مراقب برخی از توسعه دهندگان گوگل پلی باشید !

گوگل پلی

یکی از موضوعاتی که این روزها بسیاری از افراد نگران آن هستند، مسئله ی امنیت می باشد. اساسا امنیت دستگاه های اندرویدی نسبت به سیستم عامل iOS کمتر می باشد ولی به هر حال افراد بسیاری به عنوان کاربران اندروید هستند. کمپانی گوگل نیز در این زمینه تصمیم دارد تا کمی جدی تر برخورد نماید و بتواند فعالیت خود را گسترش دهد و همچنین از طرفی امنیت خود را بالا ببرد.

گوگل پلی

یکی از محققان کمپانی امنیتی ESET به تازگی چندین اپلیکیشن مخرب را در فروشگاه گوگل پلی شناسایی نموده اند که عملکردی مشابه با یکدیگر دارند و تمامی آن ها نیز متعلق به توسعه دهنده ای به نام Luis O Pinto می باشند. این اپلیکیشن ها در دسته ی اپلیکیشن های رانندگی ارائه گشته اند ولی دقیقا در زمان نصب، آیکونشان از داخل منو پاک شده و برنامه ای دیگر را دانلود می نمایند. منظور از نصب این اپلیکیشن دوم، نمایش دادن تبلیغات ناخواسته برای کاربران درست در زمان باز کردن قفل صفحه نمایش می باشد.

گوگل پلی

با اینکه دانلود دومین اپلیکیشن به طور مخفیانه صورت می پذیرد ولی در زمان نصب رضایت کاربر را درخواست می نماید و در همین بخش است که پنهان شدن آیکون اپلیکیشن نخست نقش خود را نشان می دهد. با مخفی شدن این آیکون تعداد زیادی از کاربران فکر می کنند که پروسه ی نصب بازی ناموفق بوده است و پیغام نصب دوم نیز به منظور نصب همان بازی رانندگی می باشد. نام دومین بسته ی دانلود Game Center می باشد که امکان دسترسی کامل به شبکه و مشاهده نمودن تمامی کانکشن ها را در خواست می نماید. این اپلیکیشن نیز سریعا پنهان گشته و آغاز به نمایش تبلیغات می نماید. در بررسی های انجام شده فقط 4 آنتی ویروس توانستند Game Center را شناسایی نمایند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: forbes

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مراقب برخی از توسعه دهندگان گوگل پلی باشید !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *