نحوه‌ی گرفتن اسکرین‌شات در نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل

نحوه‌ی گرفتن اسکرین‌شات در نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل

چگونه می‌توانید از صفحه‌نمایش آیفون خود اسکرین‌شات بگیرید؟ این موضوع بستگی دارد که از کدام مدل آیفون، آیفون‌های قدیمی همراه با دکمه‌ی Home یا آیفون‌های نسل جدید با قابلیت ژست‌های حرکتی، استفاده می‌کنید. این موضوع احتمالا برای بسیاری از کاربران گوشی‌های نسل جدید آیفون به یک دغدغه تبدیل شده است که اکنون در این بخش تصمیم داریم تا به بررسی این مورد بپردازیم.

نسل جدید آیفون‌ها (با بهره‌مندی از ژست‌های حرکتی)

نحوه‌ی گرفتن اسکرین‌شات در نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل

در صورتی که از کاربران نسل جدید گوشی‌های آیفون که از ژست‌های حرکتی بهره‌مند می‌باشند (آیفون ایکس یا بالاتر) باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • کلیدهای ترکیبی افزایش حجم صدا و پاور دستگاه را به صورت همزمان نگه دارید.
  • کلیدهای مذکور را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا فلاش صفحه‌نمایش را مشاهده کنید، اکنون یک تصویر کوچک در گوشه‌ی پایین سمت چپ برای شما نمایش داده می‌شود. همین!
  • تصویر کوچک نمایش داده شده در گوشه‌ی صفحه‌نمایش به صورت خودکار پس از گذشت یک ثانیه حذف می‌شود و تصویر مربوطه در گالری آیفون شما (بخش Camera Roll) ذخیره می‌گردد. اگر می‌خواهید بلافاصله تصویر ثبت شده را ادیت و یا تغییراتی بر روی آن اعمال کنید، باید بر روی تصویر کوچکی که پایین صفحه‌نمایش آیفون شما نمایش داده می‌شود ضربه بزنید تا مستقیما وارد حالت Markup شوید.

بریدگی بالای صفحه‌نمایش (Notch) در تصویر به چه صورت نمایش داده خواهد شد؟ خبر خوب این است که در تصاویر ثبت شده به هیچ عنوان اثری از بریدگی ناچ دیده نمی‌شود. یعنی تصویر ثبت شده مستطیلی شکل بوده و خبری از بریدگی Notch نمی‌باشد. بر همین اساس شما می‌توانید از ژست‌های حرکتی نیز در آیفون استفاده کنید تا از صفحه‌نمایش خود اسکرین‌شات تهیه کنید.

توجه: هرگز دکمه‌های ترکیبی اعلام شده را به مدت طولانی نگه ندارید، زیرا در این صورت پیغام خاموش نمودن دستگاه/ تماس اضطراری برای شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که وارد چنین حالتی شدید می‌توانید با زدن دکمه‌ی cancel به راحتی از آن بخش خارج شوید.

آیفون 8 و نسخه‌های قدیمی‌تر (دارای دکمه‌ی Home)

نحوه‌ی گرفتن اسکرین‌شات در نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل

در صورتی که از کاربران آیفون‌های قدیمی دارای دکمه‌ی هوم هستید (آیفون 8 و نسخه‌های قدیمی‌تر)، باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • به صورت همزمان دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی Home را به صورت فشار داده و نگه دارید.
  • کلیدهای ترکیبی مذکور را برای چند ثانیه نگه دارید تا فلاش صفحه‌نمایش برای شما نمایش داده شده و یک تصویر کوچک در گوشه‌ی سمت چپ پایین برای شما نمایان گردد. همین!
  • تصویر کوچک نمایش داده شده در گوشه‌ی صفحه‌نمایش در یک ثانیه حذف می‌گردد و اسکرین‌شات در گالری گوشی شما (بخش Camera Roll) ذخیره می‌گردد. اگر می‌خواهید بلافاصله تصویر ثبت شده را ادیت و یا حاشیه‌نویسی کنید، می‌توانید بر روی آن ضربه زده تا مستقیما وارد حالت ویرایش تصویر (Markup mode) شوید.

در این گوشی‌ها نیز کلیدهای ترکیبی مذکور را نباید بیش‌ از اندازه نگه دارید، زیرا ممکن است در این مدل از آیفون‌ها به صورت تصادفی دستیار صوتی سیری برای شما فعال گردد. تنها با فشار دادن چند ثانیه‌ای دکمه‌های ترکیبی می‌توانید از صفحه‌نمایش گوشی خود اسکرین‌شات تهیه فرمایید.

پس از ارائه‌ی iOS 11 اسکرین‌شات‌ها کاملا قابل تغییر می‌باشند: شما می‌توانید تصاویر را به راحتی ویرایش و حاشه‌نویسی نموده و آن‌ها را در یک پوشه‌ی جداگانه ذخیره‌سازی کنید و نسخه‌ی اورجینال تصاویر نیز برای شما به نمایش در می‌آید. بر روی تصویر کوچک نمایش داده در گوشه‌ی صفحه‌نمایش پس از گرفتن اسکرین‌شات ضربه بزنید، اکنون وارد بخش ویرایش تصاویر شده که می‌توانید در این بخش تصویر را برش داده و یا با نشانگرهای موجود (قلم / مداد در شش رنگ مختلف) تصویر خود را حاشیه‌نویسی کنید. همچنین می‌توانید حباب‌ها، فلش‌ها و یک امضا به تصویر خود اضافه نمایید. ابزار ذره‌بین نمایش داده شده به شما این امکان را می‌دهد تا یک المان خاص را در تصویر خود برجسته نمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه‌ی گرفتن اسکرین‌شات در نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *