مک بوک پرو جدید با چیپ M2 Max و M2 معرفی شد

مک بوک پرو جدید با چیپ M2 Max و M2 معرفی شد

مدت زیادی است که در حال خواندن مدل‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی هستیم که چیپ‌های M2 Pro و M2 Max را در برمی گیرند و حالا بالاخره انتظار به پایان رسیده است. اپل این مدل‌های نوت‌بوک پرو پیش‌بینی‌شده را به همراه یک مک مینی تازه‌شده عرضه کرده است. جدای از عملکرد افزایش یافته و راندمان انرژی بالاتر، این مک های عالی در مقایسه با نسخه های قبلی خود تقریباً یکسان به نظر می رسند.

کاربران در ایالات متحده و برخی از نقاط جهان می توانند از امروز آنها را پیش خرید کنند. سپس این شرکت ارسال آنها را برای مشتریان در 24 ژانویه آغاز خواهد کرد. Mac Mini پایه با تراشه M2 فقط 599 دلار قیمت دارد و مدل M2 Pro از 1299 دلار شروع می شود. با این به‌روزرسانی، اپل سرانجام نسخه‌های اینتل و M1 این مک را متوقف کرد. در همین حال، M2 Pro MacBook Pro 14 اینچی پایه 1999 دلار قیمت دارد و مدل 16 اینچی از 2499 دلار شروع می شود.

در بخش مک بوک پرو، اپل طولانی ترین عمر باتری موجود در مک را معرفی کرده است، عمر باتری 22 ساعته با یک بار شارژ. کاربران همچنین می توانند از Wi-Fi 6E، پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی 8K، حداکثر 96 گیگابایت رم و حداکثر 8 ترابایت SSD بهره ببرند. گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، می‌گوید:

در همین حال، برای اولین بار، اپل یکی از تراشه های M Pro خود را در مک مینی قرار داده است. این بدان معناست که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در یکی از مدل‌های پیشرفته مک‌بوک پرو، می‌توانید با قیمت 1299 دلار از این پردازنده استفاده کنید. کسانی که قدرت و قابلیت‌های اضافی را نمی‌خواهند، می‌توانند یک مدل معمولی M2 را با قیمت ۵۹۹ دلار خریداری کنند. به طور مشابه، مک مینی جدید از نمایشگرهای 8K، Wi-Fi 6E و حداکثر 8 ترابایت SSD پشتیبانی می کند. با این حال، رم حداکثر 32 گیگابایت است.

جوسویک می گوید:

«مک مینی با قابلیت‌های باورنکردنی و طیف گسترده‌ای از اتصالات در طراحی جمع و جور خود، در مکان‌های بسیاری، به روش‌های مختلف استفاده می‌شود. امروز، ما مشتاقیم که با M2 و M2 Pro آن را حتی بیشتر از این پیش ببریم. Mac mini با عملکرد بیشتر و قیمت اولیه پایین تر، ارزش فوق العاده ای دارد. و برای کاربرانی که به عملکرد حرفه ای قدرتمند نیاز دارند، مک مینی با M2 Pro شبیه هیچ دسکتاپ دیگری در کلاس خود نیست.

با تراشه M2 Pro، کاربران می توانند تا 12 هسته CPU، 19 هسته GPU و دو نمایشگر خارجی 8K استفاده کنند. در همین حال، M2 Max برای حداکثر 12 هسته پردازنده، 38 هسته پردازنده گرافیکی و چهار نمایشگر خارجی 8K استفاده می شود. در بخش رم، اولی تا 32 گیگابایت پشتیبانی می کند، در حالی که دومی برای 96 گیگابایت پشتیبانی می کند. هر دو چیپست می توانند تا 8 ترابایت SSD را پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید  آیفون 7 باریک تر از همیشه؛ پورت هدفون حدف میشود

همانطور که می بینید، طراحی ها و ترتیبات پورت برای این دو مک بدون تغییر باقی مانده است، زیرا اپل بر روی عملکرد و بهره وری انرژی آنها تمرکز کرده است. در حالی که ما انتظار طراحی مجدد مک بوک پرو را نداشتیم، شایعاتی در مورد یک مک مینی بازسازی شده شنیده بودیم. اما متاسفانه اپل این بار به شاسی آشنا چسبیده است. در نتیجه، این شرکت به جای برگزاری یک رویداد رسانه ای اختصاصی برای آنها، این محصولات را در سکوت و از طریق بیانیه های مطبوعاتی عرضه کرد. به هر حال، شرکت کوپرتینویی ظاهراً در حال صرفه جویی در تبلیغات M2 Ultra Mac Pro و هدست واقعیت ترکیبی است که ممکن است اواخر امسال شاهد آن باشیم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مک بوک پرو جدید با چیپ M2 Max و M2 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *