عرضه آیفون 13 در سال 2022 افزایش 30 درصدی دارد

عرضه آیفون 13 در سال 2022 افزایش 30 درصدی دارد

گزارش‌های صنعت قطعات کره جنوبی نشان می‌دهد که اپل تصمیم گرفته است تا فروش آیفون را در نیمه اول سال 2022 تا 30 درصد نسبت به سال 2021 افزایش دهد و هدف سالانه 300 میلیون دستگاه را به چالش بکشد.

منابع می گویند که اپل اعلام کرده است که ارزش حمل و نقل آیفون برای نیمه اول سال 2022 بیش از 170 میلیون دستگاه تعیین شده است که 30 درصد بیشتر از 130 میلیون دستگاه در سال جاری است. به گفته دیجی‌تایمز، برای همگام شدن با این افزایش، به شرکت‌های سازنده قطعات بزرگ اطلاع داده شده که با طرح‌های عرضه و تقاضا سازگار شوند.

با این حال، براساس کمبود جهانی تراشه که هنوز در صنعت وجود دارد، هدف می تواند کاملاً یک چالش باشد. این گزارش، اخبار قبلی درباره مواجه شدن اپل با کاهش تقاضا را به چالش می‌کشد و در نتیجه اپل به تامین‌کنندگان قطعات خود می‌گوید که ممکن است به تعداد واحدهایی که قبلاً اشاره شد، سفارش ندهد.

در حال حاضر، محبوبیت آیفون 13 در بازارهای جهانی از جمله آمریکای شمالی رو به افزایش است، اما عرضه فعلی هنوز ناکافی بوده و در نتیجه تحویل یک ماهه به تاخیر می افتد. افزایش تولید باید به تامین تقاضا کمک کند. به هر حال باید منتظر ماند آیا اپل می تواند رشد فروشی را در سال 2022 تجربه کند یا خیر.

آیفون 13 نسبت به مدل قبلی پیشرفت خوبی داشته اما از برخی ویژگی هایی که گوشی های اندرویدی برخوردار هستند، دور است. برای مثال بسیاری از اسمارتفون های اندرویدی دارای نمایشگر کم حاشیه بدون ناچ هستند و متاسفانه اپل هنوز به ناچ پای بند است.

طراحی ناچ سال ها قبل به کار گرفته شده و نخستین بار نیز اپل این ویژگی را به کار گرفت. اگرچه آیفون طی دو سال قبل پیشرفت بزرگی داشته و باید به آیفون 11 و آیفون 12 اشاره کرد. اما پیشرفت در دوره آیفون 13 چشمگیر نیست.

دو مدل پیشین با نمایشگر اولد، پشتیبانی شبکه 5G و برخی دیگر همراه شدند که قدم مثبتی محسوب می شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چهار دلیل قانع کننده برای اینکه گوشی آیفون x را خریداری نکنید

نظرات در مورد : عرضه آیفون 13 در سال 2022 افزایش 30 درصدی دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *