همه آنچه باید در مورد تلویزیون های OLED بدانید

همه آنچه باید در مورد تلویزیون های OLED بدانید

OLED : در این پست نحوه عملکرد تلویزیون های OLED و مزایایی که در مقایسه با تلویزیون های LCD و LED قدیمی ارائه می دهند، آمده است. تلویزیون های OLED مانند تلویزیون OLED Vision جدید شیائومی به طور قابل چشمگیری در هند محبوبیت پیدا کردند. این تلویزیون‌های بزرگ، گران‌قیمت و اغلب دارای ویژگی‌های هستند که آن ها را معروف کرده است مانند رنگ‌های مشکی بسیار عمیق و رنگ‌های زنده، ادعا می‌کنند که کیفیت تصویر واقعی بر خلاف آنچه قبلا دیده‌اید، دارند.

با این حال، تلویزیون OLED چیست؟ چگونه کار می کنند و چه تفاوتی با تلویزیون های LCD/LED معمولی دارند؟ اینها برخی از سوالاتی است که به آنها پاسخ خواهیم داد.

تلویزیون های OLED چیست؟

تلویزیون های معمولی که اکثر مردم در دهه گذشته از آنها استفاده می کنند، تلویزیون های LCD یا LED هستند. اینها تلویزیون هایی با منبع نور ثابت، پنل پخش کننده LCD اختصاصی و در نهایت، لایه ای متشکل از بسیاری از پیکسل های ریز هستند.

در یک تلویزیون LCD، یک منبع نور مشترک از پشت همه پیکسل ها را روشن می کند و این پنل LCD در وسط است که نشان می دهد کدام پیکسل چه رنگی را نشان می دهد. چندین رنگ در چندین پیکسل و سپس تصویری را که می بینیم تشکیل می دهند.

تلویزیون‌های ال‌ای‌دی (که برخلاف تصور رایج از چندین LED تشکیل نشده است) قدرت کار مشابهی دارد. اینها در واقع تلویزیون های LCD هستند که با نور پس زمینه LED تغذیه می شوند. این نور پس‌زمینه‌ها را می‌توان در بخش های مختلف گروه‌بندی کرد و از این رو می‌تواند قسمت‌های خاصی از کل صفحه نمایش را تیره یا روشن کند، کاری که تلویزیون LCD معمولی نمی‌تواند انجام دهد.

با این حال، هیچ یک از این تلویزیون ها به پای کیفیت تصویر تلویزیون های OLED نمیرسد و این تا حد زیادی به یک دلیل یا به طور دقیق یک رنگ سیاه است. برای خروجی سیاه واقعی، یک منبع ساطع کننده نور باید به طور کامل خاموش شود. با این حال، در تلویزیون های LCD و LED این امکان وجود ندارد. به همین دلیل است که در تلویزیون‌های LCD و LED، نواحی سیاه به صورت سایه‌های خاکستری دیده می‌شوند.

این ناتوانی در نشان دادن رنگ مشکی واقعی نه تنها بر روی یک رنگ، بلکه در واقع بیشتر آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. مشکی‌ها تصمیم می‌گیرند که یک سایه قرمز، آبی یا صورتی روی صفحه چقدر تیره باشد، اما با محدودیت‌های LCD و LED، عدم دقت رنگ سیاه‌ها در بیشتر سایه‌های دیگر نیز دیده می‌شود و بهترین تصویر خروجی را به شما نمی‌دهد. از نظر دقت رنگ

اینجاست که تلویزیون های OLEV وارد می شوند. در پنل های صفحه نمایش OLED، هر پیکسل به جای نور پس زمینه، نور خود را ایجاد می کند. این کار با کمک ترکیبات آلی انجام می شود که هنگام اعمال جریان در سایه خاصی می درخشند.

عدم وجود نور پس زمینه معمول به این معنی است که هر پیکسل در تلویزیون نه تنها از نظر رنگ، بلکه از نظر روشنایی نیز مستقل است. هر پیکسل در یک تلویزیون OLED می‌تواند تنها با کاهش شدت (یا کاملاً خاموش کردن) سیاهی واقعی را بازتولید کند و از این رو تمام سایه‌های رنگ‌های مختلف دیگر نیز بسیار دقیق‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

اکنون می دانید تلویزیون های OLED چگونه کار می کنند، اما کدام یک را باید انتخاب کنید؟ فناوری ایجاد پنل OLED این تلویزیون ها را در مقایسه با تلویزیون های معمولی بسیار گران می کند. اگر نمی‌خواهید زیاد خرج کنید، در اینجا برخی از تلویزیون‌های OLED را می‌توانید با قیمت کمتر از 200000 روپیه پیدا کنید.

 بهترین تلویزیون های OLED

تلویزیون OLED شیائومی 55 اینچی

تلویزیون OLED Vision Xiaomi که اخیراً راه اندازی شده است، اولین تلویزیون OLED شیائومی است و صفحه نمایش 55 اینچی 4K با نرخ تازه سازی 60 هرتز، پشتیبانی از WiFi 6، 3 پورت HDMI، 2 پورت USB، بلوتوث 5.0 و پشتیبانی از ALLM (حالت تاخیر کم خودکار) ارائه می دهد.

این تلویزیون همچنین دارای بلندگوی 30 واتی و Android TV 11 است. 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد. پنل رنگی 10 بیتی تلویزیون OLED شیائومی ویژن نیز از HDR10+ پشتیبانی می کند و تلویزیون با ضمانت 3 ساله ارائه می شود. تلویزیون OLED شیائومی ویژن 89999 روپیه قیمت دارد.

تلویزیون ال‌جی  55 اینچی  OLED 2021 (55B1PTZ)

سری 4K UHD ال‌جی برخی از رایج‌ترین تلویزیون‌های OLED هستند. این تلویزیون های 55 اینچی نسخه 2021 در حال حاضر قیمتی برابر با 126890 روپیه دارند و دارای صفحه نمایش 4K هست که از 4 پورت HDMI، 3 پورت USB، خروجی صدای 40 وات و پشتیبانی از Dolby Atmos پشتیبانی می کند.

این تلویزیون همچنین دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی از بلوتوث و وای فای است. این تلویزیون همچنین دارای 1 میلی ثانیه زمان پاسخگویی و پشتیبانی از AMD FreeSync و Nvidia G-Sync است.

تلویزیون ال‌جی 65 اینچی OLED 2021 (65APTZ)

نسخه بزرگتر لیست قبلی، LG 65APTZ تقریباً با همان مجموعه ویژگی و صفحه نمایش 65 اینچی بزرگتر و 4K عرضه می شود. شما 3 پورت HDMI، 2 پورت USB، خروجی صدای 20 وات و گواهینامه Dolby Vision، Dolby Atmos با پشتیبانی بلوتوث و وای فای دریافت می کنید. قیمت این تلویزیون 170030 روپیه است.

سری Sony Bravia XR

Sony Bravia XR دارای 4 پورت، سه HDMI و یک پورت USB، پنل نرخ تازه سازی 120 هرتز و Google TV است. همچنین ویژگی های دیگری مانند ALLM و سیستم بلندگوی 30 واتی را داراست. تلویزیون OLED 4K سری Bravia XR سونی دارای قیمت 1,61,290 روپیه است.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همه آنچه باید در مورد تلویزیون های OLED بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *