نسخه جهانی HarmonyOS سال 2022 منتشر می شود

نسخه جهانی HarmonyOS سال 2022 منتشر می شود

در حال حاضر، سیستم عامل هوآوی HarmonyOS تنها در چین منتشر شده و چند دستگاه مشخصی را دربرمی گیرد. این شامل گوشی‌های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و غیره می‌شود. با این حال، هوآوی هنوز آن را در سطح جهانی برای گوشی های خارج چین خود ارائه نکرده است. براساس گزارش های تازه انتشاریافته ممکن است در آینده نزدیک برند چینی بخواهد سیستم عامل را در جهان عرضه دارد.

طبق گزارش HuaweiCentral، روزنامه رومانیایی Adevarul اخیراً با درک یو، رئیس CB هوآوی در اروپای مرکزی و شرقی، شمال کانادا و ترکیه مصاحبه کرده است. یو در این مصاحبه اظهار داشت که غول فناوری چینی می تواند سیستم عامل اختصاصی خود را برای کاربران جهانی در سال آینده راه اندازی کند. برای کسانی که نمی دانند، HarmonyOS (همچنین به عنوان HongMengOS در چین شناخته می شود) در حال حاضر تنها به بازار چین اختصاص دارد.

اکنون، بیش از 140 گوشی هوشمند، تبلت، دستگاه های اسمارت اسکرین و موارد دیگر از این سیستم عامل برخوردار هستند. اگرچه، عرضه جهانی آن هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. این مقام ارشد همچنین اضافه کرد که نسخه فعلی HarmonyOS در درجه اول برای کاربران چینی متمرکز شده، اما اکنون توسط بیش از 100 میلیون کاربر نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت برای اولین بار سال 2019 و در خلال کنفرانس توسعه دهندگان هواوی از سیستم عامل خود با تاکید بر قابلیت های متقابل رونمایی کرد.

سال گذشته، HarmonyOS 2.0 به طور رسمی معرفی شد، با تعدادی پیشرفت همراه با گسترش لیست دستگاه هایی که از سیستم عامل پشتیبانی می کنند. در اوایل سال جاری، نسخه سوم تحت عنوان HarmonyOS 3.0 معرفی شد که اولین نسخه بتای پیش‌نمایش آن در سه ماهه اول سال 2022 منتشر خواهد شد. در حالی که مدیر اجرایی به انتشار جهانی اشاره کرد، مشخص نیست که آیا نسخه بتا پیش‌نمایش در سطح جهانی نیز ارائه خواهد شد یا خیر.

در هر صورت باید منتظر ماند تا مشخص شود هوآوی کدام یک از مناطق را هدف قرار داده و این سیستم عامل اختصاصی برای دستگاه های هوآوی آن منطقه منتشر می شود. سیستم عامل HarmonyOS به دنبال تحریم ایالات متحده بر علیه این شرکت توسعه داده شد، زیرا گوگل سیستم عامل خود را برای این کمپانی با محدودیت همراه ساخت. از این رو باید سیستم عامل مورد بحث را یک نسخه چینی بدانیم که مشخص نیست آیا هیچ گاه گوگل برنامه ای برای بیرون درآوردن هوآوی از تحریم دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید  گوشی هوشمند Honor Magic 2 رونمایی شد

پیشتر اخباری مبنی بر کاهش تحریم ها برعلیه هوآوی منتشر شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نسخه جهانی HarmonyOS سال 2022 منتشر می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *