چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

مایکروسافت به طور کامل رابط کاربری ویندوز 11 را بازنگری کرده و آن را قابل شخصی سازی بیشتر کرده است. با این حال، توسعه‌دهنده ساختار منو و گزینه‌هایی را که کاربران ویندوز در هنگام سفارشی‌سازی رابط کاربری دارند، تغییر داده است. با وجود این تغییرات، تم ها ساده ترین و تاثیرگذارترین راه برای تغییر ظاهر رابط سیستم عامل شما هستند.

تنظیم تم ویندوز 11

تم های ویندوز می توانند تصویر زمینه، صداهای سیستم، رنگ برجسته و حتی مکان نما را تغییر دهند. این سیستم عامل دارای چندین تم موجود برای انتخاب است و می توانید موارد بیشتری را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید. تم را از تنظیمات ویندوز 11 تغییر دهید

تغییر تم فعال فقط چند دقیقه طول می کشد. برای تغییر تم در ویندوز 11 در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

مراحل تغییر تم در ویندوز 11

مرحله 1: برنامه تنظیمات ویندوز را باز کنید. می توانید این کار را با باز کردن منوی استارت، تایپ Settings در کادر جستجو و بر روی آن کلیک کنید.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

مرحله 2: به بخش Personalization از منو بروید. همچنین می توانید با کلیک راست بر روی دسکتاپ  و انتخاب Personalize به این منو بروید.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

مرحله 3: یکی از تم ها را در سمت راست انتخاب کنید تا تم را تغییر دهید. اینها همه یا از پیش تنظیم شده یا مواردی هستند که از فروشگاه دانلود شده اند.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

پس از کلیک بر روی یک تصویر کوچک، تغییرات بلافاصله اعمال می شود. به مربع سفید یا سیاه در گوشه سمت راست پایین هر تصویر کوچک توجه کنید. اینها نشان می‌دهند که یک طرح زمینه دارای پس ‌زمینه برنامه‌های تیره یا روشن است. علاوه بر این، رنگ خط در مربع پایین ، رنگ نوار پایین صفحه است.

اگر می خواهید قابلیت شخصی سازی بیشتری داشته باشید، به منوی Personalization بروید و روی Themes کلیک کنید. این به شما امکان می دهد یک تم سفارشی از ابتدا ایجاد کنید یا یک تم موجود را بارگیری کنید و آن را تغییر دهید. پس از کلیک بر روی تم ها، به صفحه تنظیمات هدایت می شوید که به شما امکان می دهد همه چیز را از تصویر زمینه گرفته تا نشانگر ماوس سفارشی کنید.

سفارشی کردن تم ویندوز 11

در اینجا نحوه تنظیم عناصر مختلف تم خود آورده شده است. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید تصویر زمینه را تغییر دهید:

مرحله 1: پس زمینه را از صفحه تم ها انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  نحوه تغییر مکان اسکرین شات در ویندوز 11

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

مرحله 2: منوی کشویی کنار Personalize your background را باز کنید.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

مرحله 3: یک رنگ ثابت، یک نمایش اسلاید از فایل های موجود در پوشه Photos خود، یک عکس خاص، یا یکی از عکس های خود را انتخاب کنید.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

مرحله 4: منوی کشویی را در بخش Choose a fit for your desktop image باز کنید تا نحوه نمایش تصویر را تنظیم کنید.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

ویندوز 11 می تواند از هر تصویر یا عکسی به عنوان پس زمینه دسکتاپ استفاده کند. با این حال، تصاویری که کوچکتر از وضوح استاندارد هستند ممکن است  ظاهر خوبی نداشته باشند.

با کلیک بر روی Color در منوی Themes و دنبال کردن دستورالعمل های زیر می توانید رنگ ها را تغییر دهید:

تغییر رنگ تم ها در ویندوز11

مرحله 1: حالت کلی نور UI را از منوی کشویی Choose your mode انتخاب کنید. انتخاب تیره اکثر پس‌زمینه‌های اکسپلورر و برنامه‌ها را خاکستری یا سیاه تیره می‌کند. گزینه Light آنها را سفید می کند.

مرحله 2: با استفاده از منوی کشویی Accent رنگ را تغییر دهید. اگر آن را روی automatic تنظیم کنید، سیستم عامل رنگ غالب در کاغذ دیواری شما را تشخیص داده و به طور پیش فرض آن را انتخاب می کند. اگر Manual را انتخاب کنید، می توانید یکی از 48 رنگ از پیش تعریف شده را انتخاب کنید یا رنگ خود را با استفاده از View colors تنظیم کنید.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

مرحله 3: از نوار لغزنده Show your color on Start و taskbar استفاده کنید تا رنگ این دو عنصر را به برجسته تغییر دهید. اگر accent color را روی Automatic تنظیم کرده باشید، با تنظیم پس ‌زمینه دیگر، رنگ تغییر می ‌کند.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

مرحله 4: رنگ Show accent را در نوار عنوان و حاشیه پنجره ها فعال کنید تا بالای پنجره ها نیز رنگ آمیزی شود و همچنین جلوه حاشیه ظریفی به آنها ببخشید. این رنگ نیز با توجه به تنظیمات رنگ Accent تغییر خواهد کرد.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

هنگامی که از تغییراتی که برای انتخاب یک تم ایجاد کردید راضی بودید، حتماً به بالای صفحه تم ها برگردید و Save را فشار دهید. این تنظیمات شما را برای استفاده های بعدی ذخیره می کند.

چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

منوی Themes همچنین به کاربران اجازه می دهد مکان نما موس و صداها را تغییر دهند. شما می توانید آنها را بر اساس ترجیح خود تغییر دهید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه تم را در ویندوز 11 تغییر دهیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *