مدل های 2022 اپل واچ به GPS آیفون متکی نیستند

مدل های 2022 اپل واچ به GPS آیفون متکی نیستند

اپل تایید کرده است که هر سه مدل اپل واچ 2022 خود، از جمله اپل واچ سری 8، اپل واچ SE و اپل واچ اولترا، به سیستم های GPS مخصوص به خود مجهز هستند. این نشان دهنده انحراف قابل توجهی از مدل های قبلی است که برای صرفه جویی در مصرف باتری ساعت به GPS آیفون نزدیک خود متکی بودند.

زمانی که اپل واچ برای اولین بار عرضه شد، برای پردازش به اپل واچ نزدیک خود متکی بود. با این حال، با عرضه اپل واچ سری 3 در سال 2017، این امر تغییر کرد، که اتصال سلولی را ارائه می کرد و به دستگاه اجازه می داد بدون حضور آیفون تماس برقرار کند. سال بعد، اپل واچ سری 2 سیستم GPS خود را معرفی کرد، اگرچه هنوز هم در صورت امکان به GPS آیفون نزدیک خود متکی بود.

مدل‌های جدید اپل واچ به لطف باتری‌های بزرگ‌تر که عمر باتری طولانی‌تری دارند، می‌توانند از GPS خود استفاده کنند. به عنوان مثال، اپل واچ اولترا دارای باتری است که دستگاه را تا 36 ساعت روشن نگه می دارد و به آن اجازه می دهد از سیستم GPS خود استفاده کند. باتری اپل واچ سری 8 و نسل دوم اپل واچ SE نیز به اندازه کافی بزرگ است تا امکان استفاده از سیستم های GPS خود را فراهم کند.

علاوه بر باتری‌های بزرگ‌تر، واچ اولترا و خط آیفون 14 نیز دارای فرکانس GPS دو بانده هستند که داده‌های موقعیت مکانی دقیق‌تری را در شهرهای بزرگ ارائه می‌کند. GPS دو فرکانس دقت آن را بر حسب سانتی متر اندازه گیری می کند، در حالی که GPS تک فرکانس دقت را تا فاصله 5 متری ارائه می دهد. این امر باعث می‌شود که GPS دو بانده در محیط‌های شهری که تراکم ساختمان‌ها و سایر سازه‌ها می‌تواند در دقت مکان اختلال ایجاد کند، مفید باشد.

تغییر به سمت قابلیت‌های GPS خودکفا در اپل واچ، پیشرفتی را که دستگاه به سمت استقلال از آیفون انجام داده است، نشان می‌دهد. در حالی که اپل واچ زمانی برای پردازش و داده های مکان به آیفون متکی بود، اکنون به یک دستگاه مستقل با سیستم GPS خاص خود و توانایی برقراری تماس بدون حضور آیفون تبدیل شده است. این باعث می‌شود که اپل واچ دستگاهی همه‌کاره و راحت برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها و وظایف باشد.

بیشتر بخوانید  برخی از کاربران آیفون X خود را زودتر از موعد دریافت می‌کنند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مدل های 2022 اپل واچ به GPS آیفون متکی نیستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *