مشخصات فنی اچ سی کراس

اچ سی کراس

یکی از خودروهای چینی که این روزها در خیابان ها مشاهده می کنیم اچ سی کراس کمپانی چینی دانگ فنگ می باشد که توسط ایران خودرو در ایران به فروش می رسد و به دلیل قیمت مناسب خود طرفدارانی نیز دارد. این اتومبیل در کلاس خودروهای کراس اوور کامپکت رقابت می کند و شاید نتوان طراحی آن را یک خودروی بروز نامید ولی در مقایسه با سایر خودروهای ایران خودرو از لحاظ تجهیزات رفاهی و امنیتی در این بازه ی قیمت بروز تر می باشد.

مشخصات فنی H30 Cross

این خودرو از موتور نام آشنای TU5 که در برخی از محصولات ایران خودرو نظیر سمند نیز استفاده می شود، بهره می برد. حجم این پیشرانه 1.6 لیتر بوده و میزان توان خروجی آن 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه می باشد که در هر 4000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور تولیدی این خودرو برابر با 142 نیوتون متر می باشد. جعبه دنده ی 4 سرعته ی این خودرو با نام استپ گیت ساخت کمپانی ژاپنی AISIN می باشد که تمامی نیرو توسط این جعبه دنده ی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد. گیربکس اچ سی کراس دارای سه حالت رانندگی است که شامل حالت های اسپرت، برفی و O/D یا نگهدارنده ی دنده می باشد. در بعضی از کشورها حالت O/D از گیربکس حذف شده و حالت تیپ ترونیک به آن اضافه شده است.

اچ سی کراس

بر اساس اعلام ایران خودرو اچ سی کراس شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در نسخه ی اتوماتیک در 12.5 ثانیه پر می کند ودر نسخه ی دستی تنها 11 ثانیه زمان لازم دارد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ترتیب در مدل های اتوماتیک و دستی برابر با 7.04 و 6.7 لیتر به ازای هر کیلومتر می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشخصات فنی اچ سی کراس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *