عرضه لپ تاپ سامسونگ با چیپ اگزینوس و گرافیک AMD

در ژوئن سال 2020 ، سامسونگ برای مجوز دادن به معماری گرافیکی RDNA دومی با AMD همکاری کرد. گفته شد این معامله به سامسونگ اجازه می دهد پردازنده های Exynos خود را به جای موتورهای گرافیکی Mali که تاکنون در تراشه های سامسونگ استفاده شده بود ، با پردازنده های گرافیکی AMD جفت کند. با انتشار این خبر ، انتظار می رفت که چیپست جدید در اواخر امسال روی تلفن های هوشمند آغاز به کار کند ، احتمالاً با Galaxy Note یا Galaxy Z Fold بعدی. با این حال ، گزارش جدید ادعا می کند که سامسونگ قصد دارد لپ تاپ خود را با تراشه داخلی ، همراه با GPU AMD تأمین کند.

آخرین تحولات از ZDNet کره انجام شده است. این گزارش گزارش داد که سامسونگ یک لپ تاپ ویندوز 10 را منتشر می کند که توسط چیپست Exynos که GPU AMD را ادغام می کند ، مجهز خواهد شد. اواخر امسال این دستگاه به بازار عرضه می شود. این اولین بار نیست که سامسونگ به ما لپ تاپ های مبتنی بر ARM ویندوز 10 می دهد. این کار را در گذشته با Galaxy Book S. انجام داده بود. با این حال ، این شرکت برای تأمین پردازنده های آن رایانه به کوالکام اعتماد کرد.

در حالی که Qualcomm برای اکثر OEM ها برای ماشین های مبتنی بر ARM گزینه اصلی است ، Windows ARM هنوز کار نکرده است. بخشی از این تقصیرها به گردن مایکروسافت است که نتوانسته است نظریه را اجرا کند و از این رو سازگاری ناکارآمد برنامه را برجای گذاشته است. با این حال ، نمی گوییم که این مشکلات با نسخه Exynos دستگاه Windows ARM سامسونگ برطرف می شوند ، اما آینده امیدوار کننده به نظر می رسد. این لپ تاپ برخلاف مدل های M1 Mac است که نظرات مطلوبی را دریافت کرده اند.

گزارش هایی وجود داشت که بیت Exynos-AMD برای تأمین انرژی یک تلفن هوشمند حدس زده شد ، برخی از تست های معیار به بیرون درز کرده بود. تراشه Exynos با محوریت AMD بسیار جلوتر از A14 Bionic اپل بود که معمولاً از بهترین محصولات کوالکام بهتر عمل می کند. اکنون که گفته می شود توسعه Exynos-AMD مربوط به لپ تاپ است ، این ارقام که آن را با A14 Bionic مقایسه می کنند اهمیت چندانی ندارند. با این حال ، آنها اشاره ای به آینده ای قدرتمند برای چیپ ست های داخلی سامسونگ دارند.

بیشتر بخوانید  اپل تاریخ دقیق انتشار سیستم عامل مک، نسخه‎‌ ی High Sierra را تایید کرد

البته انتظار داریم موبایل های سامسونگ نیز به گرافیک های AMD مجهز شوند که در این صورت فوق العاده خواهد شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عرضه لپ تاپ سامسونگ با چیپ اگزینوس و گرافیک AMD

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *