واتساپ بزودی امن تر خواهد شد

واتساپ ، مانند بسیاری از سرویس های آنلاین این روزها، از احراز هویت دو مرحله ای پشتیبانی می کند. این برای افزودن یک لایه امنیتی اضافی جهت جلوگیری از دسترسی احتمالی افراد به حساب شما طراحی شده است، اما اگر فردی موفق به رهگیری 2FA شما شود، یا اگر هرگز این ویژگی را اصلاً فعال نکرده باشید، چه؟

این به هکر/سارقان اجازه می دهد تا حساب شما را ربوده و تحت کنترل خود درآورد، اما WhatsApp در تلاش است تا از این اتفاق جلوگیری کند. این بر اساس گزارشی از WABetaInfo است که در آن آنها متوجه شدند واتساپ در حال کار بر روی ویژگی بوده که کاربران را ملزم می کند فعالانه تصدیق کنند که می خواهند حساب واتساپ خود را به تلفن دیگری منتقل کنند.

زمان ارسال درخواست انتقال و اینکه چه کسی آن را درخواست کرده است به کاربران نشان می دهد. این بدان معنی است که اگر شخصی سعی کند حساب شما را منتقل کند، به شما اطلاع داده می شود و باید به طور فعال بله یا خیر را برای تکمیل فرآیند بگویید. مسلماً دیدن چنین درخواستی کمی ترسناک است، اما بهتر از این است که کاربران ناگهان متوجه شوند که دیگر قادر به دسترسی به حساب‌ها و چت‌های خود نیستند.

واتساپ بزودی امن تر خواهد شد

همانطور که گفته شد، هیچ اشاره ای به زمان عرضه عمومی این ویژگی برای کاربران نشده است، اما خوب است بدانید که WhatsApp در حال کار بر روی ویژگی های امنیتی جدید برای محافظت بهتر از حساب های ما است.

در اخباری مرتبط واتساپ این روزها در حال افزودن قابلیت های مختلفی به اپلیکیشن خود است. حال گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می دهد این برنامه قصد دارد بزودی قابلیت استفاده از یک اکانت در دو گوشی را بزودی فعال سازد. با این قابلیت افراد می توانند در دو اسمارتفون یک حساب کاربری واتساپ داشته باشند و پیش از این چنین قابلیتی ممکن نبود. این گزارش را وب سایت WABetaInfo فاش کرده که همیشه در ارائه جزئیات قابلیت های بعدی واتساپ اخبار صحیحی را ارائه می دهد.

کدهای این قابلیت در جدیدترین نسخه بتا واتساپ آشکار شده و وب سایت WABetaInfo هم موفق شده به آن دست یابد. مشخص نیست چه زمانی باید شاهد در دسترس قرار گرفتن چنین ویژگی باشیم اما نباید خیلی دور باشد.

بیشتر بخوانید  واتساپ را حذف کنیم یا نه؟

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : واتساپ بزودی امن تر خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *