیم. قسمت عقب چندین دوربین به صورت P شکل قرار گرفتند که منفصل از هم هستند و سبک طراحی گلکسی A32 را دارند.

شرکت کره ای محصول جدید را در چهار رنگ قرمز بورگوندی، مشکی فانتوم، سفید فانتوم و سبز عرضه خواهد شد. پوشش نمایشگر دستگاه از نوع گوریلاگلس ویتکوس پلاس بوده و همچنین با استاندارد IP68 دوام بالایی در برابر آب و گردوغبار دارد.

یکی دیگر از جنبه هایی که انتظار می رود Galaxy S22 Ultra در آن چشمگیر باشد، بخش دوربین است.  پیکربندی دوربین شامل یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی F/1.8 درست مانند گلکسی اس 21 اولترا است که با یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض، 10 مگاپیکسل F/2.4 با زوم 3 برابری و لنزهای پریسکوپ 10 مگاپیکسلی F/4.9  با زوم 10 برابری همراه است. در جلو، دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی F/2.2 به کار گرفته شد. پیشرفت اصلی در بخش دوربین، معرفی بهبود هوش مصنوعی است که NPU به روز شده را برای بهبود کیفیت عکس و فیلم در نور کم و همچنین افزودن سایر ویژگی های دوربین دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید  سری Galaxy S22 دارای سیستم دوربین بهبودیافته هستند

برخی از ویژگی‌های جدید شامل قاب‌بندی خودکار است که به دوربین فوق عریض اجازه می‌دهد عکس را متناسب با تعداد افراد در کادر تنظیم کند. دوربین همچنین گسترش می‌یابد تا افراد بیشتری را در صورت پیوستن به کادر بتوان جای داد. همچنین گزینه بزرگ‌نمایی دستی یا ردیابی تنها یک نفر در گروه وجود دارد و کادر عکس تنظیم می‌شود. همچنین یک جلوه حالت پرتره بهبود یافته هم در کار است، از جمله حالت پرتره در شب که هنگام عکاسی در نور کم به طور خودکار فعال می شود.

گوشی پرچمدار پریمیومی از قاب آلومینیومی و همچنین پوشش Corning Gorilla Glass Victus+ در جلو و عقب بهره می برد. به هر حال، این اولین بار است که Gorilla Glass Victus+ را در یک گوشی هوشمند شاهد هستیم. این موضوع همچنین تایید می کند که سامسونگ از پوشش محافظ جدیدی بهره گرفت. این اسمارتفون همچنین دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و این شامل قلم S نیز می شود.

در مورد قلم S Pen، با تأخیر چشمگیر 2.8 میلی‌ثانیه عرضه می‌شود که آن را بسیار پاسخ‌گو می‌کند. همچنین فناوری پیش‌بینی مختصات مبتنی بر هوش مصنوعی را ادغام می‌کند. این تلفن همچنین از ویژگی‌های دست‌نویس به متن پشتیبانی می‌کند که به 88 زبان ارتقا یافته است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گلکسی اس 22 اولترا چهاردهمین گوشی فهرست dxomark

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *