نصب و راه اندازی ویپ (voip)

نصب و راه اندازی ویپ

قصد داریم در قدم اول به معرفی سیستم‌های تلفنی تحت شبکه یا VOIP بپردازیم و در مرحله‌ی بعد هرآنچه باید برای نصب و راه اندازی VOIP در سازمان خود مد نظر داشته باشید را نیز مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق و حرفه‌ای به این سیستم‌های تلفنی هوشمند که امروزه جزء نیاز‌های اولیه‌ی هر سازمان می‌باشد بیاندازیم.

آشنایی با عملکرد و مزایای نصب و پیاده سازی ویپ در سازمان

همانطور که گفتیم در مرحله‌ی اول این مقاله کاربردی قصد داریم کمی بیشتر با سیستم‌های تلفنی تحت شبکه یا ویپ آشنا شده و برخی از مزایا و ویژگی‌هایی که باعث می‌شود تا بسیاری از سازمان‌ها برای دستیابی به این سیستم هوشمند برنامه‌ریزی‌های فراوانی کنند را مورد بررسی قرار دهیم.

سیستم تلفنی ویپ چیست ؟

بهتر است مانند هر مقاله آموزشی دیگری پیش از هر توضیحی معنای لغوی ویپ یا VOIP را مورد بررسی قرار دهیم. عبارت VOIP مخفف Voice Over Internet Protocol بوده که به معنای انتقال صدا و تماس‌های تلفنی در بستر IP یا شبکه‌های کامپیوتری می‌باشد. به عبارت ساده‌تر با راه اندازی و پیاده سازی ویپ در سازمان خود می‌توانید به جای بستر آنالوگ، سیستم تلفنی سازمان را روی بستر شبکه‌های کامپیوتری سازمان راه اندازی کنید.

شاید برایتان سوال شده باشد که پیاده سازی سیستم تلفنی روی بستر شبکه چه تفاوتی با راه اندازی این سیستم روی بستر آنالوگ دارد؟ به طور خلاصه و کلی باید بدانید که هر سیستمی که به جای بستر آنالوگ، روی بستر دیجیتال یا سیستم‌های کامپیوتری راه اندازی شود، به صورت خودکار دارای انعطاف‌پذیری بسیار بالا بوده و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری را برای آن سیستم تولید کنند.÷

در ادامه برخی از مزایای اصلی و ویژگی‌های نصب و راه اندازی ویپ در سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آشنایی با مزایا و ویژگی‌های نصب و راه اندازی ویپ

پیاده سازی VOIP در سازمان مزایای بی‌شماری را با خود همراه دارد که در ادامه تنها به مهم‌ترین این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

کاهش هزینه‌ها با راه اندازی و نصب سیستم VOIP

استفاده از سیستم ویپ از چند جهت می‌تواند هزینه‌های سازمان را کاهش دهد که به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. همانطور که گفته شد سیستم‌های تلفنی ویپ روی بستر شبکه‌ی سازمان پیاده سازی می‌شوند و برای استفاده از این سیستم‌ها نیازی به کابل‌کشی مجزا برای سیستم تلفن نخواهد بود. از طرفی همانطور که می‌دانید سیستم شبکه امروزه یکی از ابتدایی‌ترین نیاز‌های هر سازمان می‌باشد که عموما در تمامی سازمان‌ها برای برقراری ارتباط بین کامپیوتر‌ها راه اندازی شده است. بنابرای با توجه به این دو نکته در بسیاری از سناریو‌ها برای راه اندازی VOIP نیاز به هیچ کابل‌کشی نخواهد بود که همین موضوع باعث کاهش هزینه‌های راه اندازی مرکز تلفن می‌شود.
  2. با پیاده سازی VOIP در سازمان دیگر برای برقراری ارتباط تلفنی بین بخش‌ها و حتی شعب مختلف سازمان نیازی به استفاده از بستر مخابرات نخواهد بود و شما می‌توانید به سادگی تمامی تماس‌های خود را از بستر اختصاصی شرکت خودتان برقرار کنید که همین موضوع باعث کاهش هزینه‌های تلفنی می‌شود.
  1. یکی از مزایا و ویژگی‌های بی‌نظیر سیستم‌های تلفنی VOIP، امکان استفاده از تلفن‌های نرم‌افزاری برای برقراری ارتباط می‌باشد. شما می‌توانید به جای خرید تلفن‌های سخت‌افزاری صرفا یک نرم‌افزار روی کامپیوتر کارمندان شرکت نصب کرده و تنها با یک هدست، امکان برقرار تماس تلفنی را برای ایشان فراهم کنید. این ویژگی می‌تواند هزینه‌های راه اندازی و پیاده سازی VOIP را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

