همکاری گوگل و Fact-Checking Network برای جلوگیری از انتشار خبرهای نادرست

تاکنون خبرهای نادرست یا بهتر است بگوییم دروغین و کذب مشکلی ایجاد نکرده است ولی با گسترش تکنولوژی و میزان استفاده ی افراد از فضای مجازی، خبرها به سرعت منتشر می شوند و در سراسر جهان مخابره می گردند و کمپانی هایی نظیر مایکروسافت و گوگل هم اکنون نقش بیشتری در اطلاع رسانی اخبار صحیح دارند و همچنین مسئولیت آن ها نیز در این زمینه افزایش یافته است.

کمپانی گوگل با همکاری Fact-Checking Network قرار است در این راستا خبرهایی که مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته اند را با تگ هایی در زیر خبر مشخص نماید و امروز گوگل این همکاری بین المللی خود را به با IFCN اعلام کرد. گوگل در این خصوص اعلام کرده که همکاری میان این دوشرکت سبب خواهد شد که سرعت تشخیص اخبار دروغین افزایش پیدا کرده و خبرهای دقیق و صحیح تری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

در بیانیه ای گوگل اینگونه بیان شده است که:

شرکت IFCN سابقه ی درخشانی در زمینه ی راستی آزمایی خبرها و ایجاد یک فضای ایمن در دنیای مجازی و در سطح بین المللی داشته و همکاری میان این دو شرکت سبب خواهد شد که میزان اخبار درست افزایش یافته و حتی ممکن است پرداخت هایی در این زمینه صورت بگیرد و در آخر این همکاری ها سبب افزایش اطمینان کاربران از محتوای گوگل نیوز و موتور جستجوگر گوگل خواهد شد.

بر اساس خبرهایی که از سوی این کمپانی منتشر شده است گویا این مبارزه با اخبار کذب هم اکنون در حال توسعه می باشد و با قابلیت های جدیدی که گوگل در اختیار دارد به تمامی کاربران اطمینان خاطر بیشتری در این خصوص داده است. قطعا تا چند مدت آینده شاهد خبرهای صحیح و موثق تری توسط موتور جستجوگر گوگل خواهیم بود و میزان اخبار کذب به صفر خواهد رسید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  حالت حفظ باتری در کیبورد گوگل

نظرات در مورد : همکاری گوگل و Fact-Checking Network برای جلوگیری از انتشار خبرهای نادرست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *