چت بات GPT 4 معرفی شد

چت بات GPT 4 معرفی شد

OpenAI از انتشار جدیدترین نسخه از مدل بزرگ زبان خود، GPT-4 خبر داد. که این شرکت ادعا می کند که “عملکرد سطح انسانی” را در تست های مختلف حرفه ای نشان می دهد. این جدیدترین مدل بزرگتر از مدل های قبلی خود است، زیرا بر روی داده های بیشتر آموزش دیده است و وزن بیشتری در فایل مدل خود دارد که اجرای آن را گران تر می کند. رویکرد مورد استفاده در توسعه GPT-4 شامل “مقیاس سازی” برای دستیابی به نتایج بهتر است. که بسیاری از محققان در این زمینه معتقدند که عامل پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعی است.

این شرکت از Microsoft Azure برای آموزش GPT-4 استفاده کرد و مایکروسافت میلیاردها دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرد. در حالی که OpenAI جزئیات مربوط به اندازه مدل خاص یا سخت افزار مورد استفاده در آموزش آن را با استناد به “چشم انداز رقابتی” فاش نکرد، مشخص است که این مدل بر روی هزاران ابررایانه آموزش داده شده است که ممکن است ده ها میلیون دلار هزینه داشته باشد.

انتظار می‌رود که GPT-4 در هفته‌های آینده بسیاری از نمایش‌های هوش مصنوعی را تامین کند. به گفته مایکروسافت، چت ربات هوش مصنوعی بینگ در حال حاضر از آن استفاده می کند. OpenAI ادعا می کند که مدل جدید کمتر پاسخ های نادرست واقعی تولید می کند و کمتر از موضوع خارج می شود. همچنین در بسیاری از تست‌ها بهتر از انسان عمل می‌کند و در صدک 90 در امتحان نوار شبیه‌سازی شده، صدک 93 در امتحان خواندن SAT و صدک 89 در امتحان ریاضی SAT به نمرات می‌رسد.

طبق گفته OpenAI، در حالی که تفاوت بین GPT-3.5 و GPT-4 ممکن است بلافاصله در طول مکالمه معمولی قابل توجه نباشد، برتری GPT-4 زمانی آشکار می شود که مکالمه عمیق تر شود. OpenAI ادعا می کند که با پیچیده تر شدن وظایف هوش مصنوعی، انتظار می رود GPT-4 قابلیت اطمینان و خلاقیت بیشتری را نسبت به نسل قبلی خود نشان دهد. OpenAI همچنین نتایج آزمایشی را برای پشتیبانی از این پیشرفت ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که GPT-4 تقریباً در هر زمینه‌ای بهتر از سلف خود عمل می‌کند. نتایج آزمون GPT-4 و GPT-3.5 در زیر فهرست شده است:

بیشتر بخوانید  GPT-4 در مقابل GPT-3.5: چقدر تفاوت دارند؟

با این حال، این شرکت هشدار می دهد که GPT-4 کامل نیست و در بسیاری از سناریوها نسبت به انسان توانایی کمتری دارد. این مدل هنوز از “توهم” یا ساختن حقایق رنج می برد و همیشه از نظر واقعی قابل اعتماد نیست. مستعد اصرار بر درست بودن آن است، حتی اگر اشتباه باشد. OpenAI گفت که GPT-4 دارای محدودیت‌هایی است که برای رفع آنها تلاش می‌کند، مانند سوگیری‌های اجتماعی، توهمات، و درخواست‌های متخاصم.

مدل جدید برای مشترکین ChatGPT پولی و به عنوان بخشی از API که برنامه نویسان می توانند در برنامه های خود ادغام کنند در دسترس خواهد بود. OpenAI تقریباً 3 سنت برای حدود 750 کلمه درخواست و 6 سنت برای حدود 750 کلمه در پاسخ هزینه خواهد کرد.

به طور کلی، انتشار GPT-4 یک گام مهم رو به جلو در توسعه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی است. در حالی که بدون محدودیت نیست، توانایی این مدل برای انجام تست‌های استاندارد شده در سطوح انسانی یا بالاتر نشان می‌دهد که این پتانسیل را دارد که ابزاری ارزشمند برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، از چت‌بات‌ها گرفته تا موتورهای جستجو و موارد دیگر باشد. OpenAI به اصلاح و بهبود فناوری خود ادامه می دهد. و می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های چشمگیرتری در زمینه هوش مصنوعی باشیم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چت بات GPT 4 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *