مقایسه ساعت هوشمند با ردیاب تناسب اندام: کدام یک برای شما بهترین است؟

مقایسه ساعت هوشمند با ردیاب تناسب اندام: کدام یک برای شما بهترین است؟

ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام در چند سال گذشته تکامل یافته اند. هر دو نوع دستگاه فعالیت‌هایی مانند میزان پیاده روی، نظارت بر خواب، ضربان قلب و غیره را ارائه می‌کنند. اما کدام یک را باید برای خود انتخاب کنید؟ خوب، بیایید جزئیاتی را مشخص کنیم که به شما کمک می کند بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ما همه چیزهایی را که در مورد ساعت های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام باید بدانیم را بررسی خواهیم کرد. به طوری که می توانید شباهت ها و تفاوت ها را بسنجید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای استفاده شما مناسب است.

ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام

امروزه، ساعت‌های هوشمند فقط یک نمایشگر یا یک صفحه نمایش کوچک از گوشی‌های هوشمند شما نیستند. ساعت‌های هوشمند محبوب مانند اپل واچ و ساعت گلکسی سامسونگ دارای عملکردهای هیبریدی ردیابی سلامت داخلی هستند که در غیر این صورت در گوشی‌های هوشمند وجود ندارند.

از سوی دیگر، ردیاب های تناسب اندام برای ردیابی سطح فعالیت و سلامت کلی بدن شما طراحی شده اند. ردیاب های تناسب اندام مانند Fitbit Charge 5 مانیتورینگ بسیار پیشرفته ضربان قلب را ارائه می دهند. علاوه بر این، برخی از ردیاب ها دارای قابلیت های پیشرفته GPS نیز هستند.

ویژگی ها – هوشمند و پیشرفته

مقایسه ساعت هوشمند با ردیاب تناسب اندام: کدام یک برای شما بهترین است؟

همانطور که از نام آن ها مشخص است، اکثر ساعت های هوشمند را با ویژگی های تناسب اندام ترکیب می کنند. می توانید به پیام ها پاسخ دهید، پیام بنویسید یا موسیقی را از ساعت کنترل کنید. بهترین بخش اتصال هدفون های بی سیم به ساعت هوشمند و کنترل مستقیم موسیقی است. برخی از مدل ها حتی بدون اینکه همیشه گوشی هوشمند خود را در جیب خود داشته باشید کار می کنند.

شایان ذکر است که ویژگی ها ممکن است از برندی به برند دیگر متفاوت باشد.

ساعت‌های هوشمند ویژگی‌های سلامتی مانند پایش ضربان قلب و نظارت بر SpO2 را نیز در اختیار دارند. نسل جدید واچ گلکسی سامسونگ و اپل واچ نظارت بر سلامت را دراولویت دارند.

این ساعت‌ها قلب شما را برای هر گونه بیماری اساسی بررسی می‌کنند و بر اساس آن اعلان‌ها را ارسال می‌کنند. علاوه بر این، برخی از ساعت های هوشمند حتی به شما امکان ذخیره موسیقی را می دهند.

برخی از ردیاب‌های تناسب اندام به شما امکان می‌دهند اعلان‌های دریافتی را ببینید و اطلاعات برنامه‌های تلفن را در مورد ویژگی‌های هوشمند همگام‌سازی کنید. گذشته از این، ردیاب های تناسب اندام مانند Fitbit Luxe مجموعه ای از عملکردهای نظارت بر تناسب اندام، مانند ردیابی استرس، VO2 Max، نظارت بر تنفس و نظارت بر خواب را در خود جای داده است.

مقایسه ساعت هوشمند با ردیاب تناسب اندام: کدام یک برای شما بهترین است؟

علاوه بر این، ردیاب‌های تناسب اندام Garmin در مقایسه با ساعت‌های هوشمند معمولی از ردیابی GPS پیشرفته برخوردار هستند. برخی ردیاب تناسب اندام دارای حالت های ورزشی ردیابی منظم هستند.

ارتباط

گزینه های اتصال یکی از تفاوت های اصلی بین ساعت های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام است. ردیاب های تناسب اندام برای همگام سازی داده ها باید به گوشی هوشمند شما متصل بمانند. به علاوه، بیشتر ردیاب ها نمی توانند تماس ها و پیام ها را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید  رشد 118 درصدی هواوی در مقایسه با سال گذشته

جالب اینجاست که ساعت‌های هوشمند مدرن دارای قابلیت eSIM هستند و به شما امکان می‌دهند تماس‌ها را مستقیماً از ساعت مدیریت کنید. از طرف دیگر، تعداد کمی از ویژگی های تلفن متصل (بلوتوث یا وای فای) را دارند که در آن هنگام اتصال به تلفن می توانید مستقیماً تماس ها و پیام ها را دریافت کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید به یک پیامک از ساعت خود پاسخ دهید که یکی از مزایای ساعت های هوشمند است.

طرح و اندازه

تفاوت مهم دیگر اندازه است. ساعت‌های هوشمند اغلب شبیه ساعت‌های آنالوگ هستند و در نتیجه نسبتاً بزرگ‌تر از ردیاب های تناسب اندام هستند. و این باعث می‌شود همیشه پوشیدن آن‌ها کمی چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به آن‌ها عادت ندارید.

مقایسه ساعت هوشمند با ردیاب تناسب اندام: کدام یک برای شما بهترین است؟

برخلاف آن، ردیاب های تناسب اندام معمولاً باریک و براق هستند. پوشیدن آن‌ها حتی در هنگام خواب برای ردیابی شبانه‌روزی راحت‌تر است.

باتری

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، ردیاب های تناسب اندام برنده بازی هستند. در مقایسه با مدل‌های جدیدتر ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های تناسب اندام شرکت‌هایی مانند Garmin و Fitbit عمر باتری طولانی‌تری دارند که به راحتی می‌تواند یک هفته دوام بیاورد.

به طور نسبی، ساعت‌های هوشمند عمر باتری کوتاه‌تری دارند و بیشتر از چند روز دوام نمی‌آورند. به عنوان مثال، اپل واچ به خاطر عمر باتری کوتاهش بدنام است. وقتی همه عملکردها فعال هستند، باتری به سختی می تواند یک روز دوام بیاورد. بنابراین اگر تمایلی به شارژ روزانه ساعت هوشمند خود ندارید، ردیاب تناسب اندام انتخاب مطمئنی است.

قیمت گذاری

یک ساعت هوشمند با آپشن زیاد، گران است، چه اپل واچ یا گارمین ونو 2 پلاس. البته راه حل های ارزان تری مانند Fitbit Sense یا Apple Watch 3 وجود دارد، اما در این صورت برخی از ویژگی ها را از دست خواهید داد.

از سوی دیگر، ساعت های تناسب اندام آنقدر گران نیستند و به راحتی مقرون به صرفه هستند. شیائومی Mi Band و Amazfit Band 5 انتخاب های خوبی برای ردیاب های تناسب اندام مقرون به صرفه هستند.

کدام یک را باید انتخاب کنید

انتخاب در نهایت به نیازهای شما خلاصه می شود. اگر می‌خواهید دستگاهی برای مدت طولانی‌تری روی سطح فعالیت‌های شما ثبت شود، ردیاب تناسب اندام همان چیزی است که باید بخرید. آنها به راحتی در جیب جا می شوند، با ویژگی های لازم ارائه می شوند تا تخمینی تقریبی از فعالیت های روزانه و تناسب اندام کلی شما ارائه دهند. مهمتر از همه، برخی از موارد خوب دارای باتری است که یک هفته دوام می آورند.

از سوی دیگر، ساعت‌های هوشمند ، ویژگی‌های سلامتی و ویژگی‌های هوشمند را ترکیب می‌کنند. به طور طبیعی، اینها راحتی زیادی در استفاده دارند. تنها مشکل این است که باید یک بار بیشتر شارژ کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه ساعت هوشمند با ردیاب تناسب اندام: کدام یک برای شما بهترین است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *