چرا شبکه اجتماعی کلوب تعطیل می شود

کلوپ تعطیل شد

شبکه اجتماعی کلوب یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی در ایران به حساب می آید. کلوپ تقریبا 12 سال پیش در ایران راه اندازی شد ، زمانی که هیچ شبکه اجتماعی ایرانی در آن زمان هیچگونه فعالیتی نداشت. کلوب پا به عرصه شبکه های اجتماعی گذاشت. مدیر کلوب مدیر چندین استارتاپ بسیار موفق در ایران است. آپارات ، میهن بلاگ ، صبا ویژن استارتاپ هایی است که توسط مدیر عامل کلوپ مدیریت می شود.

اما چرا کلوب فعالیت 12 ساله اش را تعطیل می کند ؟

به گزارش زوم تک به نقل از وبلاگ مدیر عامل این شبکه اجتماعی قدرتمند بعد از 12 سال فعالیت خود این شبکه اجتماعی را خاموش خواهد کرد. سایتی که هم اکنون 5 هزارومین سایت جهان به شمار می رود. رتبه بندی شبکه اجتماعی کلوب در ایران 121 است. البته در عصر حاضر با  رواج شبکه های اجتماعی قدرتمند از جمله اینستاگرام ، تلگرام در دنیای اینترنت ایران رقابت با این شبکه های اجتماعی روز بروز سخت تر میشد. کلوپ در سال های اوج خود به عنوان یکی از سایت های پر ترافیک ایران به شمار می رفت. اما باتوجه به فیلتر های گسترده این سایت در ایران رتبه این سایت در بین سایت های ایرانی کاهش یافت اما باز هم با حضور این همه شبکه های اجتماعی قدرتمند باز هم کلوپ در رتبه 121 ایران قرار دارد حضور در این رتبه کار هر سایتی در دنیای پر رقابت اینترنت نیست.

براساس اطلاعاتی که در وبگاه رسمی مدیر سایت کلوب نوشته شده است ، بروکراسی قانونی و اداری در ایران باعث ایجاد مشکلات عدیده ی این مجموعه برای ادامه فعالیت است.

دلیل تعطیلی کلوب

وب سایت کلوب با توجه به اعلام مدیرش در پایان پاییز 1396 رسما خاموش خواهد شد. دلیل اصلی تعطیلی سایت کلوپ در این اوضاع اینترنت ایران ، بیشتر به دلیل محدودیت هایی است که توسط سازمان ها و ارگان های مختلف از جمله صدا و سیما انجام می پذیرد. مدیر کلوب اعلام کرد کاربرانی که اطلاعات ارزشمند در این شبکه اجتماعی 12 ساله دارند تا پایان پاییز 1396 تمامی اطلاعات مفید خود را بکاپ بگیرند تا مشکلی برای اطلاعاتشان ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید  محمدجواد شکوری مقدم موسس آپارات و صبا ایده

مدیر کلوپ در جملاتی بسیار واقع بینانه به مشکلات بسیار عجیب وبمستران ایرانی اشاره میکند : وی در آخرین نوشته خود در مورد تعطیلی کلوپ اینگونه گفت : آن که هر روز از خواب بلند شوی و منتظر فیلتر شدن و کلا تعطیلی کسب و کارت باشی !! یکی از بزرگترین مشکلات وبمستران ایرانی تعطیلی ناگهانی و بدونه اطلاع توسط کمیته فیلترینگ است ! آیا نمی توان قبل از فیلترینگ گسترده سایت ها قبلا اخطار 48 ساعته به سایت ها اعلام کرد؟ مدیر کلوپ در بخشی از سخنان خود در مورد فیلترینگ 28 روزه کلوپ میگوید اگر یک وبمستر باشی مطمئنا به این نکته واقع هستید راه اندازی دوباره یک سایت بعد از 28 روز و از بین رفتن کاربران چیست !

شما می توانید اطلاعات بیشتری از این موضوع را در لینک وبگاه مدیر شبکه اجتماعی کلوپ ببینید.

1/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : چرا شبکه اجتماعی کلوب تعطیل می شود

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. چقدر خاطره داشتیم اون زمان در کلوب و فرندفید !
    فکرشو بکنید ده سال آینده اینستاگرامی نباشه!

  2. من چند سال هست که وبمستر هستم و واقعا درک میکنم چقدر شرایط سختی رو داره
    فیلترینگ بدون اطلاع رسانی بدترین خبر برای یک مدیر هست