چیپ Snapdragon W5 و W5+ Gen 1 کوالکام معرفی شد

چیپ Snapdragon W5 و W5+ Gen 1 کوالکام معرفی شد

پس از انتشار تیزر هفته گذشته، کوالکام به تازگی دو چیپست برای گجت های پوشیدنی معرفی کرد. برای موفقیت در پلتفرم Snapdragon Wear 4100+، کوالکام از Snapdragon W5 Gen 1 و W5+ Gen 1 رونمایی کرد. هر دو چیپ بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده‌اند و نشان‌دهنده یک پیشرفت چشمگیر در ارائه محصولات پوشیدنی Qualcomm هستند.

کوالکام اعلام می‌کند که چیپست‌های پوشیدنی جدیدش در مقایسه با پلتفرم Snapdragon Wear 4100+، عملکردی تا 2 برابر با استفاده از نصف قدرت ارائه می‌دهند. در سناریوهای معمولی، W5+ می‌تواند با اشغال 30 درصد فضای کمتر نسبت به نسل‌های قبلی، تا 50 درصد عمر باتری بیشتری داشته باشد. کوالکام در چند فصل گذشته برای بهینه سازی Wear OS برای چیپ جدید با گوگل همکاری نزدیکی داشته است.

تفاوت اصلی بین Snapdragon W5 و W5+ Gen 1 این است که مدل غیر پلاس از پردازنده کمکی AON استفاده نمی کند. این شرکت قصد دارد پوشیدنی‌های مخصوص را به Snapdragon W5 Gen 1 مجهز کند، زیرا به قابلیت‌های صرفه‌جویی انرژی اضافی نیاز ندارند. این شامل گجت های پوشیدنی چینی، کودکانه، سالمندان، تناسب اندام و بخش‌های سازمانی می‌شود.

چیپ Snapdragon W5  و W5+ Gen 1 کوالکام معرفی شد

W5+ Gen 1 از چهار هسته Cortex A53 و یک هسته پر بازده Cortex M55 با فرکانس 250 مگاهرتز تشکیل شده است. گرافیک توسط پردازنده گرافیکی A702 با فرکانس 1 گیگاهرتزی انجام می گیرد و حافظه برای پشتیبانی از LPDDR4 در فرکانس 2133 مگاهرتز به روز شده است. یک واحد یادگیری ماشین جدید U55 نیز در اینجا اضافه شد.

پردازنده کمکی جدید W5+ می تواند وظایف بیشتری را در پس زمینه انجام دهد و در عین حال انرژی کمتری مصرف کند. تمام حسگرهای پوشیدنی توسط پردازنده AON (همیشه روشن) (22 نانومتری) انجام می‌شود و با W5+ Gen 1، پردازش گفتار، پخش صدا و اعلان‌ها همگی می‌توانند در حال حاضر به کمک پردازنده منتقل شوند. تراشه AON همچنین بلوتوث 5.3 کم مصرف، Wi-Fi، GNSS را فعال می‌کند و از حالت‌های انرژی جدید مانند Deep Sleep و Hibernate پشتیبانی می‌کند. مودم LTE هم یک حالت کم مصرف بروزرسانی شده است.

کوالکام اعلام کرده که با Compel و Pegatron برای ایجاد ساعت‌های هوشمند با Snapdragon W5+ همکاری کرده است تا به شرکای کمک کند تا محصولات را سریع‌تر توسعه دهند. Mobvoi و Oppo اولین شرکت‌های OEM خواهند بود که ابزارهای پوشیدنی را با چیپ جدید کوالکام عرضه می‌کنند و سازنده تراشه می‌گوید 25 مدل ساعت هوشمند در حال حاضر در دست تولید هستند. انتظار می رود اوپو در ماه آگوست برای اوپو واچ 3 این چیپ را درنظر گیرد.

بیشتر بخوانید  اسنپ دراگون 780G؛ تراشه ایی در حدواندازه پرچم دارها، اما برای میان رده ها!

برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت کوالکام مراجعه کنید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چیپ Snapdragon W5 و W5+ Gen 1 کوالکام معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *