هر آنچه از رویداد پاییز مایکروسافت انتظار داریم

شرکت مایکروسافت همچون دیگر رقبا در ماه پاییز همیشه به برگزاری رویداد خود می پردازد. البته امسال بعید است این رویداد به صورت حضوری برگزار شود و باید همگان آن را به صورت آنلاین تماشا کنند.

تاکنون شایعاتی پیرامون محصولات سال 2020 مایکروسافت برای رویداد پاییز منتشر شده اما هیچ یک به تایید یا تکذیب نرسید. طبق آخرین گزارش این شرکت سرفیس لپ تاپ 12.5 اینچی تدارک دیده و همچنین یک مدل بهبودیافته از سرفیس پرو ایکس را معرفی می کند.

عمده محصولات رویداد پاییز این شرکت را برند سرفیس تشکیل می دهد. بنابراین باید انتظار داشته باشیم محصولاتی نظیر هدفون، تبلت، لپ تاپ و برخی موارد دیگر معرفی شوند. اگرچه در این مطلب قصد داریم شرح دهیم چه محصولاتی قرار است در رویداد پاییز شرکت ردموندی به نمایش درآیند.

رویداد سرفیس پاییز مایکروسافت در چه تاریخی برگزار می شود

مایکروسافت هنوز تاریخ دقیق برگزاری این رویداد را اعلام نکرد اما معمولا اوایل اکتبر برگزار می شود. سال گذشته رویداد سرفیس در 2 اکتبر برگزار شده و امسال شاید در چنین تاریخی نباشد اما همان ابتدا است. پیشتر این شرکت اعلام کرد تا اواسط 2021 تمامی رویدادهای خود را به صورت آنلاین برگزار می کند.

سرفیس پرو ایکس 2

اولین محصولی که باید به آن اشاره کنیم، تبلت هیبریدی سرفیس پرو ایکس 2 است. سال 2019 شرکت مایکروسافت به معرفی تبلت سرفیس پرو ایکس پرداخت که یک مدل برجسته و ارزشمند به حساب می آمد. اگر در سال جاری نیز چنین محصولی را شاهد باشیم، قطعا در بحث طراحی تغییرات بزرگی نخواهد داشت و عمده ویژگی های آن را سخت افزار بروزرسانی شده دربرمی گیرد.

پیشتر شایعه شد امسال مایکروسافت می خواهد پرو ایکس 2 را با سخت افزار بهبودیافته معرفی کند. همچنین تایپ کاور آن به صورت جداگانه فروش خواهد رفت. گفته شده نسل بعدی سرفیس پرو ایکس دارای پردازنده سفارشی Microsoft SQ2 است. این پردازنده مبتنی بر چین نسل دومی Snapdragon 8cX کوالکام خواهد بود و به مراتب عملکرد بهتری در مقایسه با مدل نسل قبلی خواهد داشت.

همچنین باید احتمال داد از شبکه 5جی نیز پشتیبانی به عمل آورد. مایکروسافت همچنین ممکن است ویندوز 10 بهبودیافته ای را برای سرفیس پرو ایکس 2 در نظر گیرد. بنابراین انتظار داریم شاهد رونمایی تبلت ارتقایافته سرفیس پرو ایکس 2 با ویژگی های برجسته باشیم.

نسخه 12.5 اینچی سرفیس لپ تاپ

شرکت مایکروسافت امسال از نسل جدید سرفیس لپ تاپ رونمایی خواهد کرد. البته این مدل نسل جدید نیست و بلکه مدل کوچکتر سرفیس لپ تاپ به حساب می آید. همچنین باید انتظار داشت که از صفحه نمایش 12.5 اینچی در این مدل بهره گرفته شود. بنابراین مایکروسافت در نظر دارد تا Surface Pro X را در کنار سرفیس لپ تاپ 12.5 اینچی رونمایی کند. دقیقا مانند سرفیس گو 2 سال 2019، مدل 12.5 اینچی سرفیس لپ تاپ یک گزینه 600 دلاری و ارزان قیمت به حساب می آید.

بیشتر بخوانید  نحوه بروزرسانی دستی ویندوز 10

این مدل در کنار دو نسخه 13.5 و 15 اینچی سرفیس لپ تاپ قرار خواهد گرفت و گزینه قابل توجهی است. این نوت بوک کم وزن دارای وبکم IR بوده و یک اسکنر اثرانگشت هم برای آن تدارک دیده شد. گفته می شود این دستگاه با اسم رمز Sparti تحت توسعه قرار دارد و از مشخصاتی نظیر پردازنده Ice Lake نسخه core i5 اینتل، حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می برد.

مایکروسافت می تواند محصول جدید را با قیمت 600 یا 500 دلار روانه بازار کند. سرفیس لپ تاپ 3 فعلی با قیمت پایه 1000 دلار به فروش می رسد که مدل 12.5 اینچی با قیمت 600 دلاری یقیقا قیمت کمتری در برمی گیرد. این لپ تاپ هم قیمت Pixelbook Go و MacBook Pro نسخه 12 اینچی خواهد بود.

خبری از رونمایی سرفیس پرو 8، سرفیس استودیو 3 و سرفیس لپ تاپ 4 نیست

در حالی که انتظار داشتیم مایکروسافت طی رویداد امسال محصولات جدید تحت برند سرفیس خود را معرفی کند اما گویی قرار نیست مدل هایی نظیر سرفیس استودیو 3، سرفیس لپ تاپ 4 و سرفیس پرو 8 معرفی شوند. دستگاه هایی که از نوع رایانه شخصی، لپ تاپ و تبلت هیبریدی به حساب می آیند. مدل های مورد اشاره دستگاه های گران قیمتی هستند و نباید آنها را ارزان قیمت به حساب آورد.

سرفیس پرو 7 که در سال 2019 به بازار عرضه شد، با اندازه ضخیم تر و حاشیه های تیز، از طراحی قدیمی تری در مقایسه با سرفیس پرو ایکس استفاده کرده است. برخلاف Surface Pro X، از پردازنده اینتل با عملکرد معمولی تر و پشتیبانی از برنامه استفاده می کند.

شایعات به مدل های سرفیس استودیو 3، سرفیس لپ تاپ 4 و سرفیس پرو 8 اشاره ندارند و گویی مایکروسافت نمی خواهد چنین دیوایسی را تدارک بیند. شایان ذکر است که سه دستگاه هر یک مشخصات قابل توجهی دارند و می توانند در آینده نزدیک از راه برسند.

ولی در سال 2020 بعید است چنین دیوایس هایی را شاهد باشیم. سال گذشته سرفیس لپ تاپ 15 اینچی با پردازنده AMD Ryzen 3000 راهی بازار شد. اگر امسال مایکروسافت چنین دیوایسی را معرفی می کرد، قطعا رایزن 4000 رونمایی می شد.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه از رویداد پاییز مایکروسافت انتظار داریم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *