همکاری اینتل و اپل احتمالا به پایان خودش رسیده

اینتل و اپل

همکاری اینتل و اپل | کمپانی اینتل یکی از کمپانی ها معروف تو زمینه ی تولید چیپ ست های قدرتمند هستش که از پردازنده های گرافیکی گرفته تا مودم های 4G و 5G که داره برای کمپانی های مختلف تولید میکنه و تا الان خیلی موفق عمل کرده … اینتل مدت هاست که در حال فعالیت و همکاری با کمپانی اپل بوده و تا همین الان هم این همکاری ادامه داشته ولی بر اساس خبرهایی که منتشر شده احتمالا پایان همکاری این دو کمپانی ابر قدرت داره به پایانش نزدیک میشه و شاید تاثیر منفی روی بازار اقتصادی این دو کمپانی داشته باشه، چون اپل و اینتل توی یه زمینه ی مرتبط به هم در حال فعالیت هستن.

از یه طرف یه بحثی وجود داشت که کمپانی های اپل و اینتل سر حقوق پتنت ها و نقض قوانین درگیری ها و کشمکش های زیادی داشتن و سر همین قضیه دادگاه های زیادی رو رفتن و رای های زیادی صادر شده و مجبور به پراداخت غرامت های زیادی شدن. تو همین حین و بین بعضی از کارشناس ها اعتقاد داشتن که همین درگیری ها باعث میشه همکاری این دو کمپانی به پایان برسه و اپل تولید مودم های خودش رو به اینتل بسپره.

اینتل و اپل

اما تو این شرایط بعضی ها معتقد هستن که این مشارکت اونقدرها هم پایدار نیست چون منابع آگاه گفتن که کمپانی اپل یه یادداشت به مسئولای سامسونگ فرستاده و اعلام کرده که بعد از تولید آیفون های 2019 دیگه تصمیم نداره از مودم های 5G برای آیفون هاش استفاده کنه! بر اساس این خبر منتشر شده احتمالا کمپانی اینتل بخش R & D مربوط به مودم های 5G رو کلا تعطیل کرده ، چون احتمالا تنها مشتری این مودم های اینتل کمپانی اپل بوده . به علاوه اینتل اعلام کرده که هدف  اپل برای تجهیز  آیفون به مودم 5G کنار پروتکل فوق سریع WiGig ممکنه این کمپانی رو با چالش های جدید و غیر قابل پیش بینی رو به رو کنه.

هنوز هیچ چیزی در مورد تصمیم این کمپانی مشخص نیست که آیا اپل تولید مودم های خودش رو به مدیاتک میسپره یا اینکه اصلا خودش اقدام به تولید این مودم ها میکنه؟!

 

بیشتر بخوانید  آزمایشات اولیه ی اینترنت 5G بر روی گوشی ‌ها با موفقیت همراه بود

نظر خودتون رو در مورد تصمیم اپل با زوم تک درمیون بذارید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همکاری اینتل و اپل احتمالا به پایان خودش رسیده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *