طرح رجیستری از 28 مهرماه آغاز خواهد شد

آغاز طرح رجستری

طی این روزها و سال های گذشته با واژه رجیستری روبرو شده ایم و آن را زیاد شنیده ایم. اما باخبر شده ایم که مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاریخ 28 مهرماه را زمان مناسبی برای آغاز طرح رجیستری دانسته است. 

مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می گوید با اجرا طرح پیشگیری از تجهیز تلفن همراه قاچاق ، از 28 مهرماه افرادی که برای رجیستر کردن تلفن همراه از مردم هزینه ی را دریافت می کنند بی شک از کلاهبرداران هستند.

طرح رجیستری یا همان ثبت گوشی های تلفن همراه ، برای بار اول در سال 85 اجرایی شد ولی در همان ماه های ابتدای این طرح با شکست روبرو شد.

با توجه به گفته های دهقانی نیا ، برای اینکه طرح اجرای رجیستری با موفقیت روبرو شود باید در رابطه با شناسه IMEI سه شرط اصلی برقرار باشد که 1) یکتایی شناسه 2) قابل تشخیص برای اپراتورهای کشور 3) شناسه غیر قابل جعل می باشد. 

برای اینکه بتوانند به تلفن همراه هویت دهند باید این سه شرط برقرار گردند و در این صورت می توان با اطمینان بالا برای اجرای طرح رجیستری گام برداشت همچنین با توجه به بیانات وی اقدامات لازم برای سه شرط ذکر شده صورت گرفته است. 

دهقانی نیا می گوید ممکن است اتفاقی رخ دهد که این طرح اجرا نشود ولی این احتمال بسیار پایین می باشد. 

وی افزود در مورد تاثیراتی که امکان دارد گوشی موبایل بر سلامت کاربران بگذارد گفت : مجوز سلامت گوشی های وارداتی جز مجوزهای ضروری برای واردات رسمی تلفن همراه می باشد. اگر که تست  SAR گوشی‌های ‌تلفن همراه ، در یک گرم بافت بدن از ۴/۱ وات برکیلوگرم  زیادتر یا کمتر باشد ، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت. هیچ کدام از گوشی های قاچاق نمی توانند تست های سلامت را سپری کنند و به همین علت است که گاهی با منفجر شدن گوشی روبرو می شویم.

برای وارد کردن تجهیزات گوشی نیاز است که از دستگاههای مختلف مجوزهای قانونی را دریافت نمایند. تست سلامت گوشی‌های تلفن همراه یا همان  تست «SAR» از مجوزهای می باشد که حتما باید توسط واردکننده گوشی تلفن همراه گرفته شود.

بیشتر بخوانید  راهنمای تصویری سامانه همتا برای رجیستری گوشی

 

با زوم تک همراه باشید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طرح رجیستری از 28 مهرماه آغاز خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *