کارکنان متا زاکربرگ را عامل شکست متا می دانند

کارکنان متا زاکربرگ را عامل شکست متا می دانند

متا از آن زمان تاکنون 13 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است. تعداد کل کارکنان متا که بیکار هستند حدود 11000 نفر است. مارک زاکربرگ از آن زمان توضیحاتی را ارائه کرده است. او همچنین ادعا می کند که همه کارکنان غرامت مناسب دریافت خواهند کرد. با این حال، بسیاری از کارمندان، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت را در یک انجمن ناشناس، Blind مورد هدف قرار دادند. نظرات منفی متعددی وجود دارد که هدف آنها زاکربرگ و متاورس است. آنها ادعا می کنند که پروژه متاورس متا را به یک مرگ آهسته می کشاند.

در روزی که متا اخراج ها را اعلام کرد، افراد زیادی درباره Blind نظر دادند. متاورس ما را به یک مرگ آهسته می کشاند. زاکربرگ تنها با استفاده از متاورس می تواند یک شرکت را به تنهایی از بین ببرد. کاربری که خود را توسعه‌دهنده ارشد نرم‌افزار توصیف کرده بود، پستی منتشر کرد. اخراج ها به «بازی های گرسنگی» تشبیه شد. کاربر دیگری گفت: “آینده متا پر از عدم اطمینان است.”

کارمندان می توانند به صورت ناشناس شکایت خود را علیه کارفرمایان خود در Blind بیان کنند. اما قبل از عضویت، کاربران باید آدرس ایمیل کاری، عنوان شغلی و کارفرمای خود را ارائه دهند. بنابراین، Blind می تواند صحت پست را “ارزیابی” کند. بنابراین، وقتی Blind یک کاربر را به عنوان کارمند متا فهرست می کند، معتبر است. با این حال، گاهی اوقات وضعیت استخدام کاربران به طور رسمی تایید نمی شود. این بدان معنی است که Blind نمی تواند موقعیتی را که این کاربران دارند تأیید کند. این بدان معنی است که استفاده از داده های Blind برای افکار کارکنان دقیق تر است. Blind ادعا می کند که گهگاه پیام هایی را برای کاربران ارسال می کند و از آنها می خواهد حساب های خود را دوباره تأیید کنند.

ریک چن، رئیس روابط عمومی بلیند، توضیح داد: «تقریباً تمام نظرات روی پلتفرم ما توسط کارمندان فعلی شرکت‌های مختلف نوشته می‌شود. این به این دلیل است که مردم اغلب پس از اخراج یا استعفا به Blind دسترسی ندارند.

از سال 2020، کارمندان متا نزدیک به 6000 نظر درباره شرکت در Blind ارسال کرده اند. امتیاز کلی این شرکت 4 از 5 است. یکی از مهندسان متا که خود را معرفی می کند، به شرکت امتیاز پنج ستاره داده است. او ادعا می کند که این شرکت “همکاران با استعداد”، “فرهنگ شرکت عالی” و “فهرست امتیازات” طولانی دارد. اما در روز اخراج، مهندس اضافه کرد که زاکربرگ شرکت را در مسیر اشتباهی هدایت می کند.

بیشتر بخوانید  واتساپ در حال کار بر روی قابلیت پین و برداشتن پین خودکار پیام است

یکی از کاربران که خود را به عنوان دانشمند داده در Meta معرفی کرد، گفت که متا باید در سطح اجرایی اخراج کند و افزود: “رهبری سرنخی ندارد، آنها اقدامات اشتباه را با پیشرفت اشتباه می گیرند.”

فردی که می گوید در زمینه استعدادیابی کار می کند به متا رتبه چهار ستاره داده است. او اذعان کرد که این شرکت “یکی از بهترین مکان ها برای کار” است. او اضافه می کند که “زاکربرگ از ریسک کردن نمی ترسد (که هم خوب است و هم بد)”.

پوستر دیگری که خود را مدیر ارشد برنامه فنی معرفی می کرد، نوشت: «رهبری بد کشتی را غرق می کند. او ادعا می کند که متا دارای مزایایی مانند “حقوق بالا”، مزایا، و استعداد، اما همچنین “معایب” بسیاری است. جنبه های بد عبارتند از: «عدم پاسخگویی در سطح مدیر و بالاتر. او همچنین ادعا می کند که معاونان و مدیران فقط سود شرکت را بدون افزودن ارزش استخراج می کنند.

او افزود: «من فکر می‌کردم این یک شرکت مبتنی بر داده است. اما در واقع شرکتی است که توسط شهود و احساسات شخصی هدایت می شود. هیچ کس نمی تواند تصمیم زاکربرگ را تغییر دهد. مهندس دیگری به شرکت فقط یک ستاره داد. او اخراج دسته جمعی را “بدترین در تاریخ” توصیف می کند. او می‌افزاید: «با اخراج‌های بزرگ، من به کسی توصیه نمی‌کنم تا زمانی که قیمت سهام به طور کامل بهبود نیابد، در آنجا کار کند.

با این حال، همه کارکنان متا دیدگاه منفی نسبت به زاکربرگ ندارند. یکی از کارمندان سابق که اخیراً اخراج شد، گفت که رفتار زاکربرگ با اخراج‌ها را «انسان» می‌دانست.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کارکنان متا زاکربرگ را عامل شکست متا می دانند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *