نحوه نصب رم در کامپیوتر

نحوه نصب رم در کامپیوتر

یکی از ساده‌ترین و بهترین بروزرسانی‌های سخت افزاری که می‌توانید برای کامپیوترتان انجام دهید، ارتقا کارت حافظه یا رم می‌باشد. جالب است بدانید که اکثر نرم‌افزارهای ویندوز مانند فتوشاپ، به رم یا کارت حافظه نسبتا زیادی، احتیاج دارند که البته کارت حافظه در بسیاری از سیستم‌های قدیمی، فضای کمی را دارا می‌باشد. لازم به ذکر است که فضای ناکافی رم، می‌تواند باعث کند شدن سیستم شما بشود و این موضوع، کابوس هر انسانی است. سوال اینجاست که نحوه نصب رم در کامپیوتر، چگونه است؟ ما در این مقاله، سعی کردیم تا شما را با گام به گام نحوه نصب رم در کامپیوتر و اصول و قواعدی که باید حین نصب رم در کامپیوتر، دنبال کنید، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

هنگام خرید رم باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

انواع مختلفی از رم وجود دارد. هرکدام از رم‌ها، مخصوص یک دسته خاص از سیستم‌های کامپیوتر هستند. هنگام خرید رم، می‌بایست توجه داشته باشید، کدام نوع از نمونه‌های  کارت حافظه، برای سیستم شما، مناسب است. اکثر رایانه‌های شخصی جدید و مدرن، از حافظه DDR4 استفاده می‌کنند. این نوع از حافظه، بر روی اکثر کامپیوترهای جدید، قابل نصب است. با این حال، سیستم‌های قدیمی‌تر به DDR3 یا حتی DDR2 نیاز دارند. خوب است بدانید که تا یکی دو سال آینده، ماژول DDR5 هم مشاهده خواهیم کرد، اما اکنون، تخت پادشاهی، متعلق به DDR4 است. همچنین، زمان خرید رم، علاوه بر ظرفیت کیت حافظه، باید به سرعت رم نیز توجه داشته باشید.

نحوه نصب رم در کامپیوتر

سرعت رم یا زیبایی ظاهر رم!

در بین تمام آزمایشاتی که از گذشته تا کنون، انجام شده است، مشخص شده که درصد خرید سریع‌ترین رم در بین تمام رم‌های خریداری شده، بسیار ناچیز است. اغلب افراد به جای توجه به سرعت و کیفیت حافظه، به شکل و شمایل رم، توجه می‌کنند. پس دقت داشته باشید، توجه به عملکرد رمی که قصد خرید آن را دارید، خیلی مهم‌تر از ظاهر و زیبایی آن رم می‌باشد. سرعت DDR4 از 2،666 مگاهرتز، تا 3،600 مگاهرتز است. پیشنهاد می‌شود، کیت رمی که انتخاب می‌کنید، دارای دو ماژول باشد تا تک استیک. مسئله مهم بعدی که حتما باید در نظر داشته باشید، نام تجاری رم است. مارک‌های زیادی از کارت حافظه در بازار موجود هستند. این نام‌های تجاری شامل corsair, G.skill, Kingston, patriot و … می‌باشند .

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت این مارک‌ها، در طراحی هیت سینک‌ها در ماژول‌های رم است. پیشنهاد ما به شما در انتخاب رم این است که حافظه‌ای را انتخاب کنید که هماهنگی کاملی بین ظاهر مورد پسند شما، سرعت و عملکرد خوب رم و محدوده قیمتی که می‌توانید بپردازید، داشته باشد. با گذشت زمان، شما با قابلیت‌های مختلف هر مارک آشنا خواهید شد. نکته‌ای که باید بدانید، این است که تمامی تولیدکنندگان رم با نام‌های تجاری بزرگ، محصولات قابل قبولی را ارائه می‌دهند.

نحوه نصب رم در کامپیوتر

چگونه رم را در کامپیوتر نصب کنیم؟

پس از خرید با رعایت تمامی نکات ذکر شده، نوبت به آن می‌رسد که رم را در کامپیوتر خود، نصب کنید. ممکن است فکر کنید که نصب رم روی مادربرد کار بسیار دشواری است. با این وجود، زمانی که به تنهایی، رم را روی مادربرد نصب کردید، به وضوح، سادگی این کار را احساس می‌کنید.

بیشتر بخوانید  6 نکته برای افزایش سرعت کامپیوتر

در اینجا، ما به تمامی سوالات شما در خصوص نحوه نصب رم در کامپیوتر پاسخ داده‎‌ و تمامی مراحل نصب رم روی مادربرد را به‌طور کامل، برای شما دوست عزیز، شرح داده‌ایم.

مراحل نصب رم در کامپیوتر:

  1.  اولین اقدامی که باید در جهت نصب رم در کامپیوتر، انجام دهید، این است که سیستم خود را خاموش کنید. سپس تمامی کابل‌هایی که به رایانه شما متصل شده‌اند را جدا کنید. پس از این کار، قاب کامپیوتر را برداشته، تا بتوانید به مادربرد آن، دسترسی داشته باشید.
  2.  اسلات رم(سخت افزار ذخیره دیتا روی کامپیوتر) در مجاورت سوکت سی پی یو(CPU) قرار دارد. برای دیدن اسلات حافظه، دنبال هیت سینک بزرگ در بالای مادربرد بگردید.
  3. توجه داشته باشید که قبل از نصب حافظه جدید بر روی مادربرد، می‌بایست کیت جدید را بردارید(حذف کنید). برای بیرون آوردن رم قدیمی، کافی است تا گیرنده‌های پلاستیکی که در انتهای شکاف‌های حافظه، قرار دارند، تغییر دهید.
  4. در این مرحله، گرد و غبار را از شکاف‌های حافظه، به آرامی پاک کنید. اکنون، وقت آن رسیده که کیت رم جدید را قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که ماژول حافظه، به‌درستی جهت گیری شده باشد. به این صورت که بریدگی در لبه پایین رم، باید با افزایش شکاف حافظه، مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، دفترچه راهنمای مادربرد خود را مطالعه کنید، تا متوجه شوید که ابتدا می‌بایست کدام اسلات را پر کنید. لازم به ذکر است که قرار دادن رم در شیارهای نادرست، می‌تواند منجر تخریب عملکرد سیستم بشود.
  5. اکنون که رم را در جایگاه خود قرار داده‌اید، اهرم‌های نگهدارنده پلاستیک را تغییر دهید. ماژول‌های حافظه جدید را در جای خود، قفل کنید.
  6. نوبت به آن رسیده که قاب کامپیوتر خود را ببندید. همه چیز را دوباره به برق وصل کنید. اکنون، رایانه خود را روشن کنید. تبریک! شما مرحله نصب رم در کامپیوتر را به خوبی پشت سر گذاشتید.

نکته‌ای که باید پس از نصب رم در کامپیوتر بدانید:

: ممکن است راه‌اندازی مجدد، کمی طول بکشد، چرا که سیستم شما، می‌خواهد رم جدید را شناسایی کرده و تنظیم کند. پس اگر رایانه شما دیرتر از دفعات قبل، روشن شد وحشت نکنید؛ چرا که کامپیوار، درحال شناسایی رم جدید است.

سخن پایانی

در این مقاله، یاد گرفتیم که قبل از خرید رم، باید به چه نکاتی دقت کنیم. علاوه بر این، تمامی مراحل نصب رم، برروی کامپیوتر را به طور کامل، مورد بحث قرار دادیم. انتظار می‌رود با خواندن این مقاله، شما تمامی نکاتی که برای یک خرید هوشمندانه، قبل از خرید رم باید رعایت کنید را فرا بگیرید و همچنین به طور مستقل و بدون نیاز به شخص دیگری، تمامی مراحل نصب کارت حافظه را خودتان تا پایان، انجام دهید. امیدواریم که از خواندن این مقاله، لذت برده باشید.

سپاسگزاریم که تا اینجا ما را همراهی کردید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه نصب رم در کامپیوتر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *