قابلیت جدید مالتی تسکینگ در راه iPadOS 16

قابلیت جدید مالتی تسکینگ در راه iPadOS 16

شرکت اپل در رویداد WWDC 2022 خود چندین محصول معرفی خواهد کرد که سیستم عامل iPadOS 16 یکی از آنها است. سیستم عاملی که قرار بوده ویژگی های جدیدی را ارائه دهد و تجربه لذت بخشی در مقایسه با قبل خواهد داشت.

در جریان رویداد علاوه بر iPadOS 16 جدید، باید شاهد نسخه جدید سیستم عامل های watchOS، tvOS و macOS و در نهایت iOS باشیم که همگی ویژگی های جدیدی پیدا کرده و قرار است موجب شگفتی کاربران خود شوند.

حال گزارش جدیدی پیش از برگزاری رویداد آینده اپل منتشر شده که اطلاعاتی درباره iPadOS 16 ارائه می شود. در این میان، ظاهراً iPadOS به‌روزرسانی‌های عمده‌ای در ویژگی‌های مالتی تسکینگ دریافت خواهد کرد که باید آیپد را بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ و کمتر شبیه به یک تلفن همراه کند.

هنگامی که اپل iPadOS 13 را به عنوان یک سیستم عامل اختصاصی برای iPads معرفی کرد، این نرم افزار بیشتر فقط یک افزونه برای سیستم عامل iOS 13 محسوب می شد. از آن زمان، iPadOS ارتقاهای جزئی برای استفاده از صفحه نمایش بزرگ پیدا کرده و تجربه کاربری بهتری هم رقم می زند. با این حال، حتی با این به‌روزرسانی‌ها، کاربران از محدودیت iPadOS شکایت دارند، به‌ویژه اینکه آیپد یک دستگاه شبیه به لپ تاپ بوده و توانایی بسیاری دارد اما این سیستم عامل با محدودیت خود تجربه کاربری را آزاردهنده کرده است.

در رویداد آینده WWDC، شایعه شده است که اپل چند ارتقاء عمده را برای عملکرد چند وظیفه ای معرفی خواهد کرد. برخی از آنها عبارتند از توانایی مشاهده برنامه‌هایی که باز هستند، باز شدن پنجره‌های برنامه، جابه‌جایی بین کارها و سایر روش‌های جدید برای مدیریت همزمان چندین برنامه.

برای iOS، انتظار می‌رود که اپل با ویجت‌های جدید بهبود قفل صفحه را معرفی کند و پیام‌ها ویژگی‌های صوتی و شبکه‌های اجتماعی جدیدی را دریافت کنند. انتظار می‌رود اپلیکیشن Health نیز طراحی مجددی داشته باشد. انتظار داریم watchOS ویژگی‌های متمرکز بر تناسب اندام، صفحه‌های ساعت جدید و حالت جدید کم مصرف را دریافت کند. در نهایت، گفته می‌شود که macOS برنامه‌های بازطراحی‌شده، از جمله برنامه به‌روزرسانی شده System Preferences را دریافت می‌کند.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید تا WWD 2022 منتظر ماند. رویدادی که در آن شرکت کوپرتینویی چندین محصول نرم افزاری و سخت افزاری رونمایی خواهد کرد. تاکنون شایعات بسیاری منتشر شد و حال تا انتشار اطلاعات رسمی و حقیقی چیزی باقی نمانده است. در اخباری مرتبط گفته شده مک بوک ایر 2022 نیز در این رویداد معرفی می شود اما مدتی بعد تکذیب شد.

بیشتر بخوانید  امکانات سخت افزاری آیفون 6 چگونه خواهد بود؟

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت جدید مالتی تسکینگ در راه iPadOS 16

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *