ممنوعیت تیک تاک در کانادا

ممنوعیت تیک تاک در کانادا

در یک چرخش شگفت انگیز از وقایع، دولت کانادا سرنوشت TikTok را مهر و موم کرد. کاربران پلتفرم محبوب ویدیوی کوتاه باید برنامه دیگری را برای سرگرمی پیدا کنند. بله، TikTok در 28 فوریه در کانادا ممنوع شد. به گفته دولت، این تصمیم پس از چندین دور ارزیابی تصمیم درستی بود. این برنامه “سطح غیرقابل قبولی از خطر” را به همراه داشت. کانادا در مورد دخالت احتمالی بین ByteDance و چین نگران است. با توجه به مسائل متعدد حریم خصوصی و امنیتی، راهی جز مسدود کردن برنامه وجود نداشت. این مهم است زیرا ممکن است به حرکت جدیدی که برنامه را از چندین بازار، از جمله ایالات متحده ممنوع می کند، قدرت بخشد.

کانادا پس از بروز برخی نگرانی ها این تصمیم را گرفت. این اپلیکیشن روش‌های جمع‌آوری داده‌های مشکوکی داشت که خطر بزرگی برای حملات سایبری است. کانادا این اپلیکیشن را به جمع آوری حجم زیادی از داده های کاربران و به اشتراک گذاری آن با دولت چین متهم می کند. طبق معمول، این شرکت به طور مداوم این واقعیت را انکار کرده است. با این حال، می توان به هوآوی اشاره کرد که روابط خود با چین را رد کرده است. با این حال، این انکار سرنوشت غول را تغییر نداد.

از 28 فوریه 2023، برنامه TikTok از دستگاه های تلفن همراه صادر شده توسط دولت حذف خواهد شد. کاربران این دستگاه ها نیز از دانلود اپلیکیشن مسدود خواهند شد. این حرکت برای حفظ امنیت انجام می شود. به هر حال، نگرانی هایی در مورد رژیم قانونی حاکم بر اطلاعات جمع آوری شده از دستگاه های تلفن همراه وجود دارد. همچنین با رویکرد شرکای بین المللی کانادا همخوانی دارد. “روش های جمع آوری داده های TikTok دسترسی قابل توجهی به محتویات تلفن فراهم می کند.”

در حال حاضر، این حرکت تأثیر مستقیمی روی کاربران کلی نخواهد داشت. اما مطمئناً شروع چیزی است. خوب، اگر نگرانی های بیشتری ظاهر شود، کانادا به ناچار می تواند یک ممنوعیت ملی را انتخاب کند. این امر باعث می شود کاربران عادی از این برنامه استفاده نکنند. هدف به وضوح جلوگیری از دخالت خارجی و تهدیدات سایبری است. کانادا امیدوار است خطرات مربوط به جمع آوری داده های این برنامه را کاهش دهد. همچنین از داده های حساس در برابر نقض احتمالی محافظت می کند.

بیشتر بخوانید  تیک تاک و قابلیتی جدید برای تولیدکنندگا محتوا

در حال حاضر، این برنامه ممکن است همچنان در بین کاربران محبوب باشد. اما این بدان معنا نیست که همیشه خواهد بود. همانطور که قبلاً گفتیم، ممنوعیت های بیشتری ممکن است در آینده ایجاد شود. اگر وضعیت TikTok بدتر شود و کشورهای بیشتری ممنوعیت کامل را انتخاب کنند، کانادا ناگزیر از آن پیروی خواهد کرد.

در حال حاضر، ما معتقدیم که ایالات متحده مهره کلیدی در این بازی است. اگر عمو سام ممنوعیت را انتخاب کند، برای متحدانش سخت خواهد بود که به پشتیبانی از برنامه ادامه دهند. با توجه به افزایش نگرانی ها و تنش های فزاینده بین ایالات متحده و چین، به نظر می رسد که این فقط یک موضوع زمان باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ممنوعیت تیک تاک در کانادا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *