چگونه عکس 360 درجه بگیریم؟

عکس 360 درجه

قطعا همه برای یک بار هم که شده عکس های 360 درجه را دیده اید که بسیار جذاب می باشند و فضای زیادی را پوشش می دهند اما باید بدانید که ساخت یک عکس 360 درجه یا پانوراما آنقدرها هم آسان نیست و باید از یک سری نرم افزارهای قوی عکاسی برای چسباندن و استیک نمودن عکس استفاده نمایید و حتی به تجهیزات مخصوص نظیر لنزهای Fish Eye، سه پایه ی مخصوص و Pano Head نیز احتیاج دارید. یکی دیگر از ملزومات این نوع عکاسی داشتن اطلاعات عکس برداری حرفه ای و دانش محاسبات می باشد.

عکسبرداری پانوراما نیاز به تجربه ی زیادی دارد چون عکس برداری در شرایط و مکان های مختلف متفاوت می باشد. اگر بخواهید از لنزهای Wide و یا لنزهای Zoom و یا با زاویه دید نرمال چشم انسان استفاده نمایید و از دوربین های نیمه حرفه ای Apsc size استفاده کنید باید تصاویر زیادی را برای ساخت یک تصویر پانوراما تهیه کنید (پانورامای 360×180) زیرا میدان دید این لنزهای نرمال بسیار محدود می باشد.

توجه داشته باشید که کار بر روی این عکس ها بسیار دشوار و پیچیده می باشد و به زمان زیادی نیز احتیاج دارد، زیرا بایستی عکس حداقل با کیفیت، رزولوشن، رنگ، sharpness و Contrast متعادل باشد تا بتوانید یک تصویر خوب 360 درجه تهیه نمایید.

عکس برداری 360 درجه با آیفون

عکسبرداری 360 درجه با آیفون بسیار راحت بوده و کاربران این گوشی ها دو روش برای اینگونه تصویربرداری ها دارند.

روش اول: استفاده از امکانات خود دوربین آیفون

برای این کار ابتدا وارد دوربین آیفون خود شده و از منوی پایین گزینه ی Pano را انتخاب نمایید. در راستای محور مشخص شده در صفحه نمایش عکس پانوراما یا 360 درجه تهیه نمایید.

روش دوم: نرم افزار Cycloramic

این اپلیکیشن به کاربران گوشی های آیفون این امکان را می دهد که بدون دخالت دست و قرار دان گوشی در یک سطح صاف با استفاده از لرزش های کنترل شده، گوشی به دور خود چرخیده و تصاویر 360 درجه برای شما تهیه نماید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  سفارشات برای آیفون 6 اس پلاس رنگ رز گلد ، بیش از انتظارت بوده

نظرات در مورد : چگونه عکس 360 درجه بگیریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *