مودم 5جی اپل 3 نانومتری خواهد بود

مودم 5جی اپل 3 نانومتری خواهد بود

TSMC تامین کننده اصلی اپل برای چیپست های اختصاصی آن بوده است. و اکنون، ظاهراً این شرکت در حال برنامه ریزی برای ساخت مدل جدید 5G خود بر روی فرآیند 3 نانومتری TSMC نیز هست.

برای کسانی که نمی‌دانند، غول کوپرتینویی مدتی است که سفارشاتی را برای تراشه‌های خود که به رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراهش نیرو می‌دهند با بزرگترین سازنده تراشه‌ساز قراردادی جهان سفارش داده است. آخرین پیشرفت TSMC در تولید نیمه هادی به آن اجازه می دهد تا تراشه هایی را بر روی گره های فرآیند 3 نانومتری بسازد. هرچه گره‌های پردازنده کوچک‌تر باشند، تراشه‌هایی که با استفاده از این فرآیند ساخته می‌شوند، قدرتمندتر و کارآمدتر هستند.

بنابراین، برای نسل بعدی تراشه‌های خود، اپل احتمالاً بخش بزرگی از ظرفیت پردازش 3 نانومتری TSMC را در سال 2023 به خود اختصاص خواهد داد. بخشی از سفارشات این شرکت احتمالاً برای مودم 5G داخلی آن است که با استفاده از آخرین فناوری نیمه هادی TSMC ساخته شده است. انتظار می‌رود که همین فرآیند به پردازنده‌های نسل بعدی سری A و سری M نیز کمک کند. طبق گزارش Commercial Times، منابع زنجیره تامین فاش کرده اند که تولید ریسک مودم 5G اپل در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

تولید ریسک اساساً مرحله‌ای است که در آن کارخانه ریخته‌گری تراشه‌ها را می‌سازد و هر مشکلی را برای افزایش بازده حل می‌کند. پس از این مرحله، تولید حجم آغاز می شود، جایی که تولید چیپ معمولاً در نیمه اول سال آینده به آرامی افزایش می یابد. به عبارت دیگر، به نظر می رسد که سازنده آیفون باید به تراشه های مودم اسنپدراگون 5G کوالکام تکیه کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مک مینی جدید اپل با پردازنده M1X در راه است

نظرات در مورد : مودم 5جی اپل 3 نانومتری خواهد بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *