هر آن چیزی که لازم است در مورد ترید ارز دیجیتال بدانید!

هر آن چیزی که لازم است در مورد ترید ارز دیجیتال بدانید!

حتما تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که ترید ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟ در جواب باید بگوییم که ترید کریپتو در کل به دو صورت انجام می‌گیرد. در حالت اول فرد معامله‌گر بر روی قیمت یک دارایی کریپتویی سرمایه‌گذاری می‌کند و مستقیما اقدام به خرید آن دارایی نمی‌کند. این نوع از معاملات را ترید اوراق مشتقه می‌نامند. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایت ترید ارز دیجیتال می توانید روی لینک کلیک کنید.

کریپتو نیوز با میانگین بیش از دو میلیون بازدید در ماه، یکی از بهترین سایت های ترید برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد ارزهای دیجیتال است.

می‌توانید آخرین اخبار مربوط به بیت‌کوین، بلاک‌چین، اتریوم، دیفای، آلت‌کوین‌ها، NFT و موارد دیگر را در این سایت پیدا کنید.

اگر می‌خواهید وضعیت بازار کریپتو را بررسی کنید، کریپتو نیوز یک بخش ویژه دارد که به‌روزرسانی‌های زنده در مورد محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال، از قیمت و رتبه‌بندی آنها گرفته تا درصد سود یا ضرر در روز یا هفته گذشته را نشان می‌دهد.

اگر چندان اهل مطالعه نیستید، از پادکستِ کریپتو نیوز استفاده کنید. این پادکست‌ها به شما امکان می‌دهند تا با به‌روزترین اطلاعات آشنا شوید.

کریپتو نیوز هر اطلاعاتی که در زمینه ارزهای دیجیتال لازم دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نوع دیگری از معاملات ارز دیجیتال این است که فرد در یک صرافی اکانت باز کند و مستقیما به خرید و فروش دارایی‌های زیربنایی مانند بیت کوین بپردازد. این نوع معاملات را اسپات (spot) می‌نامند و در اینجا فرد معامله‌گر در یک سایت ترید مستقیما با ارز‌های دیجیتال سر‌و‌کار دارد.

ترید ارز دیجیتال برای مبتدیان

 

افراد به شیوه‌های متفاوتی می‌توانند وارد فرآیند ترید کریپتو شوند. اما لازم است هر تریدری قبل از شروع معاملات خود مقداری دانش در مورد ارز‌های دیجیتال و نحوه کار آن‌ها کسب کند. تریدر همچنین باید اصول معامله و سرمایه‌گذاری را یاد بگیرد و در مورد وضعیت قانونی ارز‌های دیجیتال در حوزه قضایی خود تحقیق کند.

درست کردن اکانت در یک صرافی یا سایت ترید

برای اینکه بتوانید معامله در بازار ارز دیجیتال را شروع کنید، لازم است ابتدا در یک صرافی اکانت باز کنید. صرافی‌های ایرانی معتبر زیادی برای این کار وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در آن ثبت‌نام کنید. بعد از درست کردن اکانت لازم است که احراز هویت کنید تا بتوانید خرید و فروش کریپتو را شروع کنید. احراز هویت برای جلوگیری از پول‌شویی و کلاه‌برداری‌های رایج در این فضا لازم است.

بعد می‌توانید با استفاده از کارت بانکی خود اقدام به خرید کریپتو کنید و ریال خود را با یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم مبادله کنید. اینک شما کار ترید ارز دیجیتال را شروع کرده‌اید. با ارز‌های خریداری شده می‌توانید در همان صرافی ترید کنید و از نوسانات قیمت استفاده کنید. البته می‌توانید این ارز‌ها را به کیف پول و از آنجا به صرافی‌های خارجی هم انتقال دهید. یکی از این سایتها سایت (https://extara.net/mag/2042/) که در زمینه خرید ارز دیجیتال، خرید بیت کوین و خرید اتریوم فعالیت می کند.

 

لونار کراش، بی‌شک یکی از بهترین وب‌سایت‌ها در پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال می‌باشد که در شبکه‌ها اجتماعی مختلف فعالیت می‌کند چراکه اغلب افراد از طریق شبکه‌ها اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، ردیت و غیره اخبار مربوط به ارزها دیجیتال را دنبال می‌کنند. از طرفی اینفلوئنسرها مختلف در یوتیوب نیز این کار را انجام می‌دهند که جزوی از لونار کراش هستند ( نه همه آن‌ها).

این وب‌سایت برای تخمین قیمت ارزها مختلف سایت ارز دیجیتال، از طریق روش‌هایی مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، بهره می‌برد و اطلاعات مختلف در مورد رمزارزها مختلف را جمع‌آوری می‌کند. این داده‌ها علاوه بر سایت‌ها، از منابع مختلف دیگر مانند یوتیوب، توییتر و غیره نیز می‌باشد.

اغلب ایرانیان از این سایت بهره می‌برند و از پیش بینی ارز دیجیتال بیت کوین و ارزدیجیتال اتریوم و… مطلع می شوند.سایت‌ها کمی در مورد قیمت ارزها دیجیتال در آینده فعالیت می‌کنند و به همین دلیل، نمی‌توان بهترین سایت پیش‌بینی ایرانی ارز دیجیتال را معرفی نمود.

هر آن چیزی که لازم است در مورد ترید ارز دیجیتال بدانید!

 

 

اصول ترید ارز دیجیتال

بازار کریپتو یک بازار بیست و چهار ساعته است و تعطیلی در آن وجود ندارد. این بازار یک بازار جهانی و باز است که در معرض نوسانات بسیار زیادی قرار دارد. نوسانات موجود در این فضا را نمی‌توان با نوسانات موجود در بازار‌های سنتی و یا نوسانات ارز‌های فیات مانند دلار و یورو مقایسه کرد. پس معامله‌گران کریپتو باید درجه بالایی از ریسک‌پذیری داشته باشند و از توانایی تحمل این نوسانات شدید برخوردار باشند.

ساختار ترید ارز دیجیتال

برای انجام معاملات ارز دیجیتال وجود خریداران و فروشندگان لازم است. ترید یک بازی برد و باخت است و سود یکی از طرفین معامله به معنی ضرر طرف دیگر است. کار یک صرافی یا یک سایت ترید اکثرا وصل کردن خریداران و فروشندگان به همدیگر است که این سایت‌ها در این میان برای سرویس‌های خود کارمزدی می‌گیرند. البته سایت‌هایی نیز هستند که خودشان مستقیما با مشتریان معامله می‌کنند.

هر چه آگاهی‌ها و معلومات فرد نسبت به فضای ارز‌های دیجیتال بیشتر باشد، احتمال ضرر کمتر خواهد شد. وقتی که بین خریدار و فروشنده در مورد قیمت توافق صورت گرفت، معامله از طریق صرافی انجام می‌گیرد. به این ترتیب است که ارزشگذاری بازار یک دارایی دیجیتال تعیین می‌شود. اکثرا خریداران تمایل دارند که قیمت‌ها را در محدوده پایین‌تری از قیمت فروشندگان تعیین کنند. همین امر باعث ایجاد طرفین یک دفتر سفارش (order book) می‌شود.

وقتی که تعداد خریداران یک دارایی در یک صرافی یا سایت ترید بیش از تعداد فروشندگان باشد، قیمت دارایی بالا می‌رود زیرا تقاضا برای آن زیاد است. عکس قضیه نیز صحیح است؛ وقتی که تعداد فروشندگان بیش از خریداران باشد، قیمت دارایی پایین خواهد رفت. قیمت هر چیزی را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و در اینجا نیز این قانون حاکم است. صف‌های خرید و فروش در صرافی‌ها معمولا با رنگ‌های متفاوتی نشان داده می‌شوند تا کاربر در اولین نگاه وضعیت کلی بازار را متوجه شود.

اساس ترید بر پایه این گفته مشهور است که در قیمت پایین بخر و در قیمت بالا بفروش. انگیزه همه معامله‌گران همین است و این افراد می‌خواهند از خرید و فروش خود سود کسب کنند.

هر آن چیزی که لازم است در مورد ترید ارز دیجیتال بدانید!

 

فرق معاملات بازار سهام و کریپتو

درست است که معامله‌گران سهام و کریپتو را برای کسب سود می‌خرند و آن‌ها را مدتی نگه می‌دارند. اما این تنها وجه تشابه این دو بازار است و ترید سهام کاملا با ترید ارز دیجیتال تفاوت دارد. وقتی شما اقدام به خرید یک سهم می‌کنید، در سود و زیان و دارایی‌های یک شرکت متمرکز و فیزیکی شریک می‌شوید. اما فضای کریپتو غیرمتمرکز و دیجیتال است و همه چیز بر روی یک دفتر کل (Blockchain) قرار دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به صرافی ارز دیجیتال، سایت ارز دیجیتال، خرید ارز دجیتال، خرید بیت کوین و ترید آن می توانید به وب سایت [ extara.net ]  مراجعه کنید.

جشنواره تابستانی ما از ۲۹ تیر ماه سال 1401 شروع می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با امور مشتریان با شماره 02166553711 در تماس باشید. برای ارتباط مستقیم با تیم پشتیبانی با   support@extara.net   در تماس باشید.

https://extara.net

info@extara.net

تلفن: 09379258480

آدرس: ایران، تهران، میدان صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان حبیب اله، پلاک 322

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آن چیزی که لازم است در مورد ترید ارز دیجیتال بدانید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *