کوالکام از مودم Snapdragon X75 رونمایی کرد

کوالکام از مودم Snapdragon X75 رونمایی کرد

MWC نزدیک است، و کوالکام اینجاست تا با معرفی مودم جدید اسنپدراگون X75، کارها را آغاز کند. این شرکت می گوید که این چیپست آماده پشتیبانی از 5G Advanced، “فاز بعدی 5G” است. قدم بزرگ رو به جلو در اینجا گنجاندن یک شتاب دهنده تانسور سخت افزاری برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی است، اگرچه این همه ماجرا نیست. این مودم همچنین دارای مصرف انرژی بهبودیافته، اولین تجمیع 10 حامل در جهان و تعهد به سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه در اتصال وای فای 7 و 5G است.

اسنپدراگون X75 با استفاده از معماری جدید مودم به آنتن ساخته شده است و تعدادی از نوآوری ها را برای اولین بار توسط این شرکت انجام داده است. ماژول جدید آنتن QTM565 mmWave با یک فرستنده گیرنده همگرا جفت می شود که هزینه، پیچیدگی برد، ردپای سخت افزاری و مصرف انرژی را کاهش می دهد. علاوه بر این، Qualcomm 5G PowerSave Gen 4 و مجموعه RF Efficiency آن نیز برای افزایش بیشتر عمر باتری کار می کنند.

دورگا ملادی، معاون ارشد و مدیر کل، مودم‌های سلولی و زیرساخت‌های کوالکام گفت: «5G Advanced اتصال را به سطح کاملاً جدیدی می‌برد و واقعیت جدید لبه هوشمند متصل را تقویت می‌کند. وسعت کامل رهبری جهانی 5G ما، با نوآوری‌هایی مانند هوش مصنوعی شتاب‌دهنده سخت‌افزاری و پشتیبانی از قابلیت‌های پیشرفته 5G آینده، که سطح کاملاً جدیدی از عملکرد 5G و مرحله جدیدی در ارتباطات سلولی را باز می‌کند.

با این حال، گام بزرگ رو به جلو با مودم اسنپدراگون X75 استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود سرعت، پوشش، تحرک، استحکام لینک و دقت مکان است. مجموعه هوش مصنوعی 5G آن همچنین به اولین مدیریت پرتو امواج mmWave با سنسور در کنار GNSS Location Gen 2 مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می کند. همچنین از 5G/4G Dual Data روی دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می کند.

انتظار می رود مودم اسنپدراگون X75 در نیمه دوم سال 2023 وارد بازار شود و به احتمال زیاد مودم اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود. کوالکام همچنین مودم اسنپدراگون X72 را با هدف پذیرش جریان اصلی برنامه های کاربردی پهنای باند تلفن همراه معرفی کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پردازنده Snapdragon 8 Plus Gen 1 معرفی شد

نظرات در مورد : کوالکام از مودم Snapdragon X75 رونمایی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *