معایب سوزوکی گراند ویتارا

سوزوکی گراند ویتارا

یکی از قدیمی ترین خودروهای شاسی بلند در ایران را می توان سوزوکی گراند ویتارا دانست که حدود 11 سال پیش وارد ایران شد و به دلیل قیمت مناسبی که داشت طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. این خودروی ژاپنی مونتاژ ایران در زمان ورود بسیار خودروی خوبی به حساب می آمد به طوریکه این خودرو در سال 2008 برنده ی جایزه ی خودروی شاسی بلند ایدآل شد ولی این سربلندی آنقدرها ادامه نداشت و هم اکنون در سال 2017 با سری جدید این خودرو رو به رو هستیم. در ادامه به برخی از معایب این خودرو که مونتاژ ایران خودرو می باشد اشاره می نماییم.

طراحی ظاهری و داخل کابین

این خودرو هم اکنون نیز در همان طراحی سال 2008 خود گیر کرده است و با تغیراتی که در جلو پنجره و چراغ های این خودرو از لحاظ ظاهری ایجاد گردیده هیچ نمره ی قبولی را نمی گیرد و نسبت به خودروهای شاسی بلند دیگر در سطح پایین تری قرار دارد. در واقع ظاهر گراند ویتارا بسیار سرد و بی روح می باشد و حتی داخل کابین این خودرو نیز همین طور می باشد و از یک داشبورد قدیمی و پشت آمپر منسوخ شده در سال 2008 دوباره استفاده شده است و قطعا نمی تواند یکی از خودروهای لوکس امروزی به حساب بیاید. به طورکلی این خودرو در همان 11 سال گذشته باقی مانده است و تغییری در آن ایجاد نگردیده.

سوزوکی گراند ویتارا

 

کیفیت صندلی ها

اگر در مسافت های طولانی بر روی صندلی این خودرو بنشینید قطعا حس بدی خواهید داشت و شاید احساس کنید که در تمامی مدت بر روی یک صندلی آهنی نشسته اید! حتی کیفیت صندلی ویتارا به اندازه ی پژو پارس و 405 نیز نمی باشد و کمی هم پایین تر است.

سوزوکی گراند ویتارا

میزان مصرف سوخت

اگر سری به سایت ایران خودرو بزنید میزان مصرف سوخت ویتارا در شهر 12.5 لیتر اعلام شده است ولی عملا چنین چیزی نیست و در هر 100 کیلومتر حتی به 14 لیتر نیز می رسد و می توان به عنوان یک خودروی پر مصرف تلقی کرد زیرا امروزه خودروها به سمت میزان مصرف کمتر سوخت حرکت می کنند و این عدد واقعا توجیه اقتصادی ندارد.

سوزوکی گراند ویتارا

 

صدای موتور

ویتارا نسبت به سایر رقبای خود صدا موتور بالایی دارد، به طوری که اگر در دور موتورهای بالاتر با این خودرو رانندگی کنید، قطعا متوجه خواهید شد که صدای بسیار زیادی آرامش داخل خودرو را به هم می زند و کمپانی سازنده باید به فکر عایق بندی بیشتر این خودرو باشد تا صدای موتور به داخل کابین نفوذ نکند.

سوزوکی گراند ویتارا

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : معایب سوزوکی گراند ویتارا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *