دلایل افزایش ایمنی در خودروهای مدرن

ایمنی در خودروهای مدرن

ایمنی در خودروهای مدرن | یکی از پیشگامان عرصه ی اتومبیل سازی در کشور بریتانیای کبیر تصدیق می کند که اتومبیل های مدل جدید از امنیت بیشتری برخوردار هستند زیرا همان طور که گزارشات و مطالعات جدید نیز نشان داده است که دو سوم از اتومبیل های موجود در کشور بریتانیای کبیر از سیستم های ایمنی اتومبیل مانند ترمز اضطراری و هشدار برخورد از جلو تجهیز شده اند.

ایمنی در خودروهای مدرن

انجمن تولید کنندگان و تجار موتور کشور انگلستان (SMMT) این ادعا را با استناد بر تجزیه و تحلیل شرکت جاتو داینامیکس مطرح کرده است که نشان می دهد درصدی برابر با ۶۶.۸ از خودرو های جدید با حداقل یک سیستم ایمنی خود فعال در دسترس هستند. سیستم هشدار برخورد سیستمی است که هنگام تصادف های قریب الوقوع برای هشدار دادن و جلوگیری از تصادف به راننده ی اتومبیل آلارم می دهد. این سیستم شایع ترین و پر کاربردترین سیستم مورد استفاده در سال گذشته است که طبق آمار در حدود ۱.۸ میلیون اتومبیل از آن به خوبی بهره برده اند.

ایمنی در خودروهای مدرن

سیستم پارک خودرو دومین سیستم پرکاربرد و محبوبی است که طبق آمار موجود در حدود ۱.۵۸ میلیون اتومبیل مدل جدید از آن بهره برده اند و همچنین سومین سیستم محبوب در این زمینه سیستم ترمز خودکار است که در ۱.۴۳ میلیون اتومبیل مدل جدید مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود اینکه نظر مثبت انجمن تولید کنندگان و تجارت موتور و همچنین برخی کارشناسان مورد اطمینان در این مورد این است که اتومبیل سازان می بایست به پیشرفت های قابل توجه بیش‌ تری در عرصه ی ایمنی اتومبیل ها دست یابند.

ایمنی در خودروهای مدرن

ماه سپتامبر سال میلادی گذشته آقای متیو اَوری که از محققان بلند پایه در مرکز تحقیقات تات‌ چم است (Thatcham) انتقاد شدیدی از محبوب‌ ترین و دوست داشتنی ترین اتومبیل انگلیسی یعنی اتومبیل فورد فیستا کرد. همان طور که شما عزیزان هم شاید بدانید اتومبیل جدید فورد فیستا در آزمایش تصادف Euro NCAP به امتیاز پنج ستاره به راحتی دست یافته است ولی هنوز سیستم ترمز AEB را به‌عنوان حالت استاندارد ارائه نکرده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلایل افزایش ایمنی در خودروهای مدرن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *