چگونه عکاسی کنیم ؟

عکاسی

عکاسی یکی از علاقمندی های بسیار پر طرفدار در بین کاربران گوشی های هوشمندو دوربین های عکاسی است. در ادامه این مقاله به بررسی راهکار های بسیار مهم در عکاس یخواهیم پرداخت این نکات را باید تمامی عکاسان حرفه ای و اماتور یاد بگیرد. برای آموزش های کاربردی در حوزه عکاس با ما همراه باشید.

1. خرید تجهیزات گران قیمت را فراموش کنید

ممکنه عکس های بسیار زیبا با یک دوربین ارزان گرفته شده باشند، پس شما هم در ابتدای کار نیازی نیست که دوربین و تجهیزات گران قیمت بخرید با گذشت زمان خودتان متوجه می شوید که چه نوع دوربینی برای شما مناسب است.

2. سه پایه داشته باشید.

همیشه خریدن یک سه پایه ارزان قیمت ارزشش را دارد، چون لرزش عکس های شما را به حداقل می رساند. بنابراین شما می توانید برای اینکه عکس های بهتر و با کیفیت تری بگیرید از سه پایه استفاده کنید.

3. همیشه دوربین عکاسی همراهتان داشته باشید.

 اغلب اوقات عکس هایی که بسیار زیبا و تاثیر گذار شده اند در موقعیت هایی گرفته می شوند که کمتر کسی به آن فکر کرده باشد. شما فقط یک کیف دوربین کوچک و سه پایه نیاز دارید تا این موقعیت ها را شکار کنید یا اگر گوشی هوشمند شما دارای یک دوربین با کیفیت بالا باشد می توانید از آن برای گرفتن عکس های مورد نظر استفاده کنید.

4. لیستی از عکس هایی که دوست دارید بگیرید همراه خود داشته باشید.

همیشه یک لیست در گوشی هوشمند یا لپ تاپ تان داشته باشید که موقعیت های مورد نظر عکاسی شما را توضیح داده است، در صورت رو به رو شدن با این موقعیت با توجه به نور و شرایط مناسب عکس را بگیرید.

5. از هیچ چیز برای عکس گرفتن چشم پوشی نکنید.

شما ممکن است چیزهایی که در اطرافتان هستند را نادیده بگیرید اما سعی کنید به محیط های آشنا با دید جدیدی نگاه کنید. ممکن است بتوانید یک ترفند جالب برای عکس گرفتن از گل های حیاط خانه ی خود پیدا کنید. اغلب یک موضوع ساده بهترین عکس ها را ایجاد می کند.

6. از فرایند یادگیری لذت ببرید.

بهترین قسمت داشتن یک سرگرمی مانند عکاسی اینه که همیشه چیز های جدیدی برای یادگیری پیدا می کنید. به همه چیز در اطراف با دقت نگاه کنید شاید موقعیت های مناسبی برای عکاسی را فراهم کنند.

7. از منابع رایگان برای یادگیری عکاسی استفاده کنید.

8. تنظیمات دوربین تان را چک کنید.

بهتر است که همه ی دکمه های بزرگ و کوچک دوربین تان را با دقت چک کنید و دستورالعمل استفاده از آن ها را یاد بگیرید. سعی کنید از سوژه های خود با تنظیمات مختلف عکس بگیرید تا متوجه شوید که کدام حالت را بیشتر دوست دارید.

9. قوانین اساسی را بیاموزید.

همه ی قوانین مربوط به عکاسی را یاد بگیرید می توانید از مقاله های موجود در اینترنت این اطلاعات را به دست آورید.

10. هر روز عکس بگیرید.

سعی کنید هر روز عکس بگیرید اگر نمیتوانید این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که زمان زیادی را برای تمرین عکاسی گذاشته اید.

11. نترسید امتحان کنید.

اگر از دوربین دیجیتال استفاده می کنید، هزینه ی اشتباه شما رایگان است. نترسید از هر چیزی که دوست دارید عکس بگیرید این ها همه تجربه هستند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه عکاسی کنیم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *