عدم رجیستری گوشی های دست دوم خارجی

رجیستری

به گفته رییس کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا، گوشی های کار کرده قاچاقی که با اسم ریفربیشد به داخل کشور قاچاق می شوند ، امکان رجیستری در شبکه اپراتوری کشور را ندارد. به گفته حمید رضا دهقانی نیا ، رییس کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا ، کسانی که گوشی های کارکرده را به داخل کشور می آورند ، حداکثر زمان استفاده از این گوشی ها ۳۰ روز است و بعد از آن استفاده از گوشی غیر ممکن است . همین طور به گفته های خود افزود:

سه شرط برای رجیستری گوشی مسافران وجود دارد؛ اول اینکه گوشی آن‌ها مشمول طرح باشد، از سوی دیگر مسافر قصد اقامت بیش از ۳۰ روز در کشور را داشته باشد و  بخواهد از سیم‌کارت ایرانی استفاده کند.

از فرد استفاده کننده از گوشی ، این سه شرایط را داشته باشد ، می تواند به سایت ثبت شناسه بین المللی گوشی های تلفن همراه برود و بعد از تکمیل شماره ملی ، شماره پاسپورت و مدل و برند و همچنین پرداخت حقوق گمرکی ، می تواند به راحتی از گوشی استفاده کند. و هر عملی به جز عوامل ذکر شده مجاز نیست و بعد از ۳۰ روز گوشی به طور خودکار غیر فعال و استفاده از این گوشی به طور مجدد در شبکه اپراتوری ایران ممکن نخواهد بود.

و همچنین افزود که عوامل سیاسی و افرادی که دارای سیستم کارت های خارجی اند ، به هیچ عنوان نیاز به رجیستر گوشی های همراه خود ندارند. و با این وجود کسانی که سیم کارت های رومینگ شده را به کار می برند ، شامل طرح رجیستر نمی شوند. همین طور مسافران و افرادی که کمتر از ۳۰ روز یا یک ماه در ایران اقامت دارند نیازمند هیچ گونه اقدامی برای گوشی های خود نیستند. و افرادی که بیشتر از ۳۰ روز در ایران می مانند باید گوشی خود را ثبت نام کنند یا گوشی جدیدی از ایران تهیه کنند. همچنین تاجران و مسافرانی که مدام به ایران سفر می کنند بهتر است همان دفعه اول گوشی خودشان را ثبت نام کنند زیرا در بار دوم گوشی شان در شبکه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید  از امروز گوشی های رجیستر نشده قطع ارتباط می شوند

به گفته رییس کل، درگاه اینترنتی سامانه همتا در دسترس است و علاوه بر این افراد می توانند اطلاعات این طرح را از پایگاه اطلاع رسانی طرح ثبت تلفن همراه بدست آورند. و همچنین می توانید برای دریافت برنامه های مربوط به این طرح از شبکه اجتماعی طرح ثبت تلفن همراه استفاده کنند. اگر شکایتی از تخلف کاربران دارید به سامانه تعزیرات حکومتی و سازمانه حمایت بروید . از شماره ۰۹۶۳۶۶ برای زنگ زدن و اطلاع شکایات خود استفاده کنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عدم رجیستری گوشی های دست دوم خارجی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *