عینک هوشمند GALAXY GLASSES سامسونگ رقیب جدی عینک اپل

عینک هوشمند GALAXY GLASSES سامسونگ رقیب جدی عینک اپل

صنعت فناوری دائماً با شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره عرضه‌های محصولات آینده از سوی بازیگران بزرگی مانند اپل و سامسونگ سر و صدا می‌کند. در چند وقت اخیر، گزارش هایی در مورد کار هر دو شرکت بر روی پروژه های مربوط به واقعیت مجازی و گوشی های هوشمند تاشو منتشر شده است. در حالی که مصرف کنندگان مشتاقانه منتظر به روز رسانی این محصولات هستند. باید دید این شرکت ها چه زمانی از کار خود در این زمینه ها رونمایی خواهند کرد.

سامسونگ نگاهی کوتاه به هدست واقعیت ترکیبی آینده ارائه کرده است که با همکاری گوگل و کوالکام در حال توسعه است. به گفته یک خودی، جزئیات بیشتری در مورد ویژگی های آینده هدست ظاهر شده است.

سامسونگ اعلام کرده است که در حال کار بر روی یک هدست واقعیت توسعه یافته (XR) با همکاری گوگل و کوالکام است. در آخرین رویداد Unpacked، این شرکت جزئیات مختصری در مورد محصول آینده ارائه کرد که انتظار می‌رود دارای شماره مدل SM-I120 باشد. هدست XR برای ارائه تجربه ای همه جانبه به کاربران طراحی شده است و انتظار می رود با پروژه های گوگل گلس و مایکروسافت هولولنز متفاوت باشد. این دستگاه بیشتر از سایر رقبای خود شبیه به Meta Quest Pro و Apple Glass عمل می کند.

به گفته منابع، هدست XR تصاویر را روی یک تکه شیشه شفاف نمایش نمی دهد. در عوض، این یک هدست واقعیت مجازی (VR) کاملا محصور با نمایشگر و دوربین های خارجی خواهد بود. برای ارائه یک گذر ویدیویی از دنیای واقعی. این دستگاه می‌تواند اشیاء واقعیت افزوده را به تصویری از دنیای واقعی ارائه دهد که توسط دوربین‌های نصب شده در قسمت بیرونی هدست به صفحه نمایش داده می‌شود.

هدست XR سامسونگ یک دستگاه واقعیت مجازی مستقل با عملکرد واقعیت افزوده خواهد بود که از طریق گذر ویدیویی پشتیبانی می‌شود. برخلاف Gear VR که به گوشی هوشمند متکی بود و از صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه برای ارائه تصاویر در پشت لنزهای هدست استفاده می کرد، هدست XR مستقل از دستگاه های دیگر عمل می کند. یکی از نمونه های اولیه سامسونگ در حال حاضر یک هدست مستقل است. و این شرکت جزئیات بیشتری در مورد قابلیت های دستگاه آینده ارائه خواهد کرد.

سامسونگ هنوز تاریخ عرضه رسمی دستگاه XR را اعلام نکرده است. با این حال، این شرکت در رویداد فوریه Unpacked این دستگاه را به نمایش گذاشت و انتظار می‌رود در رویداد آتی در ماه آگوست تا سپتامبر، در کنار گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5، اطلاعات بیشتری را در مورد عرضه آن فاش کند.

مشخص نیست که آیا عینک گلکسی سامسونگ با پلتفرم متا سازگار خواهد بود یا به عنوان رقیبی برای Quest Pro وارد بازار خواهد شد. در هر صورت، سامسونگ باید برنامه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را توسعه دهد تا اطمینان حاصل کند که اکوسیستم برنامه واقعیت ترکیبی برای پشتیبانی از عرضه هدست XR آماده است. به نظر می رسد متا در حال حاضر شروع قابل توجهی داشته باشد و جالب است که ببینیم سامسونگ چگونه با این چالش روبرو می شود.

بیشتر بخوانید  دو گوشی اقتصادی گلکسی A15 و A25 سامسونگ معرفی شد

دنیای واقعیت مجازی راه درازی را پیموده است. امروزه هدست‌های واقعیت پیشرفته‌تر و در دسترس‌تر می‌شوند و امکانات جدیدی را برای بازی، آموزش و ارتباطات باز می‌کنند. از آنجایی که فناوری با سرعتی سریع در حال پیشرفت است، آینده هدست های واقعیت روشن تر از همیشه به نظر می رسد.

یکی از روندهای کلیدی که باعث توسعه هدست های واقعیت می شود، افزایش تقاضا برای تجربه های همه جانبه است. مصرف کنندگان می خواهند به طور کامل در دنیای مجازی غوطه ور شوند. و آنها می خواهند که بتوانند به روشی طبیعی و شهودی با آن تعامل داشته باشند. این منجر به توسعه سنسورها و کنترلرهای پیچیده تر می شود. مانند دستکش‌های ردیابی دست و دستگاه‌های بازخورد لمسی که به کاربران اجازه می‌دهد احساس کنند واقعاً در دنیای مجازی هستند.

روند مهم دیگر حرکت به سمت هدست های بی سیم و مستقل است. این دستگاه‌ها برای اجرا به رایانه شخصی یا کنسول نیازی ندارند، که آنها را برای کاربران راحت‌تر و در دسترس‌تر می‌کند. شرکت هایی مانند Oculus و HTC در این زمینه پیشرو هستند. با دستگاه هایی مانند Oculus Quest و HTC Vive Focus. با ادامه پیشرفت فناوری بی سیم، می توان انتظار داشت که در آینده شاهد هدست های مستقل قدرتمندتر و همه کاره تر باشیم.

علاوه بر بازی و سرگرمی، هدست های واقعیت در صنایع مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، آنها در مراقبت های بهداشتی برای کمک به بیماران با مدیریت اضطراب و درد، و در آموزش برای ارائه تجربیات یادگیری همهجانبه استفاده می شوند. همانطور که تکنولوژی پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر می شود. می‌توان انتظار داشت که برنامه‌های کاربردی بیشتری برای هدست‌های واقعیت در زمینه‌هایی مانند مهندسی، معماری و طراحی ببینیم.

یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی صنعت هدست‌های واقعیت، موضوع بیماری حرکت است. بسیاری از کاربران هنگام استفاده از هدست های واقعیت مجازی دچار حالت تهوع و سردرگمی می شوند. که می تواند مدت زمانی که آنها می توانند در دنیای مجازی سپری کنند را محدود کند. با این حال، شرکت ها در حال کار بر روی توسعه فناوری های جدید برای کاهش بیماری حرکت هستند. مانند ردیابی سر بهبود یافته و گرافیک واقعی تر.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عینک هوشمند GALAXY GLASSES سامسونگ رقیب جدی عینک اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *