نگاهی متفاوت به دو فیلم منتخب سال ۲۰۱۵

دو فیلم منتخب سال ۲۰۱۵

دو فیلم منتخب سال ۲۰۱۵ : سال ۲۰۱۵ برای فیلم و سینما سالی پر بار و خوب بود و فیلم ها و کارهای بسیار با ارزشی ساخته‌ شد به طوری که از این سال می‌ توان به عنوان یکی از بهترین سال‌ های سینما جهان نام برد امروز قصد داریم تا نگاهی متفاوت و دقیق به دو فیلم madmax fury road و revenant داشته باشیم هرچند که هیچ یک از این دو فیلم جایزه بهترین فیلم را در اسکار آن سال دریافت نکرد اما بسیاری از منتقدین این دو فیلم را در زمره بهترین‌های تاریخ قرار می‌دهند.

فیلم مدمکس؛ جاده خشم چهارمین سری از فیلم‌های مدمکس است که قرار بود در سال‌های ابتدایی قرن ۲۱ ساخته شود اما به دلایلی ساخت آن به تعویق افتاد تا سرانجام جرج میلر ۷۲ ساله در سال ۲۰۱۲ شروع به فیلم برداری کرد و سال ۲۰۱۵ فیلم به اکران عمومی درآمد. تام هاردی و شارلیز ترون بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم خوب از گور برخواسته را الخاندرو گونسالس اینیاریتو بر اساس رمانی به همین نام که نوشته‌ ی مایکل پانک ساخته‌ است. ابتدا قرار بود دو کارگردان دیگر این فیلم را کارگردانی کنند اما با کنار رفتن آن ها پروژه به کارگردان محبوب و کار درست ایناریتو رسید که او نیز لئوناردو دیکاپریو و تام هاردی را برای بازی در این فیلم انتخاب کرد. پر فروش‌ ترین قسمت از سری فیلم‌ های مد مکس در هشتاد و هشتمین مراسم اسکار برای ۱۰ رشته نامزد و موفق به دریافت ۶ اسکار شد در این جشنواره شد.

فیلم از گور برخواسته در این جشنواره در ۱۲ رشته نامزد شد که تنها موفق به دریافت سه اسکار شد لیوناردو دیکاپریو اولین اسکار خود را در ششمین باری که نامزد دریافت اسکار شد دریافت کرد الخاندرو جی اینیاریتو  برای دومین بار پیاپی موفق به دریافت اسکار بهترین کارگردان و امانوئل لوبسکی نیز برای سومین بار پیاپی اسکار بهترین فیلم‌بردار را ازآن خود کرد. بازی بازیگران این دو فیلم قطعا از مهم ترین عواملی است که باعث پر بیننده شدن این دو فیلم شده است.

تام هاردی در این سال کاری، سال درخشانی داشت و با بازی در این دو فیلم خود را به عنوان یک بازیگر قدرت مند به اثبات رساند و برای اولین بار نامزد دریافت اسکار شد لئونارد دیکاپریو دیگر نیازی به معرفی ندارد او بی شک از بهترین بازیگران تاریخ است که اسم او را می‌توان در کنار نام‌ های بزرگی همچون آلپاچینو، براندو، دنیرو و… آورد شارلیزترون نیز هنر خود را در ژانر اکشن در نقش یک قهرمان زنانه که یک دست نیز ندارد به اثبات رساند و نامزد اسکار شد.

بیشتر بخوانید  حل مشکل ناخوانا بودن زیرنویس در ویندوز 10، 8 و 7

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نگاهی متفاوت به دو فیلم منتخب سال ۲۰۱۵

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *