نحوه انتقال اطلاعات از کامپیوتر به هارد اکسترنال

نحوه انتقال اطلاعات از کامپیوتر به هارد اکسترنال
یکی از حافظه های جانبی که امروزه کاربرد چشمگیری پیدا کرده است هارد اکسترنال است. از ابزار جانبی همراه این حافظه جانبی وجود یک کابل ۲۰ و گاهی ۳۰ سانتی متری است. این کابل ابزاری برای انتقال داده ها از رایانه به هارد می باشد. تنها کافی است کابل حافظه جانبی را به سیستم وصل کنید. حال می توان داده یا اطلاعات مورد نظر را با کپی کردن یا با cut کردن به هارد انتقال دهید.

انتقال اطلاعات از لپ تاپ به هارد

برای انتقال داده های خود از هارد یک لپ تاپ به هارد جانبی دیگر می توان از یک کابل یو اس بی کمک گرفت. در واقع شما می توانید از طریق usb – to – sata / ide هر دو هارد (لپ تاپ و حافظه جانبی) را به سیستم خود وصل کنید. حال شما به آسانی می توانید مراحل انتقال را انجام دهید. قابل توجه است این روش کپی کردن مستقیم اطلاعات می باشد. اما اگر هدف شما از انتقال اطلاعات از هارد سیستم به هارد جانبی جایگزینی باشد مراحل اجرای آن با روش بیان شده کاملا متفاوت خواهد بود.

نحوه انتقال فایل از گوشی به هارد اکسترنال

برای انتقال اطلاعات از گوشی همراه خود به هارد ابتدا باید حافظه جانبی را به موبایل وصل کنید. افراد زیادی فکر می کنند اتصال هارد مانند فلش مموری می باشد و یک روند طی می شود. اما در حقیقت آن دو با یکدیگر کاملا متفاوت می باشند.

واقعیت این است با اتصال هارد به گوشی انتقال فایل امکان پذیر نیست. چرا که سیستم عامل موبایل همه فرمت ها را ساپورت نمی کند. در نتیجه فرمت هارد باید تغییر یابد. یک سیستم عامل موبایل تنها نوع فرمت ext 3 و فرمت ext4,fat32 پشتیبانی می کند. اما یک حافظه جانبی چون هارد از فرمت پیشرفته تری چون ntfs بهره مند است و اندروید توانایی پشتیبانی ان را ندارد.

اکنون که توانستید بین گوشی و هارد ارتباط برقرار کنید می توانید به آسانی انتقال اطلاعات را انجام دهید. برای این کار ابتدا به قسمت منیجر فایل های گوشی خود بروید. حال باید گزینه ای به نام usb device را در مدیریت فایل خود بیابید. اکنون امکان کپی یا کات کردن اطلاعات از گوشی به هارد وجود دارد.

نرم افزار انتقال فایل از گوشی به هارد اکسترنال

اگر تصمیم دارید برای انتقال اطلاعات از گوشی به هارد از نرم افزار کمک بگیرید اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که می توانند شما را یاری رسانند. از جمله می توان به برنامه JS USB OTG اشاره کرد. این فناوری به شما کمک می کند دستگاه های جانبی با فرمت های متعددی توسط گوشی ساپورت شود. با نصب آن دیگر نیاز به تغییر فرمت نیست و تمام داده های هارد در گوشی قابل رویت است. مزیت دیگر این نرم افزار دسترسی آسان به آن است. شما تنها کافی است نام این اپلیکیشن را در گوگل پلی بنویسید و شما به آسانی بدون محدودیت می توانید به صورت رایگان آن را نصب کنید.

انتقال اطلاعات از هارد اینترنال به هارد اکسترنال در صورت بالا نیامدن ویندوز

انتقال اطلاعات از هارد اینترنال به هارد اکسترنال

اگر سیستم شما با مشکل بالا نیامدن ویندوز مواجه است و امکان دارد اطلاعاتی در سیستم داشته باشید که نیاز باشد حتما از آن استفاده کنید در این حالت چکار باید کرد؟ در این شرایط برای انتقال داده از هارد اینترنال به حافظه جانبی می توان از بخش System Restore کمک بگیرید. همچنین می توان از طریق Rescue Disk که در نرم افزار بوت ابل است ویندوز را به حالت قبل از خراب بودنش برگشت داد. حال که ویندوز قبل از خراب شدن را در اختیار دارید می توانید اطلاعات لازم را به هارد حافظه جانبی انتقال دهید.

نحوه انتقال فایل های حجیم به هارد اکسترنال

فرمت مناسب برای فرمت رم و هارد

با گسترش استفاده از هارد اکسترنال مشکلات بکارگیری از این فناوری نیز کم کم خود را نمایان می سازد. یکی از این مشکل ها منتقل نشدن فایل های حجیم است. ظاهر شدن پیغام File too large به معنی عدم امکان انتقال فایل های بزرگ است که بیشتر وقت ها این پیام در انتقال فایل های بزرگ به حافظه جانبی رویت می شود.

با وجود داشتن حافظه‌ی کافی در هارد این پیام زمانی که حجم انتقالی بیشتر از ۳ گیگا بایت باشد ظاهر می شود. دلیل اصلی نمایش این پیغام نبود فرمت ایده آل حافظه جانبی است. در نتیجه لازم است فرمت های متناسب با حجم های موجود را بدانید تا با این پیام مواجه نشوید.

· اجرای فرمت FAT برای حافظه جانبی برای حجمی تا ۲ گیگابایت.

· اجرای فرمت FAT32 برای حافظه هارد اکسترنال برای انتقال فایل با حجمی برابر ۴ گیگ.

· اجرای فرمت NTFS برای هارد اکسترنال برای انتقال فایل هایی با حجمی برابر با ۱۶ ترابایت بسیار مناسب است.

انتقال سریع فایل به هارد اکسترنال

اگر تمایل دارید انتقال اطلاعات و فایل از سیستم به هارد اکسترنال با بیشترین سرعت انجام شود لازم است تغییرات اندکی در تنظیمات انجام دهید. در حقیقت یک سیستم به صورت پیش فرض روی گزینه Quick Removal فعال است. این تنظیم، انتقال اطلاعات را با کندی به پیش می برد. این تنظیم به این دلیل انجام شده است که در صورت جدا کردن حافظه جانبی از سیستم، محدودیتی نداشته باشید و به آسانی و بدون از بین رفتن فایل ها در هارد از رایانه جدا کنید.

حال اگر بخواهید سرعت انتقال را افزایش دهید تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

· وارد استارت شوید.

· گزینه Device manager را تایپ کرده و سرچ را بزنید.

· حال آیکونی برای شما باز می شود در Disk Drives واژه انگلیسی یو اس بی را بیابید و دو بار روی آن کلیک کنید.

· اکنون تیک گزینه enable write caching in the device را فعال کنید و سرعت انتقال را می توانید مشاهده کنید.

نکته مهم در انجام مراحل بالا این است که در زمان انجام این مراحل باید اتصال هارد اکسترنال به سیستم را حفظ کنید.

انتقال بازی از هارد اکسترنال به کامپیوتر

زمانی که شما یک بازی را روی حافظه جانبی چون هارد اکسترنال نصب کرده اید کلیه راه های ارتباطی برای اجرای بازی و ارتباط هارد با سیستم را نیز انجام داده اید. اما اگر بخواهید بازی نصب شده را از هارد به سیستم انتقال دهید باید کل اطلاعات و برنامه های نصبی را نیز انتقال دهید.

5/5 - (33 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه انتقال اطلاعات از کامپیوتر به هارد اکسترنال

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام. اگه فولدری رو به هارد انتقال بدیم فایل هایی که تو اون پوشه هیدن کردیم هم منتقل میشه یا حتما باید از حالت هیدن خارج کنیمش. ممنون