برقراری ارتباط بین شعب مختلف سازمان با نصب و پیاده سازی ویپ:

همانطور که در بخش کاهش هزینه‌ها نیز اشاره کردیم، شما می‌توانید با پیاده سازی و نصب VOIP در سازمان و شعبات خود، به سادگی ارتباط صوتی و تصویری بین شعبات و بخش‌های مختلف سازمان برقرار کنید. این ویژگی علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی تماس‌ها و امکانات مختلف مرکز تلفن را به صورت حرفه‌ای و متمرکز مدیریت کنید.

دستیابی به سیستم‌ها و امکانات پیشرفته با نصب سیستم تلفنی ویپ:

از جمله مزایای استفاده از سیستم‌های تلفنی تحت شبکه و راه اندازی VOIP در سازمان‌ها می‌توان به ویژگی‌ها و امکانات پیش‌فرضی اشاره کرد که این مراکز تلفنی با خود به همراه دارند، برخی از این امکانات عبارت است از:

  • تعریف تلفن گویا‌های پیشرفته و تو در تو
  • تعریف انواع صف‌های مختلف برای مدیریت بهتر تماس‌های ورودی
  • امکان ضبط مکالمات به صورت کاملا حرفه‌ای و انعطاف‌پذیر
  • امکان تعریف بی‌نهایت داخلی
  • امکان دسترسی به داخلی از طریق موبایل حتی خارج از شرکت
  • امکان اتصال به انواع خطوط شهری، سیپ ترانک، E1 و ….
  • امکان استفاده از فکس نرم‌افزاری

راه اندازی و توسعه سیستم ویپ به کمک ماژول‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته

همانطور که گفته شد سیستم‌‌های تلفنی VOIP روی شبکه‌ی سازمان پیاده‌سازی می‌شوند که این ویژگی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند تا بتوانند مرکز تلفن را به صورت کاملا حرفه‌ای و انعطاف‌پذیر توسعه دهند. در ادامه برخی از ماژول‌های نرم‌افزاری پر کاربرد که توسط برنامه‌نویسان برای توسعه سیستم‌های تلفنی VOIP  تولید شده است را معرفی می‌کنیم.

  • ماژول پاپ‌آپ تماس تلفنی: این ماژول یک نرم‌افزار ویندوزی می‌باشد که به محض تماس مشتریان می‌تواند اطلاعات تماس گیرنده را روی مانیتور نمایش داده و صفحه‌ی مربوط به مشتری را نیز درCRM سازمانی شما به صورت خودکار باز کند.
  • ماژول تماس‌گیر خودکار: به کمک این ماژول می‌توانید به صورت خودکار با مشتریان سازمان تماس گرفته و آن‌ها را به پیام‌های تبلیغاتی و یا سیستم‌های نظرسنجی متصل کنید.
  • ماژول گزارش‌گیری حرفه‌ای: پس از پیاده سازی و نصب VOIP با راه اندازی این ماژول می‌توانید گزارشات بسیار حرفه‌ای و دقیقی از مرکز تلفن سازمان خود به دست آورید.
  • ماژول اعمال سیاست و محدودیت: با این ماژول می‌توانید سیاست‌ها و محدودیت‌های متنوعی را روی مرکز تلفن خود اعمال کرده و دسترسی‌ها را به صورت کاملا حرفه‌ای مدیریت کنید.
  • ماژول نظرسنجی حرفه‌ای: به کمک این سیستم می‌توانید نظر مشتریان سازمان را در مورد نحوه برخورد پرسنل سازمانتان بپرسید.
  • ماژول مدیریت صف‌های تماس: با این سیستم پیشرفته می‌توانید نظارت دقیقی بر صف‌های تماس داشته و به صورت کاملا حرفه‌ای آن‌ها را مدیریت کنید.
  • ماژول کال‌بک صف انتظار: شما می‌توانید اطلاعات مشتریان موجود در صف انتظار را ثبت کرده و به محض رسیدن نوبت آن‌ها به صورت خودکار با ایشان تماس گرفته و یا یک پیامک اطلاع‌رسانی برای آن‌ها ارسال کنید.
  • و ….

ماژول‌های فوق صرفا برخی از نرم‌افزار‌های پرطرفدار ارائه شده برای توسعه سیستم تلفنی ویپ می‌باشند و شما می‌توانید با مراجعه به سایت VoiPing.ir لیست جامعی از محصولات ارائه شده توسط این شرکت را مشاهده و بررسی نمایید.

 

نصب و پیاده سازی ویپ را از کجا شروع کنیم ؟

حال که با سیستم‌های تلفنی تحت شبکه آشنا شدید و مزایای پیاده سازی VOIP را نیز شناختید شاید برایتان سوال شده باشید که برای راه اندازی این سیستم در سازمان خود باید از کجا شروع کنیم؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

در مورد راه اندازی و نصب VOIP تحقیق کنید

بهترین اقدام برای شروع کار این است که با چند شرکت مختلف تماس گرقته و درخواست مشاوره و راهنمایی کنید. بهتر است تمامی نیاز‌های خود و امکاناتی که موجود دارید را برای شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ شرح دهید تا آن‌ها بتوانند به درستی نیاز‌های سازمان شما را برای راه اندازی و نصب VOIP تشخیص دهند.

یک شرکت مناسب را برای پیاده سازی VOIP انتخاب کنید

پس از این که به طور کامل در مورد سیستم مورد نیاز سازمانتان تحقیق کردید باید یک شرکت را برای شروع کار انتخاب کنید. با توجه به تحقیقاتی که در مرحله‌ی قبل انجام دادید حال می‌دانید که دقیقا چه سناریویی را باید راه اندازی کنید و باید در این مرحله با بررسی سوابق کاری، تعرفه خدمات و بررسی راهکار‌های ارائه شده، یک شرکت را برای شروع  راه اندازی و نصب VOIP انتخاب کنید.

نصب و راه اندازی ویپ

چرا ویپینگ را برای نصب و پیاده سازی ویپ انتخاب کنیم ؟

  • قیمت و هزینه‌ی منطقی و مقرون به صرفه: ما بر این باوریم که می‌توانیم با ارائه خدمات با کیفیت در کنار قیمتی مناسب تمامی کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ را از مزایا و ویژگی‌های بسیار جذاب سیستم‌های تلفنی تحت شبکه یا VOIP بهره‌مند سازیم.
  • سابقه فعالیت درخشان در زمینه راه اندازی و پیاده سازی ویپ :مفتخریم که با تلاش فراوان کارشناسان و لطف خداوند توانسته‌ایم امروزه مورد اعتماد بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی قرار بگیریم و خدمات و راهکار‌های خود را به طیف گسترده‌ای از مشتریانمان ارائه کنیم.
  • تولید محصولات و نرم‌افزار‌های اختصاصی: گروه ویپینگ با کمک تیم متخصص برنامه‌نویسان خود توانسته است امروز محصولات متنوعی را برای توسعه سیستم‌های تلفنی تحت شبکه یا VOIP ارائه کند. همچنین مفتخریم که با تلاش تیم فنی و توسعه‌دهندگان این شرکت اکنون توانسته‌ایم به جمع بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بپیوندیم.
  • ارائه پشتیبانی و ضمانت: ارائه پشتیبانی حرفه‌ای و تضمین کیفیت خدمات همواره یکی از مهم‌ترین اهداف مجموعه VoiPing می‌باشد. ما به شما تضمین کتبی می‌دهیم که خدمات ارائه شده توسط این مجموعه همواره از استاندارد‌های بالایی برخوردار بوده و سیستم تلفنی سازمان شما به پایدار‌ترین شکل ممکن راه اندازی خواهد شد.

پایان رپورتاژ آگهی /

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نصب و راه اندازی ویپ (voip)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *