کامل‌ترین مقایسه ایفون ۱۳ پرو با ایفون ۱۳ پرومکس

کامل‌ترین مقایسه ایفون ۱۳ پرو با ایفون ۱۳ پرومکس

با آمدن نسل سیزدهم گوشی‌های اپل اکثریت در تب و تاب خرید گوشی نو هستند. در این میان دو مدل آیفون ۱۳ پرو و پرومکس پرفروش‌ترین‌های این نسل بوده که انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. به همین خاطر در ادامه به مقایسه آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین را خریداری کنید. برای خواندن کامل‌ترین مقایسه تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

مقایسه آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس

اگر به فکر خرید آیفون ۱۳  باشید، مطمئنا در میان آیفون ۱۳ پرو و پرومکس شک داشته باشید. آسان‌ترین راه برای انتخاب، آشنایی با تفاوت‌های این دو گوشی است. در ادامه به بررسی و مقایسه آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس خواهیم پرداخت تا از تمامی امکانات و قابلیت‌های آن‌ها آشنا شوید.

اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو با پرومکس

اولین موردی که در هنگام مقایسه این دو آیفون به چشم می‌آید، اندازه صفحه نمایش آن‌ها است. همانطور که از نام مدل پرومکس معلوم است، این مدل اندازه نمایشگری بزرگتری دارد. ابعاد صفحه نمایش در مدل آیفون ۱۳ پرو برابر با 6.1 اینچ و در آیفون ۱۳ پرومکس برابر با 6.7 اینچ است. بنابراین مقدار تفاوت ابعاد نمایشگر این دو آیفون عالی برابر با 0.6 اینچ یعنی 1.5 سانتی‌متر است.

 

زمانی که صفحه نمایش تلفن همراهی بزرگ‌تر باشد، محتوای بیشتری در صفحه نمایش داده شده و در نتیجه به جزئیات دسترسی بیشتری خواهید داشت. از طرفی برخی افراد گوش‌های کوچک‌تر را به دلیل حمل راحت‌تر می‌پسندند. چرا که در این حالت به تمامی بخش‌های گوشی دسترسی آسان‌تری داشته و با یک دست به خوبی می‌توانید آن را کنترل کنید.

از لحاظ فناوری ساخت صفحه نمایش هر دو مدل یکسان بوده و از نوع Super Retina XDR OLED هستند. اما از لحاظ رزولوشن این مقادیر یکسان نبوده و در مدل پرو برابر با 1170 در 2532 پیکسل و در مدل پرومکس برابر با 1284 در 2778 پیکسل است. از لحاظ سایر موارد تقریبا این دو گوشی یکسان بوده و عملکرد بسیار خوبی دارند.

بنابراین در صورتی که گوشی با صفحه نمایش بزرگی بخواهید، مدل پرومکس و اگر موبایلی با صفحه نمایش متوسط بخواهید، مدل پرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر اندازه مهم نبوده و کیفیت صفحه نمایش برایتان حرف اول را می‌زند، احتمال مدل پرومکس برایتان بهتر باشد؛ همانطور که متوجه شدید در مقایسه آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس تفاوت زیادی وجود نداشته و تنها در ابعاد صفحه نمایش و رزولوشن به مقدار بسیار کمی بایکدیگر متفاوت هستند.

دوربین اپل ۱۳ پرو و پرومکس

کامل‌ترین مقایسه ایفون ۱۳ پرو با ایفون ۱۳ پرومکس

مطمئناً دومین موردی که بعد از صفحه نمایش برای افراد مهم است، کیفیت و عملکرد دوربین است. در عصری که شبکه‌های مجازی جایگاه بسیار مهمی در زندگی افراد دارد، این موضوع آنچنان هم عجیب نیست. کمپانی اپل در تمامی محصولات خود به این موضوع دقت کرده و بهترین گوشی موبایل‌ها را از لحاظ دوربین ارائه کرده است. در نسل سیزدهم آیفون نیز دوربین‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشته و رقابت تنگاتنگی بین آن‌ها وجود دارد.

از لحاظ تعداد دوربین، در آیفون ۱۳ پرو و پرومکس هر دو 3 لنز دوربین 12 مگاپیکسلی دارند. به ترتیب این لنزها واید، اولترا واید و تله فوتو هستند که قابلیت‌های مختلفی اعم از زوم اپتیکال، حسگر LiDAR، لرزشگیر و غیره دارند. از نظر دوربین سلفی نیز هر دو پرچم دار دارای دوربینی 12 مگاپیکسلی هستند.

هر دو گوشی آیفون از قابلیت جدید و پر سروصدای فیلم برداری سینماتیک برخورده بوده و برای ضبط ویدئوهایی سینمایی بهترین گزینه هستند. وجود گزینه ProRed برای زمانی که قصد فیلم برداری با جزئیات بالا دارید، انتخابی عالی خواهد بود که در هر دو آیفون وجود دارد.

 

همانطور که واضح است، در این بخش از مقایسه آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس هیچ تفاوتی دیده نشده و عملکرد دوربین هر دو گوشی موبایل کاملا یکسان است. بنابراین در رابطه با دوربین نیازی به نگرانی نبوده و با هر دو آیفون می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های فوق العاده‌ای را ثبت کنید.

ظرفیت باتری ایفون ۱۳ پرو و پرومکس

احتمالا هنگام بررسی گوشی موبایل‌ها به تناسب بین اندازه صفحه نمایش و ظرفیت باتری پی برده باشید. به عبارتی هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد، باتری قرار گرفته در تلفن همراه نیز بزرگتر بوده و ظرفیت بیشتری دارد. این قاعده در رابطه با آیفون ۱۳ پرومکس نیز صادق بوده و به همین سبب ظرفیت باتری آن بیشتر از آیفون ۱۳ پرو است.

به طور کلی ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو برابر با 3095 میلی آمپر ساعت و در آیفون ۱۳ پرومکس برابر با 4325 میلی آمپر ساعت است! به عبارتی در مقایسه آیفون ۱۳ پرو با آیفون ۱۳ پرومکس از لحاظ ظرفیت باتری، تفاوتی 1230 میلی آمپر ساعتی وجود دارد که عدد قابل توجهی است.

کمپانی اپل خود در این راستا ادعا دارد که آیفون ۱۳ پرومکس برای 28 ساعت ویدئو پخش می‌کند که این مقدار از آیفون ۱۳ پرو، حدود 6 ساعت بیشتر است. با این مقایسه ساده به راحتی می‌توان متوجه شد که آیفون ۱۳ پرومکس از لحاظ باتری بسیار بهتر از آیفون ۱۳ پرو عمل می‌کند؛ البته این موضوع به معنای عدم کارایی آیفون ۱۳ پرو نبوده و بلکه آن موبایل نیز به خوبی می‌تواند شارژ نگه دارد.

بنابراین در صورتی که ظرفیت باتری و نگهداری شارژ حرف اول را می‌زند، پیشنهاد ما به شما خرید آیفون ۱۳ پرومکس است. با استفاده از این تلفن همراه دیگر نیازی به نگرانی از بابت شارژ موبایل نبوده و همچنین شارژ سریع آن از دیگر مزایا به شمار می‌رود.

ابعاد و وزن

ابعاد خود آیفون در کنار وزن، از دیگر نکات مهم و اثرگذار در خرید به شمار می‌رود. برخی از افراد گوشی‌های کوچکی را می‌پسندند که در این حالت ابعاد کوچک برایشان مناسب خواهد بود. در حالت کلی هر چه ابعاد گوشی بزرگتر باشد، صفحه نمایش آن نیز بزرگ‌تر است. همچنین در نتیجه این امر، وزن گوشی موبایل نیز بیشتر بوده و سنگین‌تر است.

با توجه به این موارد و بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرومکس به آسانی می‌توان متوجه شد که ابعاد و وزن پرومکس بیشتر از مدل پرو است. در مدل پرومکس ابعاد گوشی برابر با 160.8 در 78.1 در 7.7 میلی‌متر و در مدل پرو برابر با 146.7 در 71.5 در 7.7 میلی‌متر است.

در نتیجه ابعاد بزرگ مدل پرومکس، وزن آن برابر با 240 گرم و در مدل پرو برابر با 204 گرم است؛ به عبارتی در بین این دو مدل آیفون حدود 36 گرم تفاوت وجود دارد که تقریبا میزان اندکی است. به طور کلی اگر به دنبال خرید گوشی آیفونی با ابعاد بزرگ‌تر باشید باید وزن تقریبا زیاد آن را نیز قبول کنید.

بنابراین در صورتی که گوشی‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر برایتان جالب است، خرید آیفون ۱۳ پرومکس بهترین گزینه خواهد بود. اما اگر تلفن همراهی با اندازه متوسط را به بزرگ ترجیح می‌دهید، احتمالا گوشی آیفون ۱۳ پرو برایتان مناسب باشد.

قیمت

بدون شک یکی از موارد مؤثر در خرید آیفون، قیمت و بودجه شما است. با توجه به اینکه اندازه و ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرومکس در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو بزرگ‌تر و بیشتر است، قیمت بالاتری نیز دارد. قیمت گذاری آیفون ۱۳ پرومکس و ۱۳ پرو با توجه به حافظه‌های مختلف متغیر بوده و براساس بودجه خود می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب و خریداری نمایید. البته در این میان امکان خرید اقساطی نیز توسط برخی فروشگاه‌ها وجود دارد. بنابراین به راحتی می‌توانید گوشی موبایل دل‌خواه خود را تهیه کنید.

سخت افزار ایفون ۱۳ پرو با پرومکس

عملکرد صحیح تلفن همراه در نتیجه قدرت پردازنده و سایر بخش‌های سخت افزاری آن است. این موضوع در گوشی‌های آیفون همواره بسیار خوب بوده و در نسل سیزدهم به بهترین شکل خود رسیده است. در تمامی آیفون‌های این نسل از پردازنده A15 Bionic استفاده شده که سبب عملکرد بی‌نظیر و بسیار سریع این تلفن همراه‌ها می‌شود.

بنابراین از لحاظ سخت افزاری هیچ تفاوتی بین آیفون ۱۳ پرومکس و آیفون ۱۳ پرو وجود نداشته و هر دو بهترین عملکرد را دارند. به طور کلی این تلفن‌های همراه از جدیدترین پردازنده اختصاصی کمپانی اپل بهره می‌برند که این موضوع سبب جابه‌جایی سریع و آسان در بین صفحات می‌شود.

کامل‌ترین مقایسه ایفون ۱۳ پرو با ایفون ۱۳ پرومکس

نتیجه گیری: آیفون ۱۳ پرو یا آیفون ۱۳ پرومکس بخرم؟

تا این قسمت از مقاله به طور کامل برتری هر مدل را در امکانات بررسی و شباهت‌ها را نیز بیان کردیم. در حال حاضر تصمیم با شما بوده و به راحتی می‌توانید با توجه به مواردی که برایتان مهم است، بهترین آیفون را خریداری کنید.

مهم‌ترین مسئله در زمینه انتخاب و خرید آیفون ۱۳ پرو یا پرومکس، خرید آن از فروشگاهی مطمئن است. یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‎‌های آنلاین در زمینه فروش آیفون هیراد مارکت است. این مجموعه خود واردکننده انواع محصولات دیجیتال بوده و به همین سبب تمامی گوشی‌های تلفن و سایر محصولات، کاملا اورجینال و با بهترین قیمت عرضه می‌شوند. بنابراین برای خرید گوشی آیفون ۱۳ پرومکس یا آیفون ۱۳ پرو کافیست سری به وبسایت هیراد مارکت زده و مناسب‌ترین محصول را با توجه به بودجه خود خریداری کنید. البته در این میان امکان پرداخت اقساطی نیز وجود داشته و می‌توانید آیفون مدنظرتان را به راحتی تهیه نمایید!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کامل‌ترین مقایسه ایفون ۱۳ پرو با ایفون ۱۳ پرومکس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *