نحوه استفاده از سیستم عامل اندروید بدون پشتیبانی گوگل (کاربران گوشی های هوآوی)

سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید | در طول چند سال گذشته، تغییرات بزرگی در نحوه استفاده از گوشی های هوشمند صورت گرفته است. ما نیز اکنون بر اساس شرایطی که کمپانی گوگل برای کاربران هوآوی به وجود آورد، تصمیم گرفتیم از سیستم عامل اندرویدی بدون پشتیبانی گوگل استفاده کنیم. به نظر شما آیا می توانیم از اندروید بدون داشتن حساب کاربری گوگل استفاده کنیم؟ همانطور که مشخص است، رها کردن و گفتن نه به Google ممکن است، و آنقدرها نیز تجربه ی بدی نیست که فکر می کنید.

اکنون در این بخش می توانید مشاهده کنید که ما چگونه بدون استفاده از خدمات گوگل نظیر Google Play اقدام به استفاده از سیستم عامل اندروید می کنیم و در این میان به طور کلی حساب کاربری گوگل در سیستم استفاده نمی شود.

چرا از اندروید بدون پشتیبانی گوگل استفاده کنیم؟

__________________________________________________________________________________________________

همانطور که از خبرها می دانید، اخیرا کمپانی گوگل با اعمال فشار بر هوآوی تصمیم گرفته است تا خدمات خود به این دستگاه ها را کمتر نماید و در این شرایط ممکن است کمی کاربران گوشی های هوآوی با مشکل روبرو شوند و نتوانند از عهده ی کارهای خود بدون حساب کاربری گوگل بر بیایند، به همین خاطر تصمیم گرفتیم نحوه ی کار کردن با گوشی های اندرویدی را بدون استفاده از حساب کاربری گوگل برای شما شرح دهیم.

تنها یک تعداد خاصی از کاربران حاضر به رها کردن دسترسی ها به Play Store و مجموعه اپلیکیشن های Google هستند. ممکن است شما نیز از این دسته کاربران مشتاق باشید که می خواهید از دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید از یک گوشی اندرویدی رایگان استفاده کنید؛ در اینجا مواردی بزرگ از این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

1.ممکن است گوگل از دسترس خارج شده باشد

سیستم عامل اندروید

وقتی اولین بار کاربران از Google استفاده می کردند، تنها به عنوان یک موتور جستجوگر بود. سپس به عنوان یک روش برای مدیریت پست الکترونیکی محسوب می شد که بعدا تبدیل به یک بخش برای پیام رسانی سریع شد. بعدها، گوگل روشی برای بررسی نقشه ها گردید، که در نهایت به عنوان جایگزینی برای GPS در سطح شهر تبدیل شد. در نهایت گوگل تبدیل به یک بخش برای نوشتن پوشه های و ذخیره سازی فایل ها تبدیل شد.

گوگل راه را برای مرور وب و بررسی صفحات اینترنتی هموار کرد. پس از آن تبدیل به یک روش برای دانلود و مدیریت نرم افزارها و اپلیکیشن ها، پیگیری دستگاه های اندروید، و حذف موارد مختلف از این سیستم عامل از راه دور شد. جستجو در اندروید نیز با استفاده از Google Now صورت گرفت، و در نهایت از دستیار صوتی گوگل به عنوان یک مورد برای بررسی فعالیت های کاربران مورد استفاده قرار داد.

ما ذاتا تمایلی به اشتراگ گذاری اطلاعات شخصی خود با سایر کمپانی ها نداشتیم و گوگل این کار را در یک بخش کوچک انجام می داد که این موضوع به عنوان مقدمه ای برای دلیل بعدی عدم استفاده از گوگل در سیستم عامل اندروید شد.

2. افزایش امنیت حریم خصوصی

خدمات Google Play در پس زمینه بر روی هر دستگاه اندرویدی که با Play Store همراه می باشد، اجرا می گردد. این موضوع به Google کمک می کند تا یک سری از کارها را انجام دهد، از نصب برنامه ها از راه دور گرفته تا اشتراک گذاری محل کنونی کاربران. این سرویس همچنین سبب شد تا نرم افزارهای شخص ثالث به برخی از این قابلیت ها دسترسی پیدا کنند.

اینکه شما اطلاعات خود را با استفاده از حساب کاربری گوگل همگام سازی نکنید، سبب می گردد تا بتوانید یک سری از اطلاعات خصوصی خود را از دسترس سایر شرکت ها در امان نگاه دارید. در نهایت دستگاه شما تبدیل به یک روح برای دنبال کردن شما نخواهد شد. اتصال به اینترنت وای فای و یا اتصال به پایگاه داده های اپراتورهای سیسم کارت به طور ذاتی دستگاه اندرویدی شما را قابل ردیابی می کند. اما ایجاد این تغییرات برخی از اطلاعاتی را که شما تولید و به اشتراک می گذارید، کاهش می دهد.

3.دستگاه شما Open Source می شود

سیستم عامل اندروید

به طورکلی سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل Open Source می باشد، اما اکثر نرم افزارهایی که ما در گوشی خود استفاده می کنیم اینطور نیستند. اگر شما همیشه می خواستید فقط از بیت های Open Source استفاده کنید، ساده ترین راه این است که نرم افزار پیش فرض تلفن خود را با یک ROM سفارشی جایگزین کنید.

به این ترتیب، می دانید که بخش هایی از گوگل را به پروژه Open Source اندروید اضافه می کنید. مطمئنا، برخی از بیت های اختصاصی که رادیوها و سنسورهای گوشی شما را به کار می گیرند وجود دارد، اما این همان سازشی است که ما در هنگام نصب لینوکس بر روی رایانه های شخصی خود انجام می دهیم.

از آنجایی که بسیار دشوار است بدانید کدام برنامه در Play Store دارای حالت Open Source می باشد، قطعا سبب می گردد تا یک سری از نرم افزارهای closed-source را در دستگاه خود نصب نکنید. اکنون شما هنوز هم نیاز به دریافت یک سری از اپلیکیشن ها از محل خاصی دارید ولی ما دوباره با این مشکل روبرو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید  بررسی سلامت باتری اندروید

چرا باید از Google-Free استفاده کنید؟

__________________________________________________________________________________________________

اکنون شما در مورد استفاده از گوشی های غیر اندرویدی کنجکاو هستید. اما نسبت به این موضوع دست نگه دارید. در این بخش یک سری از دلایل را برای محدودیت ارائه خواهیم کرد.

1. شما ممکن است بسیاری از اپلیکیشن ها را رها کنید

سیستم عامل اندروید

شما ممکن است قادر به ادامه ی استفاده از بسیاری اپلیکیشن های کاربردی که اکنون از آن ها استفاده می کنید، نباشید. خداحافظی با گوگل به معنای از دست دادن بسیاری از برنامه های اندرویدی است که گوگل آن را می سازد.

اگر تصمیم گرفتید که قدم بزرگی در این زمینه بردارید و فقط از نرم افزارهای Open Source استفاده کنید، مانند ما، ااین پارامتر قطعا از اهمیت بالایی برای شما برخوردار خواهد بود. اکنون به دنیای شبکه های اجتماعی، سرویس های music stream، بازی های محبوب، اکثر ابزارهای ناوبری، ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری، سایت های video stream و بسیاری از ابزارهای بهره وری خوش آمدید.

جایگزین هایی برای برخی از این برنامه ها وجود دارد، اما اگر شما می خواهید 100٪ از ابزارهای Open Source استفاده کنید، انتخاب های شما خیلی کم می شود.

2.بروزرسانی ها را دیرتر دریافت می کنید

فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین ممکن است دسترسی به تعداد زیادی از اپلیکیشن هایی که در Google Play حضور دارند را برای شما فراهم نکنند، در نهایت بروز رسانی ها نیز به سرعت انجام نمی شود. برخی از این بروزرسانی ها هفته ها یا ماه ها را پشت سر می گذارند تا یک بروزرسانی برای کاربران ارائه نمایند.

موضوع منحصرا به این معنا نیست که شما نمی توانید قابلیت های مختلف را در دسترس خود داشته باشید.

3. مشکلات امنیتی

سیستم عامل اندروید

کاهش سرعت بروزرسانی ها می تواند سبب گردد که خطرات احتمالی شما را دنبال کنند. اما این خطرات ابتدایی موردی نیست که سبب گردد امنیت شما دچار تزلزل گردد. رایج ترین راه برای به خطر افتادن یک دستگاه، نصب نرم افزارهای مخرب است، معمولا این نرم افزارها به طور غیرمعمول در سیستم شما نصب می شوند. استفاده از یک فروشگاه اپلیکیشن جایگزین به این معنی است که دستگاه خود را قادر به نصب نرم افزار خارج از Play Store می کنید، که این نوع حملات در این شرایط بیشتر می شوند.

متاسفانه، این یک معامله است که باید برای دستگاه خود در نظر داشته باشید. آیا می خواهید از سیستم امنیتی نرم افزارهای نصب شده از Play Store استفاده کنید یا اپلیکیشن های خود را از سایر فروشگاه های نرم افزاری دانلود می کنید و خطرات آن ها را نیز به جان می خرید.

کدام دسته از نرم افزارها را می توانید دانلود کنید؟

__________________________________________________________________________________________________

حتی بدون نصب یک اپلیکیشن، گوشی های هوشمند هم اکنون می توانند کارهای بسیار زیادی را انجام دهید. شما می توانید با استفاده از دستگاه خود به برقراری تماس ها، ارسال پیام های متنی، عکس گرفتن، استفاده از تقویم، گوش دادن به موسیقی، حل مشکلات ریاضی، یادداشت ها، و مرور وب، بدون دانلود اپلیکیشن های اضافی بپردازید.

هم اکنون اگر بخواهیم کمی واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که میلیون ها کاربر هم اکنون تنها از همین قابلیت های مذکور برای دستگاه خود استفاده می کنند. در این میان شما می توانید با نصب این اپلیکیشن ها کارایی بسیار بالاتری را در اختیار خود داشته باشید و یک گوشی هوشمند را در زمینه های مختلف استفاده کنید.

به طورکلی عدم استفاده از اپلیکیشن های گوگل در گوشی های مختلف بستگی به برند دستگاه شما دارد و ابتدا باید نوع دستگاه و برند آن را در نظر داشته باشید.

معرفی فروشگاه F-Droid

در صورتی که شما تصمیم دارید تا از گوشی هوشمند خود بدون حساب کاربری گوگل استفاده کنید و همچنین تصمیم داشتید تا به طور انحصاری از نرم افزارهای Open Source استفاده نمایید. ما فروشگاه اپلیکیشن F-Droid را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا منبعی از اپلیکیشن های Open Source می باشد. کاربران لینوکس ممکن است اینگونه تصور کنند این استور بیشتر شبیه یک مخزن نرم افزاری می باشد. این سرویس لاگ های مربوط به اپلیکیشن های جدید را نگه می دارد و در صورت لزوم آن ها را به نسخه های قبلی باز می گرداند.

F-Droid دارای بیش از هزار اپلیکیشن است، و شما می توانید به راحتی تنها با کلیک بر روی اپلیکیشن ها فرآیند را آغاز نمایید. ما به شخصه با گوشی خود بازی نمی کنیم و تنها از شبکه های اجتماعی استفاده داریم، به همین دلیل ممکن است برخی از کاربران نتوانند ابزارهای موردنظر خود را در این سایت پیدا کنند.

دانلود: F-Droid (رایگان)

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: makeuseof

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه استفاده از سیستم عامل اندروید بدون پشتیبانی گوگل (کاربران گوشی های هوآوی)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *