کوین ایاس چیست؟

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

ارمزد معاملات همواره یکی از فاکتورهایی است که در تمامی بازارهای مالی از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس تریدرهای بازار ارز دیجیتال همیشه در تلاش هستند تا بسترهایی را برای انجام معاملات خود انتخاب کنند که نیازمند پرداخت کارمزد کمتری باشند. همان طور که در مقاله “چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟” گفته شد، ایاس (eos) یکی از همین ارزهاست که از این نظر، شرایط مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کند. این رمزارز که تحت بلاک‌چین خود فعالیت می‌کند، امکان انجام معاملات بدون پرداخت هیچ کارمزدی را ایجاد می‌کند. این قابلیت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

در این مقاله، ابتدا این شبکه را همراه با تاریخچه و شرایط کارمزد در آن بیان می‌کنیم و پس از آن، ارز دیجیتال این بلاک‌چین و ویژگی‌های آن را معرفی خواهیم کرد. در پایان نیز شرایط قیمت ایاس و خریدوفروش آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

ایاس چیست؟

شبکۀ EOS.IO یک بلاک‌چین منبع‌باز است که توسط شرکت Block.one رهبری شده و همچنان به توسعۀ خود ادامه می‌دهد. این شبکه و توکن اختصاصی آن، ساختاری مانند بلاک‌چین اتریوم دارند، به این معنا که بلاک‌چین آن علاوه‌بر ارز خود، قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند.

تلاش برای ایجاد امکان تراکنش‌های رایگان و سریع را می‌توان مهم‌ترین اهداف این بلاک‌چین دانست. در این شبکه همچنین امکان راه‌اندازی پروژه‌های قرارداد هوشمند فراهم است، قابلیتی که برای مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های دیفای بسیار مناسب است.

ایجاد شرایطی برای پردازش چندین میلیون تراکنش بر ثانیه، یکی از ایده‌آل‌های شبکۀ eos است. علمی‌شدن این چشم‌انداز مشکلی بزرگ در بلاک‌چین‌ها را حل خواهد کرد. به‌طور مثال، بلاک‌چین اتریوم که محبوب‌ترین پروژۀ قرار هوشمند محسوب می‌شود، در هر ثانیه توانایی پردازش 15 تا 25 تراکنش را دارد.

  • تاریخچه

این پروژه که دنیل لارمیر و کمپانی بلاک (Block) بنیان‌گذار آن هستند، با هدف ساخت یک شبکه با قابلیت پردازش میلیون‌ها تراکنش بر ثانیه تأسیس شد. شبکه‌های محبوب پرداخت مانند اتریوم، با مشکل محدودیت ظرفیت و کارمزد فعالیت زیاد روبه‌رو بودند، بنابراین ارائه پروژه‌ای برای گذر از این مشکلات، قطعاً دلایل کافی را برای محبوبیت داشت.

اولین عرضۀ ارز دیجیتال eos، توکن اختصاصی این شبکه که در ادامۀ مقاله به معرفی آن می‌پردازیم، مربوط به 26 ژوئن سال 2017 است. برنامۀ خرید ایاس به‌عنوان عرضۀ اولیه تا اول ژوئن سال 2018 ادامه داشت، به این معنا که طولانی‌ترین برنامۀ عرضۀ اولین میان ارزهای دیجیتال را به‌ثبت رساند. هدف از این اتفاق هم این بود که همۀ علاقه‌مندان به این ارز دیجیتال، قبل از شروع به کار بتوانند در شکل‌گیری پروژه سهم داشته باشند.

  • کارمزد شبکه

اگر شما بستر بلاک‌چین اتریوم مالک یک توکن مثل تتر ERC20 باشید، در این شبکه مجبور هستید که کارمزد تراکنش‌های خود را بپردازید. ارزی که علاوه‌بر ارزان نبودن، سرعت تراکنش بالایی هم ندارد. در طرف مقابل به‌عنوان سهام‌دار شبکه، با داشتن توکن eos امکان انجام تراکنش‌ها بدون پرداخت هیچ کارمزدی را خواهید داشت.

خرید eos هیچ کارمزدی را برای معامله‌گران ایجاد نمی‌کتد و این شبکه به‌جای دریافت کارمزد، به ماینرها با توکن‌های جدید خود پاداش می‌دهد. این فرآیند به این معناست که اکوسیستم eos، دارای تورم داخلی است. درواقع افرادی که توکن‌های این شبکه را به‌اشتراک می‌گذارند، ثبات قیمت ایاس را فراهم می‌کنند.

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

کوین ایاس چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، eos توکن اختصاصی بلاک‌چین است. درواقع ارز ایاس تحت بلاک‌چین منبع‌باز خود با نام EOSIO فعالیت می‌کند و به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شبکه، از محبوبیت قابل‌توجهی نیز برخوردار شده‌است.

این ارز با هدف ساخت یک بلاک‌چین تمرکززادیی‌شده، به‌دنبال پروژه‌های DApps به‌وجود آمد تا امکان انجام تراکنش‌های رایگان و سریع را فراهم کند. علاوه‌بر این، امکان راه‌اندازی پروژه‌های قرارداد هوشمند نیز بر بستر این بلاکچین فراهم است و به کسانی که قصد دارند در پروژه‌های دیفای مشارکت کنند کمک می‌کند.

پیش از این اشاره کردیم که ایده‌آل پردازش چندین میلیون تراکنش برثانیه، مشکلی بزرگ را در بلاکچین‌ها حل می‌کند. درصورت تحقق ایده‌آل‌های لحاظ‌شده برای این شبکه، قطعاً قیمت eos و تقاضا برای خرید این ارز با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو خواهد شد.

  • ویژگی‌ها

کارمزد شبکۀ بیت‌کوین و هزینۀ گاز اتریوم در کنار کندی سرعت آن‌ها در زمان‌های شلوغی شبکه، مشکلات بزرگی هستند که این دو شبکه محبوب با آن روبه‌رو هستند. به همین منظور، ارز eos که در ژوئن سال 2018 راه‌اندازی شد و براساس نرم‌افزار EISIO بلاک‌چین سایر ارزهای دیگر را فراهم می‌کند، با تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزد داخلی صفر، تلاش می‌کند تا این مشکل را حل کند.

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

انواع کیف‌پول ایاس

ارز eos امکان نگه‌داری در انواع کیف‌پول‌های سرد و گرم را دارد. در این بخش از مقاله، توضیح می‌دهیم که بعد از خرید eos، چگونه آن را ذخیره کنید.

  • کیف‌پول گرم (آنلاین)

یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال، استفاده از کیف‌پول‌های گرم یا آنلاین است. کیف‌پول اکسودوس و سیف پُل، دو مورد از بهترین گزینه‌ها برای این رمزارز هستند. با افتتاح حساب کاربری در این کیف‌پول‌ها، می‌توانید سهام‌گذاری اولیه را انجام داده و منابع پردازشی برای انجام تراکنش دریافت کنید.

البته باید توجه داشت که این دو کیف‌پول، کاربرهای ایرانی را تحریم کرده‌اند و استفاده از آن‌ها نیازمند یک سرویس تغییر پینگ معتبر است.

  • کیف‌پول سرد (آفلاین)

در بین کیف‌پول‌های آفلاین معتبر که از این بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند، می‌توان به لجر ناتو اس و لجر ناتو ایکس اشاره کرد. این دو کیف‌پول، امن‌ترین گزینه‌های بازار در این حوزه هستند.

البته باید توجه داشت که نسخۀ آنلاین لجر که باعنوان لجرلایو شناخته می‌شود، امکان مدیریت ارز eos را فراهم نکرده‌است و برای ذخیرۀ آن نیازمند استفاده از کیف‌پول‌های همکار مانند Block.Io و Fairy-Wallet خواهید بود.

سخن آخر

سرعت بالای تراکنش‌ها و کارمزدهای کمتر، دو معیار بسیار مهم برای تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. حتی شبکه‌های معاملاتی بسیار معتبر و محبوب مانند بیت‌کوین و اتریوم، در این زمینه دچار مشکل هستند.

ارز دیجیتال ایاس که بر مبنای بلاک EOSIO عمل می‌کند، با هدف ایجاد بستری برای انجام چند میلیون تراکنش در ثانیه بدون پرداخت کارمزد برای معامله‌گران تأسیس شد. درصورت تحقق ایده‌آل‌های این شبکه، قطعاً قیمت eos با افزایش روبه‌رو خواهد بود.

پس از خرید ایاس، برای نگه‌داری این رمزارز نیازمند کیف‌پول هستید، برای این موضوع، می‌توانید از کیف پول‌های آنلاین و آفلاین بهره‌مند شوید. در این نوشته کیف‌پول‌های گرم اکسودوس و سیف پُل و کیف‌پول‌های سرد لجر ناتو اس و لجر ناتو ایکس را به‌عنوان چند مورد از بهترینِ آن‌ها معرفی کردیم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کوین ایاس چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *