چیپ Snapdragon 8 Gen 1+ تا نیمه دوم 2022 تاخیر خورد

چیپ Snapdragon 8 Gen 1+ تا نیمه دوم 2022 تاخیر خورد

همین دو ماه پیش، شایعاتی شنیدیم که کوالکام در مسیر عرضه پردازنده پرچمدار جدید 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1+ خود در ماه مه است و گوشی های واقعی مجهز به آن تا ژوئن از راه نخواهند رسید، اما به تازگی گزارشی را شاهد بودیم که این برنامه ها به عقب رانده شده است. طبق گزارش تراشه قدرتمند جدید در نیمه دوم سال وارد بازار خواهد شد.

به گفته افشاگر Digital Chat Station که سابقه خوبی دارد، دلیل این تاخیر وضعیت فعلی کووید در چین است. همانطور که ممکن بوده شنیده باشید، شهر ژنگژو چین به دنبال سیاست “صفر کووید” چین در قرنطینه قرار گرفته است. ژنگژو به دلیل کارخانه غول پیکر فاکسکان که اکثر آیفون های جهان را تولید می کند، معمولا به عنوان شهر آیفون نیز شناخته می شود.

 اکنون، به نظر رسیده  این قفل ها نه تنها بر تولید آیفون، بلکه بر جدیدترین تراشه کوالکام نیز تأثیر می گذارد. در مورد این تراشه جدید، همان منبع اخبار مربوط به تاخیر همچنین ادعا می کند که کوالکام و لنوو رابطه بسیار خوبی با هم دارند و موتورولا اج 30 اولترا ساخت لنوو می تواند اولین گوشی باشد که اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را دریافت می کند. جای تعجب نیست، با توجه به اینکه موتورولا اج 30 پرو اولین دستگاهی بود که قبلاً از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برخوردار شد.

همچنین، به خاطر داشته باشید که نام “Snapdragon 8 Gen 1+” صرفاً یک پیشنهاد است و نه یک نام رسمی توسط کوالکام. با این حال، انتظارات از این پردازنده جدید در واقع یک قدرت “به علاوه” است: انتظار می رود عملکرد پردازنده گرافیکی سریعتر مشاهده شود، در حالی که سرعت CPU ثابت می ماند.

در اخباری مرتبط طبق گزارش‌ها، کوالکام در حال کار بر روی نسخه بهبودیافته اسنپدراگون 8 نسل 1 است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ممکن بوده تا اوایل ماه می با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس معرفی شود. این احتمال وجود دارد که سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده یک چیپ جدید از سری ۷ اسنپدراگون را در کنار آن معرفی کند. به تازگی، اطلاعات کلیدی از سوی افشاگر شناخته شده Digital Chat Station منتشر شده که جزئیات کلیدی نسل بعدی چیپ سری 7 اسنپدراگون را دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید  چیپ Snapdragon 7 Gen 1 ضعیف تر از Dimensity 8100 است

افشاگر فاش کرده که که تراشه‌های سری ۷ اسنپدراگون آینده از چهار هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز تشکیل خواهد شد. این یک چیپست 4 نانومتری خواهد بود که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 662 هم است. افشاگر مدعی شده که این تراشه توسط سامسونگ ساخته خواهد شد. به نظر می رسد اولین گوشی های مجهز به تراشه جدید سری 7 اسنپدراگون در دست توسعه هستند و بزودی از راه می رسند.

همانطور که در بالا گفتیم، اسنپدراگون 8 نسل 1+ احتمالا در اوایل ماه می معرفی خواهد شد. از این رو، احتمالا تراشه جدید سری 7 اسنپدراگون نیز در کنار آن رونمایی شود. از آنجایی که کوالکام نام جدیدی را برای تراشه سری 8 اسنپدراگون خود انتخاب کرد، احتمالاً تراشه سری 7 هم با نام اسنپدراگون 7 نسل 1 معرفی شود تا به تبعیت از اسنپدراگون 8 نسل 1 نام گذاری شده باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چیپ Snapdragon 8 Gen 1+ تا نیمه دوم 2022 تاخیر خورد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *