مصرف میوه یا آب میوه، کدام بهتر است؟

میوه

از جایی که به یاد داریم میوه یکی از ارکان مهم و ضروری و همیشگی در رژیم غذایی انسان ها بوده و می باشد. اما بسیاری از افراد به دلیل نداشتن وقت , تنبلی و یا مشکلات گوارشی از خوردن میوه امتناع کرده و به مصرف آب میوه روی آورده اند در این میان افراد زیادی نیز معتقدند که آب میوه جایگاه و ویتامین های خود میوه را ندارد در ادامه به بررسی این دیدگاه ها می پردازیم.

امروزه مغازه های زیادی در کنار سایر خوراکی های خود , آب میوه طبیعی نیز می فروشند که بسیار مورد توجه و استقبال زیادی نیز رو به رو شده اند. بدون شک این آب میوه ها از آب میوه های صنعتی که دارای مواد نگه دارنده زیادی هستند , بسیار بهتر و مقوی تر می باشند. به طور کلی , تمامی متخصصان تغذیه مصرف میوه را به آب میوه ترجیح داده و توصیه می کنند همه افراد در هر گروه سنی به جای آب میوه خود میوه را بخورند چرا که مواد مغذی موجود در میوه بسیار بیشتر از آب میوه است و همچنین کالری آب میوه نسبت به میوه بالا تر بوده و باعث افزایش وزن می شود و در افراد دیابتی این افزایش کالری می تواند خطرناک باشد.

میوه

یکی از مشکلات والدینی که دارای کودک در حال رشد می باشند , تنبلی کودکان در خوردن میوه است , معمولا بچه ها جویدن را کاری دشوار دانسته و ترجیح می دهند آب میوه را که خوردن آن خیلی راحت تر است بنوشند اما باید به والدین هشدار دهیم که جویدن میوه در رشد دندان ها و استحکام فک بسیار موثر بوده و باعث داشتن دندان هایی محکم تر و سالم تری می شود , همچنین هنگام جویدن میوه , به دلیل فشرده شدن میوه ها توسط دندان ها فیبر بیشتری نسبت به آب میوه جذب بدن شده و فرد سریع تر احساس سیری می کند. از این رو می توان گفت کودکانی که به جای آب میوه از خود میوه به صورت روزانه استفاده می کنند کم تر به اضافه وزن مبتلا شده و از مقاومت بدنی بالا تری در برابر انواع بیماری های ویروسی و باکتریایی برخوردارند.

 

بیشتر بخوانید  مضرات میوه فوجیا

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مصرف میوه یا آب میوه، کدام بهتر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *