پیام رسان های ایرانی

امروزه بیشتر ارتباطات ما بر اساس پیام رسان ها شکل گرفته و اکثر ارتباطات ما ملزم به بهره بری از پیام رسان ها می باشد. اما از آن جا که پیام رسان های مورد استفاده ما توسعه دهنگان خارجی دارند، از نظر امنیت نمی توان 100% آن ها را تضمین کرد. بنابراین، بسیاری از برنامه نویسان مبتکر و خوش ذوق ایرانی تصمیم به ایجاد ساخت و توسعه برنامه هایی در زمینه ارتباطات کرده اند که معرفی آن ها خالی از لطف نیست. اگرچه ممکن است تعداد کاربران این پیام رسان ها به اندازه وایبر، تلگرام، واتس اپ و… گسترده نباشد اما ما با حمایت و استفاده بجا می توانیم دیگران را به بهره مندی تشویق کرده و نمونه های ایرانی اینطور برنامه ها را جایگزین خارجی آن ها کنیم.

بیسفون

14

“بیسفون”، یک برنامه ارتباطی برای گوشی‌های هوشمند شماست! استفاده از بیسفون ساده بوده و طراحی آن با تاکید بر استفاده روزانه بهینه شده است.

برخی از ویژگی ها نرم افزار BisPhone:

– با دوستان و آشنایان خود از پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای، گروه‌ها و تماس‌های اینترنتی به صورت کاملا رایگان، نامحدود و با کیفیت بالا لذت ببرید.

– نیازی به اضافه کردن دوستان خود ندارید، تمام دوستان شما که از بیسفون استفاده می‌کنند، به طور خودکار در لیست ارتباطات شما اضافه خواهند شد.

– به راحتی دوستان خود را دعوت کنید تا به بیسفون بپیوندند.

– پیغام‌های آفلاین بفرستید، بیسفون پیام‌های شما را وقتی دوستانتان دوباره آنلاین شوند، به مقصد می‌رساند.

– دارای رابط کاربری زیبا و قدرتمند

– امکان بکاپ گیری از پیام ها و شماره مخاطبین موجود در بیسفون

ساینا

sa

ساینا اولین نرم افزار پیام رسان رایگان ایرانی است که نسبت به نرم افزارهای مشابه خارجی مانند وایبر و واتس اپ قابلیت کمتری ندارد. کاربر می تواند با سایر کاربران ساینا به رایگان تماس بگیرید و پیام متنی، عکس و فیلم به اشتراک بگذارید. همچنین می‌تواند با تمامی شماره ها در سراسر دنیا تماس ارزان برقرار کند و هزینه های سنگین رومینگ را نپردازد و با حفظ شماره خود به شماره های مختلف اعم از ثابت و همراه اول در مقاصد داخلی و خارجی تماس با کیفیت و ارزان قیمتی را تجربه کند.

برخی از ویژگی های نرم افزار ساینا عبارت است از:

– تماس رایگان با سایر کاربران ساینا

– امکان ارسال پیام متنی رایگان، امکان استفاده از استیکر، امکان ارسال عکس و فیلم، امکان ایجاد گروه های چت با تعداد کاربر نامحدود، امکان برقراری تماس های بین المللی بدون پرداخت هزینه سنگین رومینگ، صرفه جویی در هزینه های تماس خارج از شبکه در مقایسه با نرم افزار های مشابه

– عدم نیاز به خرید سیم کارت از اپراتور های خارجی در مسافرت های خارج از کشور

– نمایش شماره شخص در مقصد تماس

– امکان خرید شارژ به صورت ریالی و از درگاه بانک سامان و ملت و پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روزهای هفته قابل دریافت است

این برنامه کار را برای کسانی که با زبان انگلیسی نا آشنا هستند و تا امروز به دلیل مشکل عدم آشنایی با زبان انگلیسی از نرم افزار های مشابه خارجی استفاده نمی کردند آسان کرده و می توانند با امکانات فارسی این نرم افزار به دنیای شبکه های اجتماعی و پیام رسان وارد شوند.این نرم افزار پیام رسان در 2 زبان فارسی و انگلیسی ارائه شده که از این لحاظ تنها نرم افزار پیام رسان 2 زبانه است که برای سیستم عامل آی او اس (نسخه 5 به بالا) و هم اندروید (نسخه 4 به بالا) ارائه شده است.

سلام3s

پیام‌ رسان صد در صد ایرانی “سلام ” دارای بخش‌های مختلف گفتگوی خصوصی، چت گروهی، اشتراک‌گذاری تصاویر، امکان کمپین سازی و هشتگ گذاری، جستجو در بین کاربران و تگ‌ها و ده‌ها قابلیت دیگر است.

این نرم‌افزار موبایلی حاصل تلاش جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی و پژوهشکده فضای مجازی متین است و به‌زودی نسخه رایانه‌ای آن نیز عرضه خواهد شد. به گفته طراحان و سازندگان، نرم‌افزار سلام در حال حاضر دو امکان اینستاگرام و تلگرام را باهم دارد، یعنی شما می‌توانید هم عکس‌های مختلف را با دوستان و کسانی که در شبکه اجتماعی سلام هستند به اشتراک بگذارید و هم قسمت لایک، فالو کردن و کامنت را داشته باشید.

این برنامه اندرویدی که توسط گروهی از برنامه نویسان ایرانی تولید شده است، با پشتیبانی از سرورهای قدرتمند خود امکان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی همچون تلگرام، وایبر، اینستاگرام و… را دارا است.

تاکنون هفت نسخه از نرم‌افزار “سلام ” تست‌ شده و نسخه هفتم و آماده‌ به‌ کار آن نیز همزمان با بزرگداشت سلمان فارسی فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد. این پیام‌رسان ایرانی، با قابلیت گرافیکی بالا، سرعت ارسال داده‌ها اعم از عکس و فیلم و پیام در این قسمت برای کاربران آماده‌ دانلود شده است.

فانوس

f

نرم‌ افزار موبایلی پیام‌ رسان فانوس دارای مشخصات به‌ روزی است که قابلیت نصب در هر نوع گوشی موبایل دارای نرم‌ افزار اندروید است که علاقمندان می‌توانند با نصب این نرم‌ افزار پیام‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری خود را در معرض نمایش همگان قرار دهند.

از دیگر خصوصیات این نرم‌ افزار می‌توان به طراحی کاربرپسند و همچنین حریم خصوصی آن اشاره کرد. به‌طور کلی بیشتر نرم‌ افزارهای موبایلی که در دسترس همگان است از سرورهای خارجی استفاده می کنند، این در حالی است که نرم‌ افزار فانوس روی سروری داخلی در حال خدمات‌دهی است. البته نمی‌توان از طراحی بومی و برچسب‌های ایرانی ــ اسلامی آن به‌راحتی عبور کرد که این نشان دهنده رشد سطح علمی جوانان این مرز و بوم در حوزه فناوری اطلاعات است.

قاصدک

gh

نرم افزار قاصدک یک برنامه پیام رسان رایگان است که ارتباط کاربران را از طریق اینترنت میسر می کند. شما می توانید از طریق این برنامه بدون هزینه با دوستان خود که عضو قاصدک هستند در ارتباط باشید.

پیام های مبادله شده فقط توسط گیرنده و فرستنده پیام ها قابل مشاهده هستند. برای ثبت نام لازم است شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. کد فعالسازی به این شماره پیامک خواهد شد. به دلیل استقبال زیاد کاربران ممکن است ارسال پیامک با کمی تاخیر همراه باشد. در صورتی که موفق به دریافت کد فعالسازی نشده اید میتوانید با شماره 81202143-021 تماس بگیرید.

قابلیت های قاصدک:

– ارسال پیام متنی، ارسال تصویر، ارسال صوت، ارسال فیلم کوتاه

– امکان اشتراک گذاری موارد ذکر شده در تالار برای تمام قاصدکی ها

– امکان ارسال پیام به صورت گروهی

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پیام رسان های ایرانی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *