کشف نخستین بد افزار اندرویدی در گوگل پلی

کشف نخستین بد افزار اندرویدی در گوگل پلی : در دنیای ارتباطی امروز ، تبهکاران سایبری هر روز برای آسیب رساندن به کاربران و اطلاعاتشان روش های جدیدی را به وجود می آورند . به تازگی یکی از جدیدترین بد افزارهای در گوگل پلی دیده شده است که بدون اینکه کاربر متوجه شود می تواند کدهای مخربی را به دستگاه او وارد می کند.

بد افزار اندرویدیلازم است بدانیم که اوایل امسال این تروجان در حدود 50 هزار بار از فروشگاه رسمی گوگل پلی دانلود شده است. این تروجان می تواند کدهای سیستمی را که به تعیین روت شدن دستگاه مرتبط می شود را پاک کند همین موضوع به عنوان اصلی ترین دلیلی است که خطرناک بودن تروجان را تایید می کند.

این بد افزار با نام Dvmap می باشد که به واسطه محققان کسپرسکی شناخته شده است ، این بد افزار هم می تواند به مجوزهای روت دسترسی داشته باشد و هم اینکه اقدام به پاک سازی اطلاعات موجود و حتی نرم افزارهای دیگر دستگاه نماید.

فراموش نکنید که این بدافزار در بازی colourblock پنهان شده است .اولین بار در اسفند ماه سال پیش این بد افزار موفق شد با ارائه نسخه های سالم از فیلترهای امنیتی گوگل پلی عبور نماید و در آپدیت های بعدی آن توسعه دهندگان نسخه آلوده ی آن را به جایی نسخه ی پیشین جایگزین نمایند.

البته آن گونه که محققین می گویند این افراد هر پنج ماه یکبار تقریبا آپدیت های را به صورت متناوب از نسخه های سالم و آلوده در گوگل پلی منتشر می کنند که تا آنچه تا کنون شاهد بودیم توانسته است بگونه ی موجب فریب فیلترهای امنیتی گوگل شود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کشف نخستین بد افزار اندرویدی در گوگل پلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *