ویتامین B مرتبط با سرطان ریه می باشد ولی جای نگرانی نیست!

سرطان

براساس مطالعه اخیر- ویتامین B6 و B12 که قبلا ضد سرطان بودند- باعث افزایش احتمال سرطان ریه می شود. محققان دانشگاه ایالتی اوهایو دریافتند که این خطر تنها در مردان افزایش یافته و در افراد سیگاری نیز بیشتر است. با توجه به این که 46 درصد از افراد این ویتامین ها را به صورت مکمل و قرص های مولتی ویتامین حاوی B6 و B12 را روزانه مصرف می کنند، آیا باید نگران این موضوع باشند یا نه؟

محققان 77000 نفر را تحت نظر گرفته و تعداد دفعات مصرف ویتامین B ، دوز مصرفی  و رژیم غذایی 10 سال قبل را بررسی کردند. البته احتمال خطا در چنین مطالعه ای بسیار بالاست، بسیاری از ما برای به یاد آوری غذاهای مصرفی در طول چند روز گذشته باید تلاش کنیم چه برسد به ده سال قبل!

نتایج غذاهای مصرفی این افراد در پرسش نامه هایی از قبل تعیین شده نشان داد که اکثر مواد غذایی مورد استفاده این افراد در سایر سازمان ها از جمله ابتکار بهداشت زنان توصیه شده بود. محققان اعلام نمی کنند که آیا واقعا این پرسش نامه ها را در ارتباط با مردان بررسی کرده اند یا نه. برای انجام این کار، می توانستند به طور اتفاقی پرسش نامه هایی را از بین افراد شرکت کنندگان انتخاب کرده و با استفاده از استاندارد های  طلایی , رژیم غذایی را ارزیابی نموده و و رژیم غذایی را با وزن مقایسه کنند همچنین باید سطح سرمی ویتامین ها را در افراد منتخب بررسی کرده و گزارش کنند.

پس از گذشت 6 سال، محققین، شرکت کنندگان را ارزیابی کردند و تا مشخص شود که این افراد دچار سرطان ریه شده یا مشکوک به ابتلا می باشند یا نه! پس از بررسی و مطالعات فراوان، دانشمندان اعلام کردند افرادی که ویتامین 12 B و B6 را به طور پیوسته مصرف می کردند، به ترتیب  خطر ابتلا به سرطان ریه در آن ها30 درصد و 40 درصد افزایش یافته است.

اما این اثر منفی مصرف ویتامین های B و قرص های مولتی ویتامین حاوی ویتامین B در زنان دیده نمی شود. مصرف این ویتامن ها در مردان بالای 40 سال، خطر ابتلا به سرطان ریه را حدود دو برابر بیشتر می کند. دانشمندان توصیه می کنند آقایان، تا علت یابی این اثر عجیب ویتامین گروه B بر مردان به طور ملاحظه شده و تحت نظر پزشک و در صورت ضرورت، از آن استفاده کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ویتامین B مرتبط با سرطان ریه می باشد ولی جای نگرانی نیست!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *